✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||||
129,9 km |
4 - 8 |
3 924 mil. € |
40,6 mil. € |
9 007 - 93 344 | 1,1 |
1,8 |
10/2021 - 10/2021 |
||||||||||
1 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 4 | 434 mil. € | 55,1 mil. € | 15 433 | 19 072 - 21 988 | 1 | 2 | 10/2021 | ||||||
2 | 7/2016 | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | 27 633 - 44 493 | . . . | 1 | 1 | 10/2021 | ||||||||
3 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 8 | 149 mil. € | 42,5 mil. € | 94 554 | 62 652 | . . . | 1 | 1 | dopravné, TEN-T | ||||
4 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | 341 mil. € | 22,8 mil. € | 21 683 | 12 491 - 24 900 | 1 | 1 | |||||||
5 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | |||||||||||
6 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 | 2 | |||||||||
7 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 555 mil. € | 41,1 mil. € | 28 353 | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | |||||||
8 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 10,5 mil. € | 11 490 | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | |||||||
9 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 179 mil. € | 44,7 mil. € | 26 769 | 15 053 | 1 | Vyše 15 tisíc vozidiel, z toho 3,8-tisíca ťažkých, znamená pre tunel Horelica pri Čadci o polovicu vyššie zaťaženie v porovnaní s tunelom Branisko, ktorý má rovnako iba jednu tunelovú rúru. Časté priebežné uzatváranie tunela Horelica v dôsledku kolón nateraz súvisí aj s križovatkami iba kilometer za tunelom, kde sa tvoria kolóny siahajúce až do tunela. Po otvorení nasledujúceho úseku Čadca - Svrčinovec od roku 2021 by sa situácia mala citeľne zlepšiť, no dostavba na plný profil bude aj tak potrebná a je lepšie k nej pristúpiť skôr ako tu dopravná záťaž po otvorení ďalších úsekov D3 ešte viac stúpne. | 2 | dopravné, TEN-T | ||||
10 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | 179 mil. € | 41,7 mil. € | 15 022 | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | |||||||
11 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 299 mil. € | 29,3 mil. € | 12 070 | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | ||||||
12 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | 1 235 mil. € | 91,3 mil. € | 25 191 | 13 676 - 21 949 | 1 | Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem. | 1 | dopravné, TEN-T | ||||
13 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | 410 mil. € | 36,7 mil. € | 38 080 | 13 886 - 21 743 | 1 | Týmto úsekom prechádza už takmer 22 tisíc vozidiel denne, z toho 3,4 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty, neprimerane zaťažuje dotknuté obce a denne spôsobuje výrazné zdržania. Po otvorení nového úseku D3 z Čadce po Svrčinovec od roku 2021 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac. S ňou sa zväčší aj dĺžka kolón a každodenných zdržaní na križovatke pri Kysuckom Novom Meste a obci Radoľa. | 1 | dopravné, TEN-T | ||||
129,9 km |
4 - 8 |
3 924 mil. € |
40,6 mil. € |
9 007 - 93 344 | 1,1 |
1,8 |
10/2021 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku