✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
po ocenení sociálno-ekonomických prínosov za 30 rokov
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
|
2021 vs 2017)
| |||||||
11 úsekov |
273,3 km |
2 - 8 |
3 171 mil. € |
3,8 |
3,9 |
4.63835616438356 - 5.0986301369863 |
|||||||||
1 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 8 | 149 mil. € | 13,7 % | 1 | 1 | 4,6 | |||||
2 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 299 mil. € | 5,9 % | 1 | 3 | 4,8 | |||||
3 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 125 mil. € | 4,9 % | 4 | 4 | Na tomto úseku bude aj v prípade rastu intenzity dopravy ešte dlho postačovať súčasná široká a prehľadná cesta I/16. Potrebuje len poriadnu opravu výrazne zanedbanej vozovky. | 5,1 | ||||
4 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 42,1 km | 4 | 631 mil. € | NDS údaj neposkytla | 5 | 5 | Preťažovaniu diaľnice D1 v dopravnej špičke treba predchádzať nie plánovaním ďalších rýchlociest ale zlepšením ponuky vlakov medzi Trnavou a Bratislavou, prípadne aj Sencom a Bratislavou (15-minútový interval v špičke v pracovných dňoch). | |||||
5 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 2 | 230 mil. € | -0,5 % | 5 | 5 | ||||||
6 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 2 | 92 mil. € | NDS údaj neposkytla | 4 | 2 | ||||||
7 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 60 mil. € | 2,2 % | 5 | 5 | Dostavba na 4-pruh tu nebude potrebná celé desaťročia. O to zarážajúce je, že NDS na prípravu už minula vyše 1,3 milióna eur. | |||||
8 | 71. - 78. | po 2040 | R5 | 1,7 km | 2 | 54 mil. € | NDS údaj neposkytla | 3 | 4 | Dopravne (zbytočne) veľkorysé riešenie, jeho stavebná náročnosť a vysoké náklady (vyše 50 mil. € za sotva 1,7 km) už dávno volali po zásadnom prehodnotení, no ministri dopravy a ich nominanti na to dlho nenašli odvahu. Radšej predstierali pokračovanie prípravy. Až v októbri 2018 stiahla NDS žiadosť o územné rozhodnutie na pridrahú rýchlocestu, čo je síce nepopulárne ale konečne správne riešenie. Nasledovať má nové posúdenie variantov preložky v parametroch cesty I. triedy alebo skapacitnenia existujúcej cesty so zmiernením jej dopadov na časť obce, ktorou prechádza. Keby o zmene rozhodol už minister Počiatek v roku 2012, keď ho na nutnosť prehodnotenia upozornil Inštitút stratégie MDV, primeranejšie riešenie už mohlo byť pripravené na realizáciu. | |||||
9 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 32,8 km | 2 | 367 mil. € | -0,6 % | 5 | 5 | ||||||
10 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 2 | 611 mil. € | NDS údaj neposkytla | 4 | 4 | ||||||
11 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 2 | 553 mil. € | 4,3 % | 5 | 5 | ||||||
11 úsekov |
273,3 km |
2 - 8 |
3 171 mil. € |
3,8 |
3,9 |
4.63835616438356 - 5.0986301369863 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku