✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
po ocenení sociálno-ekonomických prínosov za 30 rokov
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||||
22 úsekov |
271,9 km |
2 - 6 |
6 231 mil. € |
3 769 - 54 519 | 3,0 |
3,3 |
||||||||||||
1 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 267 mil. € | NDS údaj neposkytla | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | 2/2006 | ||||||||
2 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 171 mil. € | 25,6 % | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | 10/2014 | 11/2021 | ||||||
3 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 57 mil. € | NDS údaj neposkytla | 10 312 | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | 3/1997 | 8/2015 | |||||
4 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 272 mil. € | 3,3 % | 5 792 - 7 064 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | 4/2010 | 1/2023 | |||||
5 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 94 mil. € | NDS údaj neposkytla | 4 001 | 3 | 3 | 5/2002 | 3/2024 | ||||||
6 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 277 mil. € | NDS údaj neposkytla | 9 654 - 12 079 | 2 | Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec. | 2 | 10/2005 | 12/2024 | |||||
7 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 59 mil. € | NDS údaj neposkytla | 12 862 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú má už pripravenú Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | 10/2005 | 5/2024 | |||||
8 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 143 mil. € | NDS údaj neposkytla | 12 157 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú pripravuje Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | 10/2005 | 1/2025 | |||||
9 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | NDS údaj neposkytla | 3 | Naliehavosť dopravného problému tu netvorí tranzit ale vnútromestská doprava, resp. doprava s cieľom v Bratislave. Stav, keď doprava medzi východom a západom hlavného mesta preťažuje hneď dva mosty cez Dunaj, nie je dlhodobo udržateľný a časom si vyžiada riešenie. Východná a južná časť obchvatu Bratislavy, ktorá má vzniknuť v ramci PPP projektu D4R7, síce sčasti odbremení Prístavný most ale vôbec neodľahčí most Lafranconi, ktorý sa bude postupne blížiť k naplneniu kapacity. | 4 | 3/2022 | |||||||
10 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 224 mil. € | 7,1 % | 10 140 - 11 010 | 3 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí - s výnimkou Čečejoviec. Na vyriešenie obchvatu jednej obce netreba budovať 18 kilometrov rýchlostnej cesty. | 5 | 1/2017 | 9/2025 | |||||
11 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 14,9 km | 4 | 785 mil. € | NDS údaj neposkytla | 8 140 - 13 204 | 3 | Súčasná cesta cez Donovaly vďaka prídavným pruhom pre pomalé vozidlá kapacitne postačuje, problémom sa stáva iba počas výdatného sneženia. Tento ťah perspektívne odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na ucelenú diaľnicu D1, a to skôr ako by prichádzalo do úvahy vybudovanie súvislej R1 až po Ružomberok. | 3 | 10/2010 | 4/2027 | |||||
12 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | 321 mil. € | NDS údaj neposkytla | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 | Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale podstatne menej naliehavé ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Triblavinu a Senec. | 2 | 5/2010 | 3/2027 | ||||
13 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 5,0 km | 2 | 63 mil. € | NDS údaj neposkytla | 9 492 - 10 279 | 3 | 2 | 9/2022 | 12/2027 | ||||||
14 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 4 | 321 mil. € | 2,2 % | 10 359 | 3 | Týmto úsekom prechádza cca 12 tisíc vozidiel, z toho dvetisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca diaľnica v polovičnom profile kapacitne zvládne aj o polovicu vyššiu dopravnú záťaž. Vnímanie potreby dobudovania druhej rúry Braniska súvisí skôr s uzatváraním tunela počas technologických odstávok z dôvodu údržby a opráv, čomu však nie je namieste prisudzovať rovnakú naliehavosť ako riešeniu iných úsekov, ktoré sú podobnou dopravou po nevyhovujúcej ceste zaťažené celoročne. | 3 | 1/2014 | 4/2028 | |||||
15 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 7,5 km | 2 | 124 mil. € | NDS údaj neposkytla | 3 769 - 3 897 | 3 | 3 | 12/2017 | 2/2029 | ||||||
16 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | NDS údaj neposkytla | 4 151 - 11 477 | 3 | Problémom na tomto ťahu nie je vysoká intenzita dopravy ani chýbajúca rýchlostná cesta, ale takmer súvislo obostavaná cesta I/64, ktorá vedie v dlhých úsekoch intravilánmi obcí. | 5 | 11/2024 | 7/2030 | |||||
17 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 14,0 km | 4 | 191 mil. € | NDS údaj neposkytla | 14 233 - 18 874 | 3 | 3 | 8/2021 | 8/2030 | ||||||
18 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | 2 | 129 mil. € | 5 586 - 10 745 | 3 | 2 | 8/2024 | 9/2030 | |||||||
19 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,6 km | 4 | 418 mil. € | NDS údaj neposkytla | 9 503 - 9 802 | 3 | Týmto úsekom prechádza do 10 tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy aj vďaka pruhom pre pomalé vozidlá v stúpaní na horský priechod Dargov kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž | 3 | 3/1998 | 6/2032 | |||||
20 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,1 km | 4 | 162 mil. € | NDS údaj neposkytla | 10 444 - 14 783 | 3 | Týmto úsekom prechádza vyše 10-tisíc, najbližšie k Michalovciam až takmer 15-tisíc vodiel denne. Vďaka nízkemu podielu ťažkých vozidiel (menej ako tisícka nad 3,5 tony) jestvujúca cesta I. triedy zatiaľ kapacitne postačuje | 3 | 3/1999 | 6/2032 | |||||
21 | 69. - 70. | 8/2034 | R3 | 14,0 km | 2 | 305 mil. € | NDS údaj neposkytla | 3 | 3 | 12/2027 | 10/2033 | |||||||
22 | 71. - 78. | po 2040 | R5 | 1,7 km | 2 | 54 mil. € | NDS údaj neposkytla | 7 972 | 3 | 4 | 6/2010 | |||||||
22 úsekov |
271,9 km |
2 - 6 |
6 231 mil. € |
3 769 - 54 519 | 3,0 |
3,3 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku