✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||
19 úsekov |
2 - 6 |
4 001 - 93 344 | 1,9 |
2,4 |
|||||||||
1 | 5. | 4/2023 | R1 | 4 | 12 387 - 17 316 | 2 | 3 | ||||||
2 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 2 | 5 304 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | |||||
3 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 4 | 6 207 - 8 525 | 2 | Týmto úsekom v roku 2015 prechádzalo 6-až 9-tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž. V prípade citeľného rastu intenzít dopravy je tento úsek najpotrebnejší z celej ešte plánovanej D1 na východ od Košíc, pretože odbremení od tranzitnej dopravy viacero obcí (Sečovce, Hriadky, Horovce, Trhovište) a osobným vozidlám skráti jazdný čas až o 8 minút. To znamená podstatne väčšie spoločenské prínosy ako má predošlý, dvojnásobne nákladnejší úsek s tunelom Dargov. | 2 | |||||
4 | 12/2013 | D1 | 4 | 12 491 - 24 900 | 1 | 1 | |||||||
5 | 7/2016 | D4 | 4 - 6 | 1 | 2 | ||||||||
6 | 7/2016 | D4 | 4 - 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 | 2 | ||||||
7 | 1. | 10/2021 | R4 | 4 | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | ||||||
8 | 6. | 7/2023 | R2 | 4 | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | ||||||
9 | 3/2020 | R2 | 4 | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | |||||||
10 | 19. | 6/2025 | R4 | 2 | 4 001 | 3 | 3 | ||||||
11 | 6/2014 | D1 | 4 | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | |||||||
12 | 8/2019 | R2 | 4 | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | |||||||
13 | 7/2019 | R4 | 4 | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | |||||||
14 | 4. | 9/2022 | R4 | 4 | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | ||||||
15 | 10. | 4/2024 | D1 | 2 | 10 312 | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | |||||
16 | 18. | 4/2025 | D1 | 2 | 2 | 1 | |||||||
17 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 2 | 5 792 - 7 064 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | |||||
18 | 3/2021 | R3 | 2 | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | |||||||
19 | 13. | 8/2024 | R2 | 2 | 5 277 - 6 250 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | |||||
19 úsekov |
2 - 6 |
4 001 - 93 344 | 1,9 |
2,4 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku