✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
po ocenení sociálno-ekonomických prínosov za 30 rokov
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||||
1 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | 100 mil. € | NDS údaj neposkytla | 11 611 | 4 | Po dostavbe úseku D1 Hubová - Ivachnová bude súčasná cesta I/18 pri Ružomberku kapacitne postačovať s veľkou rezervou. Nevyžiada si budovanie úseku R1, keďže po jestvujúcej ceste zabezpečí napojenie na D1 aj východne od Ružomberka (v mieste kríženia jej trasy s diaľnicou D1). Samozrejme bez zdržaní, ktoré na ceste I/18 medzi Ivachnovou a Ružomberkom vznikajú v súčasnosti, keď chýba diaľnica D1. | 3 | ||||||
2 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | NDS údaj neposkytla | 4 151 - 11 477 | 3 | Problémom na tomto ťahu nie je vysoká intenzita dopravy ani chýbajúca rýchlostná cesta, ale takmer súvislo obostavaná cesta I/64, ktorá vedie v dlhých úsekoch intravilánmi obcí. | 5 | ||||||
3 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6,9 km | 6 | 107 mil. € | NDS údaj neposkytla | 5 | Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie cca 2-kilometrového úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica podstatne skôr priblíži k naplneniu kapacity. | 5 | |||||||
4 | 69. - 70. | 8/2034 | R3 | 14,0 km | 2 | 305 mil. € | NDS údaj neposkytla | 3 | 3 | ||||||||
5 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 49,0 km | 2 | 662 mil. € | 5,8 % | 5 762 - 14 648 | 4 | Z tohto úseku bude potrebná iba časť medzi Handlovou a Žiarom nad Hronom, aj to až spolu s prepojením medzi Handlovou a Turčianskou kotlinou (R3 Ráztočno - Horná Štubňa), ktorý by sem presmeroval aj severo-južný tranzit stredným Slovenskom a využitie úseku citeľne zvýšil. | 4 | ||||||
6 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 2 | Dobrá Niva, Dudince | 611 mil. € | NDS údaj neposkytla | 3 247 - 11 434 | 4 | 4 | ||||||
6 úsekov |
187,8 km |
2 - 6 |
2 805 mil. € |
3 247 - 14 648 | 3,8 |
4,0 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku