✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||||
266,3 km |
2 - 6 |
2 958 mil. € |
11,1 mil. € |
48,6 min. |
1 065 - 32 968 | 4,6 |
4,5 |
|||||||||
1 | 20. - 23. | 10/2025 | 8,3 km | 2 | 199 mil. € | 24,0 mil. € | 5,8 min. | 5 550 - 9 787 | 88 - 175 | 2 | 3 | |||||
2 | 37. - 38. | 2/2028 | 7,8 km | 2 | 73 mil. € | 8,9 mil. € | 5,5 min. | 5 587 | 54 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | ||||
3 | 44. - 45. | 2/2029 | 18,0 km | 2 | 176 mil. € | 9,8 mil. € | 12,4 min. | 5 189 - 6 389 | 49 - 72 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | ||||
4 | 44. - 45. | 2/2029 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | 37,2 mil. € | 5 | Južné diaľničné prepojenie Bratislavy na Viedeň a rakúsku diaľničnú sieť má veľkú kapacitnú rezervu. Druhé - severné diaľničné prepojenie popri Marchegu teda v Rakúsku sotva prejde. Nevychádza totiž z odôvodnenej potreby riešiť dopravný problém, skôr sa na Slovensku používa ako zámienka na obhájenie a presadenie nadväzujúceho úseku D4 práve v polohe medzi Račou a Mariankou. Takéto riešenie si pritom vyžiada najdlhší, až vyše 11-kilometrový tunel a preťažené cesty v hlavnom meste odľahčí menej ako kratší tunel bližšie k Bratislave. | 5 | |||||||
5 | 47. | 7/2029 | 14,0 km | 2 | 117 mil. € | 8,4 mil. € | 9,9 min. | 5 809 - 8 826 | 56 - 84 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | ||||
6 | 48. - 49. | 9/2029 | 9,8 km | 2 | 93 mil. € | 9,5 mil. € | 6,9 min. | 6 452 - 10 032 | 69 - 107 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | ||||
7 | 60. - 61. | 8/2031 | 10,9 km | 2 | 129 mil. € | 11,8 mil. € | 8,2 min. | 5 586 - 10 745 | 72 - 223 | 3 | 2 | |||||
8 | 62. - 63. | 10/2032 | 8,5 km | 6 | 90 mil. € | 10,6 mil. € | 32 968 | . . . | 318 | 5 | Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie cca 2-kilometrového úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica podstatne skôr priblíži k naplneniu kapacity. | 5 | ||||
9 | 62. - 63. | 10/2032 | 6,9 km | 6 | 107 mil. € | 15,6 mil. € | 5 | Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie cca 2-kilometrového úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica podstatne skôr priblíži k naplneniu kapacity. | 5 | |||||||
10 | 71. - 78. | po 2040 | 42,1 km | 4 | 631 mil. € | 15,0 mil. € | 5 713 - 13 545 | 14 - 114 | 5 | Po plánovanom rozšírení diaľnice D1 z Bratislavy do Senca na 8-pruh a ďalej do Trnavy na plnohodnotný 6-pruh nebude nová súbežná 4-pruhová rýchlocesta ešte veľmi dlho potrebná. | 5 | |||||
11 | 71. - 78. | po 2040 | 29,2 km | 2 | 230 mil. € | 7,9 mil. € | 2 156 - 6 890 | 18 - 123 | 5 | 5 | ||||||
12 | 71. - 78. | po 2040 | 3,1 km | 4 | 60 mil. € | 19,3 mil. € | 5 420 - 8 693 | 55 - 160 | 5 | Ide o jednu z najmenej potrebných stavieb NDS. Intenzita dopravy je tu veľmi nízka. V roku 2017 otvorený polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude dlho postačovať s veľkou kapacitnou rezervou. | 5 | |||||
13 | 71. - 78. | po 2040 | 32,8 km | 2 | 367 mil. € | 11,2 mil. € | 2 228 - 6 331 | 8 - 149 | 5 | 5 | ||||||
14 | 71. - 78. | po 2040 | 71,3 km | 2 | 553 mil. € | 7,8 mil. € | 1 065 - 4 239 | 5 - 61 | 5 | 5 | ||||||
266,3 km |
2 - 6 |
2 958 mil. € |
11,1 mil. € |
48,6 min. |
1 065 - 32 968 | 4,6 |
4,5 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku