✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
3,5 - 12 t
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||||
1 | 8. - 9. | 3/2024 | 6,2 km | 2 | 68 m | 105 mil. € | 15,7 mil. € | 5 304 | 177 | 2 | 2 | Úzku, kľukatú a neprehľadnú cestu za Rimavskou Sobotou (najhoršiu na celom južnom ťahu) je napriek nie vysokej intenzite dopravy primerané a potrebné nahradiť súvislou preložkou cesty, resp. 1/2-profilom pomerne nenáročných úsekov rýchlostnej cesty R2 Zacharovce - Bátka a Bátka - Figa spolu v dĺžke 14,5 kilometra. Pred finalizáciou prípravy však odporúčame preveriť možnosti optimalizácie technického riešenia a zníženia nákladov. | ||||
2 | 44. - 45. | 2/2029 | 18,0 km | 2 | 226 m | 176 mil. € | 8,4 mil. € | 5 189 - 6 389 | 153 - 173 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | ||||
3 | 44. - 45. | 2/2029 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | 33,9 mil. € | 5 | 5 | ||||||||
4 | 46. | 3/2029 | 7,3 km | 4 | 321 mil. € | 41,1 mil. € | 10 359 | 541 | 3 | 3 | Dostavba na 4-pruh s druhou rúrou tunela Branisko (4,9 km) do 10 rokov je primeraná potrebám. Odhad nákladov až na úrovni 300 miliónov eur však považujeme za výrazne premrštený. Indikuje, že NDS pristupuje k plánovaniu projektov a ich nákladom benevolentne a bez účinnej kontroly nebude hľadať najefektívnejšie riešenie (hoci trasa je v tomto prípade daná, rizikom môžu byť prehnané požiadavky policajtov, hasičov i rôznych útvarov NDS a absentujúce pravidlá, ktorý by pri stavbách dopravnej infraštruktúry na Slovensku strážili primeranosť požiadaviek a projektovaných riešení). | |||||
5 | 47. | 7/2029 | 14,0 km | 2 | 123 m | 117 mil. € | 7,2 mil. € | 5 809 - 8 826 | 226 - 259 | 5 | 4 | |||||
6 | 48. - 49. | 9/2029 | 9,8 km | 2 | 93 mil. € | 8,2 mil. € | 6 452 - 10 032 | 212 - 272 | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | |||||
7 | 48. - 49. | 9/2029 | 7,9 km | 2 | 110 m | 71 mil. € | 4,8 mil. € | 5 441 - 8 427 | 196 - 287 | 4 | 3 | |||||
66,7 km |
2 - 4 |
527 m |
1 016 mil. € |
13,3 mil. € |
5 189 - 10 359 | 4,1 |
3,9 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku