✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||||
342,2 km |
13,7 % |
2 - 4 |
5 126 mil. € |
14,8 mil. € |
1 698 - 50 895 | 3,8 |
3,4 |
||||||||||
1 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 14,0 % | 4 | 299 mil. € | 29,3 mil. € | 4 389 | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | |||||
2 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 22,9 % | 4 | 171 mil. € | 25,1 mil. € | 1 700 - 4 420 | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | |||||
3 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 3,8 % | 4 | 191 mil. € | 20,2 mil. € | 3 150 | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | |||||
4 | 11. | 6/2024 | R1 | 2,7 km | 8,1 % | 4 | 155 mil. € | 38,8 mil. € | 1 230 | 16 268 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 3 | ||||
5 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 8,5 % | 2 | 227 mil. € | 10,2 mil. € | 1 508 | 4 | 4 | ||||||
6 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 14,1 % | 2 | 172 mil. € | 12,1 mil. € | 965 | 4 | 4 | ||||||
7 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 5,0 % | 4 | 161 mil. € | 18,7 mil. € | 2 880 | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | |||||
8 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 12,5 % | 2 | 211 mil. € | 10,2 mil. € | 6 969 - 10 726 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná. | 4 | |||||
9 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 9,9 % | 2 | 125 mil. € | 11,8 mil. € | 6 412 - 8 112 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 4 | |||||
10 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 26,6 % | 4 | 100 mil. € | 21,7 mil. € | 1 544 | 11 611 | 4 | Po dostavbe úseku D1 Hubová - Ivachnová bude súčasná cesta I/18 pri Ružomberku kapacitne postačovať s veľkou rezervou. Nevyžiada si budovanie úseku R1, keďže po jestvujúcej ceste zabezpečí napojenie na D1 aj východne od Ružomberka (v mieste kríženia jej trasy s diaľnicou D1). Samozrejme bez zdržaní, ktoré na ceste I/18 medzi Ivachnovou a Ružomberkom vznikajú v súčasnosti, keď chýba diaľnica D1. | 3 | ||||
11 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 57,5 % | 2 | 129 mil. € | 16,3 mil. € | 2 660 | 2 552 - 2 737 | 4 | 3 | |||||
12 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 7,9 km | 10,1 % | 2 | 71 mil. € | 6,2 mil. € | 5 441 - 8 427 | 4 | 3 | ||||||
13 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 8,0 km | 36,3 % | 2 | 133 mil. € | 16,7 mil. € | 974 | 5 814 - 7 518 | 4 | 3 | |||||
14 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 17,0 % | 2 | 101 mil. € | 16,9 mil. € | 1 951 | 3 782 - 6 302 | 4 | 3 | |||||
15 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,2 km | 26,4 % | 2 | 182 mil. € | 16,2 mil. € | 7 234 | 4 | 3 | ||||||
16 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,3 km | 30,1 % | 2 | 222 mil. € | 19,7 mil. € | 2 561 - 5 054 | 4 | 3 | ||||||
17 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 11,5 km | 7,9 % | 4 | 406 mil. € | 35,3 mil. € | 7 784 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | |||||
18 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 9,5 km | 18,4 % | 4 | 339 mil. € | 35,6 mil. € | 9 704 - 13 715 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | |||||
19 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | 2,0 % | 2 | 94 mil. € | 10,8 mil. € | 1 760 | 7 211 | 4 | 2 | |||||
20 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,8 km | 1,1 % | 4 | 139 mil. € | 8,8 mil. € | 970 | 4 033 - 8 369 | 4 | Jednotlivými úsekmi cesty I. triedy tu prechádza 4-až 8-tisíc vozidiel denne, z toho do 600 ťažkých (nad 3,5 tony). Výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená | 3 | ||||
21 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,5 km | 2,2 % | 4 | 136 mil. € | 8,8 mil. € | 923 | 1 698 - 6 812 | 4 | Veľmi nízka dopravná záťaž na prihraničnom úseku znamená, že výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená a aj vo vzdialenom horizonte má zmysel uvažovať iba s 2-pruhovým riešením | 3 | ||||
22 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 49,0 km | 5,3 % | 2 | 662 mil. € | 13,5 mil. € | 5 762 - 14 648 | 4 | Z tohto úseku bude potrebná iba časť medzi Handlovou a Žiarom nad Hronom, aj to až spolu s prepojením medzi Handlovou a Turčianskou kotlinou (R3 Ráztočno - Horná Štubňa), ktorý by sem presmeroval aj severo-južný tranzit stredným Slovenskom a využitie úseku citeľne zvýšil. | 4 | |||||
23 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 0,9 % | 2 | 92 mil. € | 8,9 mil. € | 5 098 - 5 557 | 4 | 2 | ||||||
24 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 21,1 % | 2 | 611 mil. € | 10,4 mil. € | 574 - 1 566 | 3 247 - 11 434 | 4 | 4 | |||||
342,2 km |
13,7 % |
2 - 4 |
5 126 mil. € |
14,8 mil. € |
1 698 - 50 895 | 3,8 |
3,4 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku