✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| ||||||||
14 úsekov |
2 - 6 |
2 671 mil. € |
6 969 - 93 344 | 1,6 |
2,2 |
7/2020 - 10/2021 | ||||||||
1 | 3/2020 | R2 | 4 | 267 mil. € | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | |||||||
2 | 26. | 4/2026 | R2 | 2 | 211 mil. € | 6 969 - 10 726 | 4 | 4 | Na tomto úseku by stačilo postaviť krátky obchvat obce Pinciná a menšími úpravami na jestvujúcej ceste I/16 zvýšiť bezpečnosť križovatky pri Lučenci. Zostávajúca väčšina z takmer 21-kilometrového úseku má ešte veľkú kapacitnú rezervu a jediné čo potrebuje, je poriadna údržba zanedbanej vozovky. | |||||
3 | 7/2016 | R7 | 4 | 8 544 - 13 236 | 2 | 3 | 7/2020 (0,0) | |||||||
4 | 7/2019 | R4 | 4 | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | |||||||
5 | 7/2016 | D4 | 4 - 6 | 1 | 2 | |||||||||
6 | 7/2016 | D4 | 4 - 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 | 2 | |||||||
7 | 6/2014 | D1 | 4 | 555 mil. € | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | ||||||
8 | 8/2019 | R2 | 4 | 142 mil. € | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | |||||||
9 | 6/2017 | D1 | 4 | 434 mil. € | 19 072 - 21 988 | 1 | 2 | 10/2021 | ||||||
10 | 3/2021 | R3 | 2 | 70 mil. € | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | |||||||
11 | 12/2016 | D3 | 4 | 269 mil. € | 11 465 - 18 743 | 1 | 2 | 12/2020 (0,0) | ||||||
12 | 12/2013 | D1 | 4 | 341 mil. € | 12 491 - 24 900 | 1 | 1 | Plný profil diaľnice tu je naliehavo potrebný, technické riešenie časti úseku sa ukázalo ako nevhodné (vedenie trasy cez ťažko stabilizovateľný zosuv), nové riešenie sa javí ako lepšie. K voľbe zlého riešenia prispeli šibeničné termíny pre projektantov v honbe za PPP projektmi ešte v roku 2008. Náprava chyby a nové projektovanie a povoľovanie až vo fáze výstavby spôsobí, že dokončenie úseku sa oproti zmluvnému termínu (jún 2017) omešká o viac ako 5 rokov. | ||||||
13 | 1. | 10/2021 | R4 | 4 | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | ||||||
14 | 7/2016 | R7 | 4 - 6 | 27 633 - 44 493 | . . . | 1 | 1 | 10/2021 | ||||||
14 úsekov |
2 - 6 |
2 671 mil. € |
6 969 - 93 344 | 1,6 |
2,2 |
7/2020 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku