✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| ||||||||||||
1 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 555 mil. € | 11,6 mil. € | 22 691 - 32 334 | 133 - 458 | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | |||||||
2 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | ||||||||||||
3 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 146 - 596 | 1 | 2 | |||||||||
4 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | 179 mil. € | 2,6 mil. € | 15 837 - 18 098 | 213 - 312 | 1 | 3 | ||||||||
5 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 0,5 mil. € | 9 007 - 9 998 | 51 - 106 | 2 | 2 | ||||||||
6 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 267 mil. € | 4,0 mil. € | 8 780 - 11 203 | 57 - 108 | 3 | 4 | ||||||||
7 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 70 mil. € | 0,2 mil. € | 10 334 - 11 542 | 230 - 281 | 2 | 2 | ||||||||
8 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | 202 mil. € | 4,2 mil. € | 10 088 - 50 895 | 90 - 464 | 2 | 1 | 1 | ||||||
9 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 171 mil. € | 3,9 mil. € | 11 764 - 50 895 | 169 - 482 | 3 | 3 | 6 | ||||||
10 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 191 mil. € | 4,6 mil. € | 6 428 - 9 084 | 4 - 92 | 4 | 5 | 9 | ||||||
102,4 km |
2 - 6 |
1 778 mil. € |
31,4 mil. € |
6 428 - 93 344 | 2,0 |
2,6 |
1 - 9 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku