✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
>12 t
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||||
84 úsekov |
1 108,6 km |
2 - 8 |
129 |
19 528 mil. € |
1 065 - 93 344 | 3,1 |
3,1 |
||||||||||
1 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | 3 | 341 mil. € | 12 491 - 24 900 | 1 420 - 2 535 | 89 - 432 | 1 | 1 | ||||||
2 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 1 | 555 mil. € | 22 691 - 32 334 | 639 - 3 702 | 133 - 458 | 1 | 2 | ||||||
3 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 2 | 1 | 2 | ||||||||||
4 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 3 057 - 7 634 | 146 - 596 | 1 | 2 | ||||||
5 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | 1 | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 399 - 500 | 213 - 312 | 1 | 3 | ||||||
6 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 1 | 142 mil. € | 9 007 - 9 998 | 1 039 - 1 131 | 51 - 106 | 2 | 2 | ||||||
7 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 2 | 70 mil. € | 10 334 - 11 542 | 577 - 783 | 230 - 281 | 2 | 2 | ||||||
8 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | 3 | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 477 - 2 380 | 90 - 464 | 2 | 1 | |||||
9 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 8 | 1 | 149 mil. € | 62 652 | . . . | 4 737 | 530 | 1 | 1 | ||||
10 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 1 | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 953 - 1 474 | 367 - 547 | 1 | 3 | |||||
11 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 1 | 173 mil. € | 12 387 - 17 316 | 434 - 541 | 109 - 210 | 2 | 3 | |||||
12 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 2 | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 264 - 2 380 | 169 - 482 | 3 | 3 | |||||
13 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | 2 | 1 235 mil. € | 13 676 - 21 949 | 1 381 - 2 502 | 81 - 144 | 1 | Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem. | 1 | ||||
14 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 0 | 105 mil. € | 5 304 | 704 | 53 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | ||||
15 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 2 | 191 mil. € | 6 428 - 9 084 | 565 - 883 | 4 - 92 | 4 | 5 | |||||
16 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 0 | 57 mil. € | 10 312 | 351 | 168 | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | ||||
17 | 11. | 6/2024 | R1 | 2,7 km | 4 | 2 | 155 mil. € | 16 268 | 1 263 | 194 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 3 | ||||
18 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | 1 | 70 mil. € | 6 706 - 9 733 | 742 - 818 | 123 - 165 | 2 | 2 | |||||
19 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 2 | 169 mil. € | 5 277 - 6 250 | 692 - 710 | 78 - 98 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | ||||
20 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | 1 | 227 mil. € | 4 | 4 | ||||||||
21 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | 1 | 172 mil. € | 4 | 4 | ||||||||
22 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | 2 | 161 mil. € | 6 403 - 9 478 | 749 - 874 | 32 - 113 | 4 | 5 | |||||
23 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 2 | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 456 - 489 | 20 - 78 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | ||||
24 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 0 | 12 mil. € | 2 | 1 | ||||||||
25 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 1 | 94 mil. € | 4 001 | 1 361 | 42 | 3 | 3 | |||||
26 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 1 | 77 mil. € | 2 | 2 | ||||||||
27 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 1 | 199 mil. € | 5 550 - 9 787 | 526 - 829 | 88 - 175 | 2 | 3 | |||||
28 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 1 | 277 mil. € | 9 654 - 12 079 | 1 040 - 1 450 | 77 - 136 | 2 | Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec. | 2 | ||||
29 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 0 | 59 mil. € | 12 862 | 1 313 | 115 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú má už pripravenú Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | ||||
30 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 2 | 143 mil. € | 12 157 | 1 263 | 35 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú pripravuje Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | ||||
31 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | 1 | 309 mil. € | 14 176 - 14 186 | 2 105 - 2 649 | 62 - 103 | 2 | Tento úsek je menej naliehavý ako úseky D3 pri Kysuckom Novom Meste a Čadci, keďže súčasná cesta I/11 tu už má parametre polovičného profilu diaľnice. Úsekom prechádza vyše 14 tisíc vozidiel denne, z toho až tritisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Kapacita dvojpruhovej cesty sa tak aj tu blíži k naplneniu. Po otvorení kriticky chýbajúceho úseku D3 nad Čadcou od roku 2021 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac a kompletizácia celej diaľnice D3 bude nevyhnutnosťou. | 4 | ||||
32 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 2 | 211 mil. € | 6 969 - 10 726 | 863 - 1 016 | 44 - 143 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná. | 4 | ||||
33 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | 2 | 410 mil. € | 13 886 - 21 743 | 2 661 - 2 869 | 118 - 245 | 1 | Týmto úsekom prechádza už takmer 22 tisíc vozidiel denne, z toho 3,4 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty, neprimerane zaťažuje dotknuté obce a denne spôsobuje výrazné zdržania. Po otvorení nového úseku D3 z Čadce po Svrčinovec od roku 2021 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac. S ňou sa zväčší aj dĺžka kolón a každodenných zdržaní na križovatke pri Kysuckom Novom Meste a obci Radoľa. | 1 | ||||
34 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 1 | 105 mil. € | 14 625 | 1 056 | 181 | 2 | 2 | |||||
35 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 1 | 125 mil. € | 6 412 - 8 112 | 655 - 822 | 66 - 121 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 4 | ||||
36 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | 1 | 100 mil. € | 11 611 | 693 | 152 | 4 | Po dostavbe úseku D1 Hubová - Ivachnová bude súčasná cesta I/18 pri Ružomberku kapacitne postačovať s veľkou rezervou. Nevyžiada si budovanie úseku R1, keďže po jestvujúcej ceste zabezpečí napojenie na D1 aj východne od Ružomberka (v mieste kríženia jej trasy s diaľnicou D1). Samozrejme bez zdržaní, ktoré na ceste I/18 medzi Ivachnovou a Ružomberkom vznikajú v súčasnosti, keď chýba diaľnica D1. | 3 | ||||
37 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 0 | 179 mil. € | 15 053 | 2 660 | 564 | 1 | Vyše 15 tisíc vozidiel, z toho 3,8-tisíca ťažkých, znamená pre tunel Horelica pri Čadci o polovicu vyššie zaťaženie v porovnaní s tunelom Branisko, ktorý má rovnako iba jednu tunelovú rúru. Časté priebežné uzatváranie tunela Horelica v dôsledku kolón nateraz súvisí aj s križovatkami iba kilometer za tunelom, kde sa tvoria kolóny siahajúce až do tunela. Po otvorení nasledujúceho úseku Čadca - Svrčinovec od roku 2021 by sa situácia mala citeľne zlepšiť, no dostavba na plný profil bude aj tak potrebná a je lepšie k nej pristúpiť skôr ako tu dopravná záťaž po otvorení ďalších úsekov D3 ešte viac stúpne. | 2 | ||||
38 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 1 | 772 mil. € | 3 | Naliehavosť dopravného problému tu netvorí tranzit ale vnútromestská doprava, resp. doprava s cieľom v Bratislave. Stav, keď doprava medzi východom a západom hlavného mesta preťažuje hneď dva mosty cez Dunaj, nie je dlhodobo udržateľný a časom si vyžiada riešenie. Východná a južná časť obchvatu Bratislavy, ktorá má vzniknuť v ramci PPP projektu D4R7, síce sčasti odbremení Prístavný most ale vôbec neodľahčí most Lafranconi, ktorý sa bude postupne blížiť k naplneniu kapacity. | 4 | |||||||
39 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 2 | 224 mil. € | 10 140 - 11 010 | 792 - 846 | 100 - 105 | 3 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí - s výnimkou Čečejoviec. Na vyriešenie obchvatu jednej obce netreba budovať 18 kilometrov rýchlostnej cesty. | 5 | ||||
40 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 8 | 1 | 234 mil. € | 62 652 | . . . | 4 737 | 530 | 2 | 1 | ||||
41 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | 1 | 116 mil. € | 6 651 - 9 113 | 414 - 522 | 69 - 141 | 2 | 3 | |||||
42 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | 1 | 122 mil. € | 3 407 - 3 769 | 1 103 - 1 149 | 42 - 71 | 2 | 2 | |||||
43 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 14,9 km | 4 | 2 | 785 mil. € | 8 140 - 13 204 | 544 - 944 | 76 - 172 | 3 | Súčasná cesta cez Donovaly vďaka prídavným pruhom pre pomalé vozidlá kapacitne postačuje, problémom sa stáva iba počas výdatného sneženia. Tento ťah perspektívne odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na ucelenú diaľnicu D1, a to skôr ako by prichádzalo do úvahy vybudovanie súvislej R1 až po Ružomberok. | 3 | ||||
44 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | 1 | 73 mil. € | 5 587 | 470 | 54 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | ||||
45 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | 2 | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 137 - 3 460 | 266 - 354 | 3 | Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale podstatne menej naliehavé ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Triblavinu a Senec. | 2 | |||
46 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | 1 | 112 mil. € | 8 634 - 11 116 | 769 - 937 | 120 - 202 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, s nedostatkom prehľadných úsekov na bežpečné predbiehanie pomalších vozidiel. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri Novákoch. Opakovane tu dochádza k ťažkým dopravným nehodám aj s fatálnymi následkami, najmä na rovnom ale úzkom úseku s napojeniami ciest z/do obce Nitrica. | 4 | ||||
47 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 0 | 235 mil. € | 7 793 | 772 | 82 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD). | 4 | ||||
48 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 2 | 2 | 129 mil. € | 2 552 - 2 737 | 709 - 1 316 | 21 - 33 | 4 | 3 | |||||
49 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 5,0 km | 2 | 1 | 63 mil. € | 9 492 - 10 279 | 711 - 822 | 112 - 134 | 3 | 2 | |||||
50 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | 1 | 176 mil. € | 5 189 - 6 389 | 489 - 606 | 49 - 72 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | ||||
51 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | 2 | 133 mil. € | 5 | Južné diaľničné prepojenie Bratislavy na Viedeň a rakúsku diaľničnú sieť má veľkú kapacitnú rezervu. Druhé - severné diaľničné prepojenie popri Marchegu teda v Rakúsku sotva prejde. Nevychádza totiž z odôvodnenej potreby riešiť dopravný problém, skôr sa na Slovensku používa ako zámienka na obhájenie a presadenie nadväzujúceho úseku D4 práve v polohe medzi Račou a Mariankou. Takéto riešenie si pritom vyžiada najdlhší, až vyše 11-kilometrový tunel a preťažené cesty v hlavnom meste odľahčí menej ako kratší tunel bližšie k Bratislave. | 5 | |||||||
52 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 4 | 0 | 321 mil. € | 10 359 | 1 175 | 51 | 3 | Týmto úsekom prechádza cca 12 tisíc vozidiel, z toho dvetisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca diaľnica v polovičnom profile kapacitne zvládne aj o polovicu vyššiu dopravnú záťaž. Vnímanie potreby dobudovania druhej rúry Braniska súvisí skôr s uzatváraním tunela počas technologických odstávok z dôvodu údržby a opráv, čomu však nie je namieste prisudzovať rovnakú naliehavosť ako riešeniu iných úsekov, ktoré sú podobnou dopravou po nevyhovujúcej ceste zaťažené celoročne. | 3 | ||||
53 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | 1 | 117 mil. € | 5 809 - 8 826 | 593 - 844 | 56 - 84 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | ||||
54 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 0 | 93 mil. € | 6 452 - 10 032 | 491 - 590 | 69 - 107 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | ||||
55 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 7,9 km | 2 | 2 | 71 mil. € | 5 441 - 8 427 | 788 - 963 | 30 - 78 | 4 | 3 | |||||
56 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 8,0 km | 2 | 1 | 133 mil. € | 5 814 - 7 518 | 142 - 701 | 59 - 68 | 4 | 3 | |||||
57 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 7,5 km | 2 | 1 | 124 mil. € | 3 769 - 3 897 | 1 149 - 1 405 | 42 - 55 | 3 | 3 | |||||
58 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 2 | 1 | 101 mil. € | 3 782 - 6 302 | 1 375 - 1 435 | 12 - 96 | 4 | 3 | |||||
59 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,2 km | 2 | 3 | 182 mil. € | 7 234 | 394 | 66 | 4 | 3 | |||||
60 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,3 km | 2 | 1 | 222 mil. € | 2 561 - 5 054 | 292 - 307 | 18 - 42 | 4 | 3 | |||||
61 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 11,5 km | 4 | 1 | 406 mil. € | 7 784 | 636 | 79 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | ||||
62 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 9,5 km | 4 | 0 | 339 mil. € | 9 704 - 13 715 | 598 - 1 086 | 118 - 135 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | ||||
63 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 | 1 020 mil. € | 4 151 - 11 477 | 150 - 839 | 8 - 143 | 3 | Problémom na tomto ťahu nie je vysoká intenzita dopravy ani chýbajúca rýchlostná cesta, ale takmer súvislo obostavaná cesta I/64, ktorá vedie v dlhých úsekoch intravilánmi obcí. | 5 | ||||
64 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 14,0 km | 4 | 2 | 191 mil. € | 14 233 - 18 874 | 1 297 - 1 405 | 35 - 248 | 3 | 3 | |||||
65 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 4 | 2 | 287 mil. € | 12 819 - 29 988 | 1 311 - 1 980 | 42 - 395 | 2 | Jestvujúca cesta I/16 cez Zvolen pretína mesto našťastie mimo centra, avšak v trase, ktoré mesto rozdeľuje. V intraviláne zároveň plní úlohu kľúčovej vnútromestskej komunikácie, keďže spája sídliská na juhu mesta s centrom Zvolena. Vysoké dopravné zaťaženie, negatívne vplyvy na obyvateľstvo i spomaľovanie dopravy postupne zvyšuje naliehavosť odklonenia tranzitnej dopravy na obchvat. Ten má prepojiť hotové úseky R2 východne od Zvolena na rýchlostnú cestu R1. | 2 | ||||
66 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | 2 | 2 | 94 mil. € | 7 211 | 562 | 108 | 4 | 2 | |||||
67 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | 2 | 4 | 129 mil. € | 5 586 - 10 745 | 410 - 1 220 | 72 - 223 | 3 | 2 | |||||
68 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 8,5 km | 6 | 0 | 90 mil. € | 32 968 | . . . | 5 960 | 318 | 5 | Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie cca 2-kilometrového úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica podstatne skôr priblíži k naplneniu kapacity. | 5 | |||
69 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6,9 km | 6 | 1 | 107 mil. € | 5 | Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie cca 2-kilometrového úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica podstatne skôr priblíži k naplneniu kapacity. | 5 | |||||||
70 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,6 km | 4 | 1 | 418 mil. € | 9 503 - 9 802 | 478 - 541 | 135 - 137 | 3 | Týmto úsekom prechádza do 10 tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy aj vďaka pruhom pre pomalé vozidlá v stúpaní na horský priechod Dargov kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž | 3 | ||||
71 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | 4 | 2 | 192 mil. € | 6 207 - 8 525 | 441 - 647 | 94 - 185 | 2 | Týmto úsekom v roku 2015 prechádzalo 6-až 9-tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž. V prípade citeľného rastu intenzít dopravy je tento úsek najpotrebnejší z celej ešte plánovanej D1 na východ od Košíc, pretože odbremení od tranzitnej dopravy viacero obcí (Sečovce, Hriadky, Horovce, Trhovište) a osobným vozidlám skráti jazdný čas až o 8 minút. To znamená podstatne väčšie spoločenské prínosy ako má predošlý, dvojnásobne nákladnejší úsek s tunelom Dargov. | 2 | ||||
72 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,8 km | 4 | 1 | 139 mil. € | 4 033 - 8 369 | 275 - 402 | 95 - 139 | 4 | Jednotlivými úsekmi cesty I. triedy tu prechádza 4-až 8-tisíc vozidiel denne, z toho do 600 ťažkých (nad 3,5 tony). Výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená | 3 | ||||
73 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,1 km | 4 | 1 | 162 mil. € | 10 444 - 14 783 | 441 - 571 | 171 - 213 | 3 | Týmto úsekom prechádza vyše 10-tisíc, najbližšie k Michalovciam až takmer 15-tisíc vodiel denne. Vďaka nízkemu podielu ťažkých vozidiel (menej ako tisícka nad 3,5 tony) jestvujúca cesta I. triedy zatiaľ kapacitne postačuje | 3 | ||||
74 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,5 km | 4 | 1 | 136 mil. € | 1 698 - 6 812 | 144 - 265 | 44 - 151 | 4 | Veľmi nízka dopravná záťaž na prihraničnom úseku znamená, že výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená a aj vo vzdialenom horizonte má zmysel uvažovať iba s 2-pruhovým riešením | 3 | ||||
75 | 69. - 70. | 8/2034 | R3 | 14,0 km | 2 | 2 | 305 mil. € | 3 | 3 | ||||||||
76 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 49,0 km | 2 | 4 | 662 mil. € | 5 762 - 14 648 | 513 - 720 | 27 - 240 | 4 | Z tohto úseku bude potrebná iba časť medzi Handlovou a Žiarom nad Hronom, aj to až spolu s prepojením medzi Handlovou a Turčianskou kotlinou (R3 Ráztočno - Horná Štubňa), ktorý by sem presmeroval aj severo-južný tranzit stredným Slovenskom a využitie úseku citeľne zvýšil. | 4 | ||||
77 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 42,1 km | 4 | 4 | 631 mil. € | 5 713 - 13 545 | 358 - 1 118 | 14 - 114 | 5 | Po plánovanom rozšírení diaľnice D1 z Bratislavy do Senca na 8-pruh a ďalej do Trnavy na plnohodnotný 6-pruh nebude nová súbežná 4-pruhová rýchlocesta ešte veľmi dlho potrebná. | 5 | ||||
78 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 2 | 2 | 230 mil. € | 2 156 - 6 890 | 143 - 281 | 18 - 123 | 5 | 5 | |||||
79 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 2 | 0 | 92 mil. € | 5 098 - 5 557 | 947 - 1 015 | 48 - 73 | 4 | 2 | |||||
80 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 0 | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 41 - 376 | 55 - 160 | 5 | Ide o jednu z najmenej potrebných stavieb NDS. Intenzita dopravy je tu veľmi nízka. V roku 2017 otvorený polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude dlho postačovať s veľkou kapacitnou rezervou. | 5 | ||||
81 | 71. - 78. | po 2040 | R5 | 1,7 km | 2 | 2 | 54 mil. € | 7 972 | 2 435 | 67 | 3 | 4 | |||||
82 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 32,8 km | 2 | 3 | 367 mil. € | 2 228 - 6 331 | 78 - 216 | 8 - 149 | 5 | 5 | |||||
83 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 2 | 6 | 611 mil. € | 3 247 - 11 434 | 466 - 998 | 45 - 182 | 4 | 4 | |||||
84 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 2 | 6 | 553 mil. € | 1 065 - 4 239 | 52 - 594 | 5 - 61 | 5 | 5 | |||||
84 úsekov |
1 108,6 km |
2 - 8 |
129 |
19 528 mil. € |
1 065 - 93 344 | 3,1 |
3,1 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku