✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
>12 t
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| |||||||||
85 úsekov |
1 117,7 km |
2 - 8 |
451,0 km |
3,1 |
3,2 |
||||||||||
1 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | 14,9 km | 1 420 - 2 535 | 1 | 1 | |||||||
2 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 13,5 km | 639 - 3 702 | 1 | 2 | |||||||
3 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | |||||||||
4 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 3 057 - 7 634 | 1 | 2 | ||||||||
5 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | 370 mil. € spolu za I. aj II. etapu s celkovými investičnými nákladmi 470 mil. € | 399 - 500 | 1 | 3 | |||||||
6 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 13,5 km | 415 mil. € spolu za 68 km R2 Kriváň - Tornaľa s odhadovanými investičnými nákladmi cca 900 mil. € | 1 039 - 1 131 | 2 | 2 | ||||||
7 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 9,2 km | 415 mil. € spolu za 68 km R2 Kriváň - Tornaľa s odhadovanými investičnými nákladmi cca 900 mil. € | 1 143 - 1 188 | 3 | 4 | ||||||
8 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 5,4 km | 577 - 783 | 2 | 2 | |||||||
9 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | 591 mil. € spolu s už už otvoreným úsekom D1 Budimír - Bidovce, s ktorým dokopy tvorí východný obchvat Košíc | 477 - 2 380 | 2 | 1 | ||||||
10 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 8 | 218 mil. eur | 4 737 | 1 | 1 | ||||||
11 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 370 mil. € spolu za I. aj II. etapu s celkovými investičnými nákladmi 470 mil. € | 953 - 1 474 | 1 | 3 | ||||||
12 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 298 mil. €
spolu za 53 km predĺženia R1 B. Bystrica - Ružomberok s investičnými nákladmi až 1857 mil. € | 434 - 541 | 2 | 3 | ||||||
13 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 449 mil. € spolu za obe etapy - 32 km R2 Šaca - Košické Olšany s investičnými nákladmi 372 mil. € | 264 - 2 380 | 3 | 3 | ||||||
14 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | 13,5 km | 1 381 - 2 502 | 1 | 1 | ||||||
15 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 6,2 km | 415 mil. € spolu za 68 km R2 Kriváň - Tornaľa s odhadovanými investičnými nákladmi cca 900 mil. € | 704 | 2 | 2 | |||||
16 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 9,4 km | 565 - 883 | 4 | 5 | ||||||
17 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 351 | 3 | 5 | |||||||
18 | 11. | 6/2024 | R1 | 2,7 km | 4 | 298 mil. €
spolu za 53 km predĺženia R1 B. Bystrica - Ružomberok s investičnými nákladmi až 1857 mil. € | 1 263 | 4 | 3 | ||||||
19 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | 271 mil. € spolu za 64 km R3 Zvolen - Šahy s odhadovanými investičnými nákladmi 770 mil. € | 742 - 818 | 2 | 2 | ||||||
20 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 8,3 km | 415 mil. € spolu za 68 km R2 Kriváň - Tornaľa s odhadovanými investičnými nákladmi cca 900 mil. € | 692 - 710 | 2 | 2 | |||||
21 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | 4 | 4 | ||||||||
22 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | 4 | 4 | ||||||||
23 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | 749 - 874 | 4 | 5 | |||||||
24 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 14,1 km | 208 mil. € spolu za 50 km R2 Tornaľa - Včeláre s investičnými nákladmi 611 mil. € | 456 - 489 | 3 | 2 | |||||
25 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 2 | 1 | ||||||||
26 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 8,2 km | 514 mil. €
spolu za 55 km R4 V. Komárnik - Kapušany s investičnými nákladmi 881 mil. € | 1 361 | 3 | 3 | |||||
27 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 4,3 km | 2 | 2 | |||||||
28 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 7,7 km | 526 - 829 | 2 | 3 | ||||||
29 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 16,0 km | 1 040 - 1 450 | 2 | 2 | ||||||
30 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 2,5 km | 1 313 | 3 | 4 | ||||||
31 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 6,5 km | 1 263 | 3 | 4 | ||||||
32 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | 10,8 km | 2 105 - 2 649 | 2 | 4 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | |||||
33 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 20,7 km | 415 mil. € spolu za 68 km R2 Kriváň - Tornaľa s odhadovanými investičnými nákladmi cca 900 mil. € | 863 - 1 016 | 4 | 4 | |||||
34 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | 11,2 km | 2 661 - 2 869 | 1 | 1 | Oveľa skôr ako diaľnica by preťažené cesty na Kysuciach mohlo odľahčiť zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta. Do priemyselného centra Kysúc sem dochádza okolo sedemtisíc zamestnancov a je škoda, že im kompetentní už skôr neumožnili dochádzať železnicou, ktorá prechádza v blízkosti najväčších závodov no nemá tam zastávku. NDS by mala urobiť maximum pre to, aby aspoň privádzač z existujúcej cesty na juh Kysuckého Nového Mesta postavila čo najskôr - tým aspoň sčasti odľahčí preťaženú križovatku pri Radoli. | |||||
35 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 3,5 km | 514 mil. €
spolu za 55 km R4 V. Komárnik - Kapušany s investičnými nákladmi 881 mil. € | 1 056 | 2 | 2 | |||||
36 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 10,6 km | 415 mil. € spolu za 68 km R2 Kriváň - Tornaľa s odhadovanými investičnými nákladmi cca 900 mil. € | 655 - 822 | 4 | 4 | |||||
37 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | 298 mil. €
spolu za 53 km predĺženia R1 B. Bystrica - Ružomberok s investičnými nákladmi až 1857 mil. € | 693 | 4 | 3 | ||||||
38 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 4,0 km | 2 660 | 1 | 2 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | |||||
39 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | |||||||
40 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 18,0 km | 154 mil. eur | 792 - 846 | 3 | 5 | Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate. | ||||
41 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 8 | 183 mil. eur | 4 737 | 2 | 1 | ||||||
42 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | 6,4 km | 514 mil. €
spolu za 55 km R4 V. Komárnik - Kapušany s investičnými nákladmi 881 mil. € | 414 - 522 | 2 | 3 | |||||
43 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | 7,0 km | 514 mil. €
spolu za 55 km R4 V. Komárnik - Kapušany s investičnými nákladmi 881 mil. € | 1 103 - 1 149 | 2 | 2 | |||||
44 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 14,9 km | 4 | 298 mil. €
spolu za 53 km predĺženia R1 B. Bystrica - Ružomberok s investičnými nákladmi až 1857 mil. € | 544 - 944 | 3 | 3 | ||||||
45 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | 7,8 km | 208 mil. € spolu za 50 km R2 Tornaľa - Včeláre s investičnými nákladmi 611 mil. € | 470 | 5 | 4 | |||||
46 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | 3 137 - 3 460 | 3 | 2 | |||||||
47 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | 769 - 937 | 2 | 4 | |||||||
48 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 11,5 km | 772 | 2 | 4 | ||||||
49 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 2 | 8,3 km | 514 mil. €
spolu za 55 km R4 V. Komárnik - Kapušany s investičnými nákladmi 881 mil. € | 709 - 1 316 | 4 | 3 | |||||
50 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 5,0 km | 2 | 271 mil. € spolu za 64 km R3 Zvolen - Šahy s odhadovanými investičnými nákladmi 770 mil. € | 711 - 822 | 3 | 2 | ||||||
51 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | 17,0 km | 208 mil. € spolu za 50 km R2 Tornaľa - Včeláre s investičnými nákladmi 611 mil. € | 489 - 606 | 5 | 5 | |||||
52 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | 5 | 5 | V uvedenej trase je potrebné riešiť radšej doplnenie zrýchlených vlakov medzi Bratislavou a Viedňou. Prínosom by bola aj elektrifikácia trate cez Marcheg, prípadne tiež jej zdvojkoľajnenie. | |||||||
53 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 4 | 7,3 km | 1 175 | 3 | 3 | ||||||
54 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | 14,0 km | 201 mil. € spolu za 32 km R2 Včeláre - Šaca s investičnými nákladmi 288 mil. € | 593 - 844 | 5 | 4 | |||||
55 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 9,8 km | 208 mil. € spolu za 50 km R2 Tornaľa - Včeláre s investičnými nákladmi 611 mil. € | 491 - 590 | 5 | 5 | |||||
56 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 7,9 km | 2 | 695 mil. € spolu za 32 km R3 Martin - Horná Štubňa s investičnými nákladmi 353 mil. € | 788 - 963 | 4 | 3 | ||||||
57 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 8,0 km | 2 | 8,5 km | 514 mil. €
spolu za 55 km R4 V. Komárnik - Kapušany s investičnými nákladmi 881 mil. € | 142 - 701 | 4 | 3 | |||||
58 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 7,5 km | 2 | 7,0 km | 514 mil. €
spolu za 55 km R4 V. Komárnik - Kapušany s investičnými nákladmi 881 mil. € | 1 149 - 1 405 | 3 | 3 | |||||
59 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 2 | 6,0 km | 514 mil. €
spolu za 55 km R4 V. Komárnik - Kapušany s investičnými nákladmi 881 mil. € | 1 375 - 1 435 | 4 | 3 | |||||
60 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,2 km | 2 | 394 | 4 | 3 | |||||||
61 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,3 km | 2 | 292 - 307 | 4 | 3 | |||||||
62 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 11,5 km | 4 | 298 mil. €
spolu za 53 km predĺženia R1 B. Bystrica - Ružomberok s investičnými nákladmi až 1857 mil. € | 636 | 4 | 4 | ||||||
63 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 9,5 km | 4 | 298 mil. €
spolu za 53 km predĺženia R1 B. Bystrica - Ružomberok s investičnými nákladmi až 1857 mil. € | 598 - 1 086 | 4 | 4 | ||||||
64 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 150 - 839 | 3 | 5 | Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase. | ||||||
65 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 14,0 km | 4 | 695 mil. € spolu za 32 km R3 Martin - Horná Štubňa s investičnými nákladmi 353 mil. € | 1 297 - 1 405 | 3 | 3 | ||||||
66 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 4 | 16,0 km | 69 mil. eur | 1 311 - 1 980 | 2 | 2 | |||||
67 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | 2 | 8,7 km | 562 | 4 | 2 | ||||||
68 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | 2 | 10,9 km | 410 - 1 220 | 3 | 2 | ||||||
69 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 8,5 km | 6 | 219 mil. € za celý úsek D2 št.hr. SR/ČR - Lamač | 5 960 | 5 | 5 | ||||||
70 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6,9 km | 6 | 219 mil. € za celý úsek D2 št.hr. SR/ČR - Lamač | 5 | 5 | |||||||
71 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,6 km | 4 | 12,6 km | 717 mil. €
spolu za 74 km D1 Bidovce - št. hr. SR/Ukr. s investičnými nákladmi 1 044 mil. € | 478 - 541 | 3 | 3 | |||||
72 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | 4 | 18,2 km | 717 mil. €
spolu za 74 km D1 Bidovce - št. hr. SR/Ukr. s investičnými nákladmi 1 044 mil. € | 441 - 647 | 2 | 2 | |||||
73 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,8 km | 4 | 14,7 km | 717 mil. €
spolu za 74 km D1 Bidovce - št. hr. SR/Ukr. s investičnými nákladmi 1 044 mil. € | 275 - 402 | 4 | 3 | |||||
74 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,1 km | 4 | 11,8 km | 717 mil. €
spolu za 74 km D1 Bidovce - št. hr. SR/Ukr. s investičnými nákladmi 1 044 mil. € | 441 - 571 | 3 | 3 | |||||
75 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,5 km | 4 | 15,5 km | 717 mil. €
spolu za 74 km D1 Bidovce - št. hr. SR/Ukr. s investičnými nákladmi 1 044 mil. € | 144 - 265 | 4 | 3 | |||||
76 | 69. - 70. | 8/2034 | R3 | 14,0 km | 2 | 451 mil. € spolu za dlhší úsek R3 Martin - Šášovské Podhradie | 3 | 3 | |||||||
77 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 49,0 km | 2 | 513 - 720 | 4 | 4 | |||||||
78 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 42,1 km | 4 | 358 - 1 118 | 5 | 5 | |||||||
79 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 2 | 15 mil. eur | 143 - 281 | 5 | 5 | ||||||
80 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 2 | 695 mil. € spolu za 32 km R3 Martin - Horná Štubňa s investičnými nákladmi 353 mil. € | 947 - 1 015 | 4 | 2 | ||||||
81 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 41 - 376 | 5 | 5 | |||||||
82 | 71. - 78. | po 2040 | R5 | 1,7 km | 2 | 2 435 | 3 | 4 | |||||||
83 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 32,8 km | 2 | 20 mil. eur | 78 - 216 | 5 | 5 | ||||||
84 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 2 | 271 mil. € spolu za 64 km R3 Zvolen - Šahy s odhadovanými investičnými nákladmi 770 mil. € | 466 - 998 | 4 | 4 | ||||||
85 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 2 | 111 mil. eur | 52 - 594 | 5 | 5 | ||||||
85 úsekov |
1 117,7 km |
2 - 8 |
451,0 km |
3,1 |
3,2 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku