✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||||
235,7 km |
2 - 8 |
4 363 mil. € |
118,9 mil. € |
3 407 - 62 652 | 2,0 |
2,5 |
7/2020 - 1/2021 |
|||||||||
1 | 1/2014 | D1 | 11,3 km | 4 | 517 mil. € | 12,7 mil. € | 23 579 - 28 413 | 17 918 - 21 964 | 2 | 3 | 1/2021 (0,0) | |||||
2 | 7/2016 | R7 | 17,4 km | 4 | 8 544 - 13 236 | 6 962 - 11 458 | 2 | 3 | 7/2020 (0,0) | |||||||
3 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 4,4 mil. € | 9 007 - 9 998 | 6 702 - 7 582 | 2 | 2 | ||||||
4 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 70 mil. € | 2,2 mil. € | 10 334 - 11 542 | 8 388 - 9 538 | 2 | 2 | ||||||
5 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | 202 mil. € | 8,2 mil. € | 10 088 - 50 895 | 8 106 - 43 990 | 2 | 1 | |||||
6 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 299 mil. € | 6,0 mil. € | 22 341 - 30 731 | 18 441 - 26 706 | 1 | 3 | |||||
7 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 173 mil. € | 5,9 mil. € | 12 387 - 17 316 | 10 837 - 15 165 | 2 | 3 | |||||
8 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 105 mil. € | 3,1 mil. € | 5 304 | 3 888 | 2 | 2 | |||||
9 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | 70 mil. € | 4,3 mil. € | 6 706 - 9 733 | 5 138 - 7 932 | 2 | 2 | |||||
10 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 169 mil. € | 3,0 mil. € | 5 277 - 6 250 | 3 752 - 4 784 | 2 | 2 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Pri všetkých projektoch je pred ich realizáciou potrebné overiť spoločenskú návratnosť v súlade s platnými metodikami a optimalizovať ich náklady. Náklady sa javia vysoké najmä pri projektoch R2 - Križovatka D1 - Trenčianska Turná, R2 - Zacharovce - Figa a R7 - Dolný Bar - Nové Zámky." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
11 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 12 mil. € | 1,0 mil. € | 2 | 1 | |||||||
12 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 77 mil. € | 2,3 mil. € | 2 | 2 | |||||||
13 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 199 mil. € | 3,4 mil. € | 5 550 - 9 787 | 4 271 - 7 857 | 2 | 3 | |||||
14 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 277 mil. € | 5,8 mil. € | 9 654 - 12 079 | 7 385 - 9 316 | 2 | 2 | |||||
15 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | 309 mil. € | 7,2 mil. € | 14 176 - 14 186 | 10 038 - 10 657 | 2 | 4 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
16 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 105 mil. € | 6,4 mil. € | 14 625 | 12 086 | 2 | 2 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
17 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 8 | 234 mil. € | 1,3 mil. € | 62 652 | . . . | 52 267 | 2 | 1 | ||||
18 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | 116 mil. € | 6,2 mil. € | 6 651 - 9 113 | 5 518 - 7 917 | 2 | 3 | |||||
19 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | 122 mil. € | 5,7 mil. € | 3 407 - 3 769 | 1 908 - 2 240 | 2 | 2 | |||||
20 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | 112 mil. € | 4,8 mil. € | 8 634 - 11 116 | 6 810 - 9 018 | 2 | 4 | |||||
21 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 235 mil. € | 6,1 mil. € | 7 793 | 5 879 | 2 | 4 | |||||
22 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 9,5 km | 4 | 339 mil. € | 7,0 mil. € | 9 704 - 13 715 | 8 096 - 11 348 | 4 | 4 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020"> "TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
23 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 4 | 287 mil. € | 8,7 mil. € | 12 819 - 29 988 | 9 978 - 25 282 | 2 | 2 | |||||
24 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | 4 | 192 mil. € | 3,1 mil. € | 6 207 - 8 525 | 4 801 - 7 020 | 2 | 2 | |||||
235,7 km |
2 - 8 |
4 363 mil. € |
118,9 mil. € |
3 407 - 62 652 | 2,0 |
2,5 |
7/2020 - 1/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku