✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
odhad NDS
|
>12 t
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
prebratie
| ||||||||||
282,3 km |
5 135 mil. € |
2 541 - 93 344 | 2,2 |
2,1 |
6/2017 - 10/2021 | |||||||||||
1 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | Zeleneč nová, Trnava rekonštrukcia | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 137 - 3 460 | 3 | Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale podstatne menej naliehavé ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Triblavinu a Senec. | 2 | ||||
2 | 11/2016 | D1 | 14,4 km | Budimír (Košice-Sever), Košické Olšany, Bidovce | 241 mil. € | 3 166 - 11 562 | 43 - 486 | 2 | 2 | 5/2015 | 12/2019 (0,0) | |||||
3 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 105 mil. € | 5 304 | 704 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | 6/2014 | |||||
4 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | Hriadky, Pozdišovce | 192 mil. € | 6 207 - 8 525 | 441 - 647 | 2 | Týmto úsekom v roku 2015 prechádzalo 6-až 9-tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž. V prípade citeľného rastu intenzít dopravy je tento úsek najpotrebnejší z celej ešte plánovanej D1 na východ od Košíc, pretože odbremení od tranzitnej dopravy viacero obcí (Sečovce, Hriadky, Horovce, Trhovište) a osobným vozidlám skráti jazdný čas až o 8 minút. To znamená podstatne väčšie spoločenské prínosy ako má predošlý, dvojnásobne nákladnejší úsek s tunelom Dargov. | 2 | 8/2014 | ||||
5 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | Dlhá nad Oravou | 77 mil. € | 2 | 2 | 2/2016 | |||||||
6 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | Valaská Dubová, Likavka | 94 mil. € | 7 211 | 562 | 4 | 2 | ||||||
7 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | Čierna voda, Rača | 1 | 2 | ||||||||||
8 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | Jarovce, Rusovce, Ketelec, Rovinka, Ivanka západ, Ivanka sever | 32 336 - 93 344 | . . . | 3 057 - 7 634 | 1 | 2 | |||||||
9 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | privádzač Krupina | 70 mil. € | 6 706 - 9 733 | 742 - 818 | 2 | 2 | 5/2015 | |||||
10 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | Lietavská Lúčka | 555 mil. € | 22 691 - 32 334 | 639 - 3 702 | 1 | 2 | |||||||
11 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | Lipníky | 105 mil. € | 14 625 | 1 056 | 2 | 2 | 12/2014 | |||||
12 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | Trenčianske Mitice | 277 mil. € | 9 654 - 12 079 | 1 040 - 1 450 | 2 | Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec. | 2 | 9/2014 | ||||
13 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | Moldava nad Bodvou, Šaca | 224 mil. € | 10 140 - 11 010 | 792 - 846 | 3 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí - s výnimkou Čečejoviec. Na vyriešenie obchvatu jednej obce netreba budovať 18 kilometrov rýchlostnej cesty. | 5 | 12/2014 | ||||
14 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | Mýtna | 142 mil. € | 9 007 - 9 998 | 1 039 - 1 131 | 2 | 2 | 7/2014 | ||||||
15 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | Široká, Jasenová, v mestskom variante tiež Kocmáľ (Mokraď) a Dolný Kubín stred | 129 mil. € | 5 586 - 10 745 | 410 - 1 220 | 3 | 2 | ||||||
16 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 179 mil. € | 15 053 | 2 660 | 1 | Vyše 15 tisíc vozidiel, z toho 3,8-tisíca ťažkých, znamená pre tunel Horelica pri Čadci o polovicu vyššie zaťaženie v porovnaní s tunelom Branisko, ktorý má rovnako iba jednu tunelovú rúru. Časté priebežné uzatváranie tunela Horelica v dôsledku kolón nateraz súvisí aj s križovatkami iba kilometer za tunelom, kde sa tvoria kolóny siahajúce až do tunela. Po otvorení nasledujúceho úseku Čadca - Svrčinovec od roku 2021 by sa situácia mala citeľne zlepšiť, no dostavba na plný profil bude aj tak potrebná a je lepšie k nej pristúpiť skôr ako tu dopravná záťaž po otvorení ďalších úsekov D3 ešte viac stúpne. | 2 | 6/2014 | |||||
17 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | Prešov západ, Prešov juh | 434 mil. € | 19 072 - 21 988 | 1 186 - 1 322 | 1 | 2 | 5/2015 | 10/2021 | |||||
18 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 92 mil. € | 5 098 - 5 557 | 947 - 1 015 | 4 | 2 | 2/2016 | ||||||
19 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | Okrúhle | 122 mil. € | 3 407 - 3 769 | 1 103 - 1 149 | 2 | 2 | 12/2014 | |||||
20 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | Rožňava, Jablonov nad Turňou | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 456 - 489 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | 4/2015 | ||||
21 | 10/2013 | D3 | 12,3 km | 377 mil. € | 2 541 - 3 501 | 85 - 257 | 2 | 2 | 6/2017 | |||||||
22 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | Nižná,
Nižná - sever | 70 mil. € | 10 334 - 11 542 | 577 - 783 | 2 | 2 | 2/2016 | ||||||
23 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | Zacharovce, Bátka | 169 mil. € | 5 277 - 6 250 | 692 - 710 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | 6/2014 | ||||
24 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | Rákoš, Zvolenská Slatina | 287 mil. € | 12 819 - 29 988 | 1 311 - 1 980 | 2 | Jestvujúca cesta I/16 cez Zvolen pretína mesto našťastie mimo centra, avšak v trase, ktoré mesto rozdeľuje. V intraviláne zároveň plní úlohu kľúčovej vnútromestskej komunikácie, keďže spája sídliská na juhu mesta s centrom Zvolena. Vysoké dopravné zaťaženie, negatívne vplyvy na obyvateľstvo i spomaľovanie dopravy postupne zvyšuje naliehavosť odklonenia tranzitnej dopravy na obchvat. Ten má prepojiť hotové úseky R2 východne od Zvolena na rýchlostnú cestu R1. | 2 | 3/2017 | ||||
25 | 12/2016 | D3 | 5,7 km | Čadca Podzávoz, Čadca Bukov | 269 mil. € | 11 465 - 18 743 | 2 643 - 3 222 | 1 | 2 | 6/2014 | 12/2020 (0,0) | |||||
26 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 5,0 km | Šahy | 63 mil. € | 9 492 - 10 279 | 711 - 822 | 3 | 2 | 5/2015 | |||||
27 | 6/2014 | D3 | 4,3 km | Brodno - dočasná | 269 mil. € | 28 413 - 37 927 | . . . | 2 998 - 3 233 | 4 | 2 | 12/2017 | |||||
282,3 km |
5 135 mil. € |
2 541 - 93 344 | 2,2 |
2,1 |
6/2017 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku