✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||
85 úsekov |
1 117,7 km |
2 - 8 |
19 795 mil. € |
515,6 mil. € |
3,2 |
|||||||||
1 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | 341 mil. € | 10,9 mil. € | 1 | |||||||
2 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 555 mil. € | 11,6 mil. € | Trasu od Martina po križovatku Rondel v centre Žiliny tento úsek D1 s tunelom Višňové skráti o 2,5 km a zrýchli v priemere o cca 11 minút pre osobné a 9 minút pre nákladné vozidlá. Pre tranzit medzi Martinom a Kysucami bude skrátenie 1 km a časová úspora cca 8 minút. | 2 | ||||||
3 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 2 | |||||||||
4 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 2 | |||||||||
5 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | 179 mil. € | 2,6 mil. € | 3 | |||||||
6 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 0,5 mil. € | 2 | |||||||
7 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 267 mil. € | 4,0 mil. € | 4 | |||||||
8 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 70 mil. € | 0,2 mil. € | 2 | |||||||
9 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | 202 mil. € | 4,2 mil. € | 1 | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie z dôvodu obmedzení metodiky (aglomerácie veľkých miest - potrebné posúdiť multimodálne). Má byť vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti a CBA podľa aktuálne platnej metodiky, a to najneskôr pred začiatkom finančne náročných fáz prípravy. V závislosti od výsledkov budú takéto projekty po zverejnení štúdie a jej hodnotení zaradené do realizácie. | |||||
10 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 8 | 149 mil. € | 4,5 mil. € | 1 | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie z dôvodu obmedzení metodiky (aglomerácie veľkých miest - potrebné posúdiť multimodálne). Má byť vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti a CBA podľa aktuálne platnej metodiky, a to najneskôr pred začiatkom finančne náročných fáz prípravy. V závislosti od výsledkov budú takéto projekty po zverejnení štúdie a jej hodnotení zaradené do realizácie. | |||||
11 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 299 mil. € | 7,9 mil. € | 3 | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie z dôvodu obmedzení metodiky (aglomerácie veľkých miest - potrebné posúdiť multimodálne). Má byť vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti a CBA podľa aktuálne platnej metodiky, a to najneskôr pred začiatkom finančne náročných fáz prípravy. V závislosti od výsledkov budú takéto projekty po zverejnení štúdie a jej hodnotení zaradené do realizácie. | |||||
12 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 173 mil. € | 4,4 mil. € | 3 | ||||||
13 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 171 mil. € | 3,9 mil. € | 3 | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie z dôvodu obmedzení metodiky (aglomerácie veľkých miest - potrebné posúdiť multimodálne). Má byť vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti a CBA podľa aktuálne platnej metodiky, a to najneskôr pred začiatkom finančne náročných fáz prípravy. V závislosti od výsledkov budú takéto projekty po zverejnení štúdie a jej hodnotení zaradené do realizácie. | |||||
14 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | 1 235 mil. € | 34,7 mil. € | 1 | ||||||
15 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 105 mil. € | 2,9 mil. € | 2 | ||||||
16 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 191 mil. € | 4,6 mil. € | 5 | ||||||
17 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 57 mil. € | 1,6 mil. € | 5 | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie | |||||
18 | 11. | 6/2024 | R1 | 2,7 km | 4 | 155 mil. € | 4,2 mil. € | 3 | Uvedené je poradie projektu Severojužné prepojenie, ktorý má zahŕňať viacero úsekov tvoriacich prepojenie od severnej D1 až po hranicu s Maďarskom. Porovnávacia štúdia variantov v trase R3 alebo R1 má ukázať, ktoré z možných riešení je vhodnejšie a efektívnejšie. Popredné umiestnenie medzi prioritami sa teda nebude týkať všetkých úsekov, pri ktorých je nateraz uvedené. | |||||
19 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | 70 mil. € | 1,7 mil. € | 2 | ||||||
20 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 169 mil. € | 4,7 mil. € | 2 | ||||||
21 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | 227 mil. € | 6,3 mil. € | 4 | ||||||
22 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | 172 mil. € | 4,9 mil. € | 4 | ||||||
23 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | 161 mil. € | 4,4 mil. € | 5 | ||||||
24 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 272 mil. € | 7,3 mil. € | 2 | ||||||
25 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 12 mil. € | 0,3 mil. € | 1 | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie; | |||||
26 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 94 mil. € | 2,6 mil. € | 3 | ||||||
27 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 77 mil. € | 2,0 mil. € | 2 | ||||||
28 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 199 mil. € | 5,5 mil. € | 3 | ||||||
29 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 277 mil. € | 7,0 mil. € | 2 | ||||||
30 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 59 mil. € | 1,4 mil. € | 4 | ||||||
31 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 143 mil. € | 3,2 mil. € | 4 | ||||||
32 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | 309 mil. € | 8,4 mil. € | 4 | ||||||
33 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 211 mil. € | 5,8 mil. € | 4 | ||||||
34 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | 410 mil. € | 10,3 mil. € | 1 | ||||||
35 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 105 mil. € | 2,6 mil. € | 2 | ||||||
36 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 125 mil. € | 3,4 mil. € | 4 | ||||||
37 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | 100 mil. € | 2,7 mil. € | 3 | Uvedené je poradie projektu Severojužné prepojenie, ktorý má zahŕňať viacero úsekov tvoriacich prepojenie od severnej D1 až po hranicu s Maďarskom. Porovnávacia štúdia variantov v trase R3 alebo R1 má ukázať, ktoré z možných riešení je vhodnejšie a efektívnejšie. Popredné umiestnenie medzi prioritami sa teda nebude týkať všetkých úsekov, pri ktorých je nateraz uvedené. | |||||
38 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 179 mil. € | 4,9 mil. € | 2 | ||||||
39 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 22,2 mil. € | 4 | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie z dôvodu obmedzení metodiky (aglomerácie veľkých miest - potrebné posúdiť multimodálne). Má byť vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti a CBA podľa aktuálne platnej metodiky, a to najneskôr pred začiatkom finančne náročných fáz prípravy. V závislosti od výsledkov budú takéto projekty po zverejnení štúdie a jej hodnotení zaradené do realizácie. | |||||
40 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 224 mil. € | 5,7 mil. € | 5 | ||||||
41 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 8 | 234 mil. € | 6,1 mil. € | 1 | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie z dôvodu obmedzení metodiky (aglomerácie veľkých miest - potrebné posúdiť multimodálne). Má byť vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti a CBA podľa aktuálne platnej metodiky, a to najneskôr pred začiatkom finančne náročných fáz prípravy. V závislosti od výsledkov budú takéto projekty po zverejnení štúdie a jej hodnotení zaradené do realizácie. | |||||
42 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | 116 mil. € | 2,8 mil. € | 3 | ||||||
43 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | 122 mil. € | 3,1 mil. € | 2 | ||||||
44 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 14,9 km | 4 | 785 mil. € | 22,4 mil. € | 3 | Uvedené je poradie projektu Severojužné prepojenie, ktorý má zahŕňať viacero úsekov tvoriacich prepojenie od severnej D1 až po hranicu s Maďarskom. Porovnávacia štúdia variantov v trase R3 alebo R1 má ukázať, ktoré z možných riešení je vhodnejšie a efektívnejšie. Popredné umiestnenie medzi prioritami sa teda nebude týkať všetkých úsekov, pri ktorých je nateraz uvedené. | |||||
45 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | 73 mil. € | 1,9 mil. € | 4 | ||||||
46 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | 321 mil. € | 8,4 mil. € | 2 | ||||||
47 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | 112 mil. € | 2,6 mil. € | 4 | ||||||
48 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 235 mil. € | 6,1 mil. € | 4 | ||||||
49 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 2 | 129 mil. € | 3,4 mil. € | 3 | ||||||
50 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 5,0 km | 2 | 63 mil. € | 1,7 mil. € | 2 | ||||||
51 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | 176 mil. € | 4,5 mil. € | 5 | ||||||
52 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | 3,6 mil. € | 5 | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie z dôvodu obmedzení metodiky (aglomerácie veľkých miest - potrebné posúdiť multimodálne). Má byť vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti a CBA podľa aktuálne platnej metodiky, a to najneskôr pred začiatkom finančne náročných fáz prípravy. V závislosti od výsledkov budú takéto projekty po zverejnení štúdie a jej hodnotení zaradené do realizácie. | |||||
53 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 4 | 321 mil. € | 9,0 mil. € | 3 | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie z dôvodu obmedzení metodiky. Má byť vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti a CBA podľa aktuálne platnej metodiky, a to najneskôr pred začiatkom finančne náročných fáz prípravy. V závislosti od výsledkov bude projekt po zverejnení štúdie a jej hodnotení zaradený do realizácie. | |||||
54 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | 117 mil. € | 3,0 mil. € | 4 | ||||||
55 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 93 mil. € | 2,4 mil. € | 5 | ||||||
56 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 7,9 km | 2 | 71 mil. € | 1,6 mil. € | 3 | Uvedené je poradie projektu Severojužné prepojenie, ktorý má zahŕňať viacero úsekov tvoriacich prepojenie od severnej D1 až po hranicu s Maďarskom. Porovnávacia štúdia variantov v trase R3 alebo R1 má ukázať, ktoré z možných riešení je vhodnejšie a efektívnejšie. Popredné umiestnenie medzi prioritami sa teda nebude týkať všetkých úsekov, pri ktorých je nateraz uvedené. | |||||
57 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 8,0 km | 2 | 133 mil. € | 3,5 mil. € | 3 | ||||||
58 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 7,5 km | 2 | 124 mil. € | 3,3 mil. € | 3 | ||||||
59 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 2 | 101 mil. € | 2,6 mil. € | 3 | ||||||
60 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,2 km | 2 | 182 mil. € | 4,8 mil. € | 3 | ||||||
61 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,3 km | 2 | 222 mil. € | 6,0 mil. € | 3 | ||||||
62 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 11,5 km | 4 | 406 mil. € | 11,5 mil. € | 4 | Uvedené je poradie projektu Severojužné prepojenie, ktorý má zahŕňať viacero úsekov tvoriacich prepojenie od severnej D1 až po hranicu s Maďarskom. Porovnávacia štúdia variantov v trase R3 alebo R1 má ukázať, ktoré z možných riešení je vhodnejšie a efektívnejšie. Popredné umiestnenie medzi prioritami sa teda nebude týkať všetkých úsekov, pri ktorých je nateraz uvedené. | |||||
63 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 9,5 km | 4 | 339 mil. € | 9,5 mil. € | 4 | Uvedené je poradie projektu Severojužné prepojenie, ktorý má zahŕňať viacero úsekov tvoriacich prepojenie od severnej D1 až po hranicu s Maďarskom. Porovnávacia štúdia variantov v trase R3 alebo R1 má ukázať, ktoré z možných riešení je vhodnejšie a efektívnejšie. Popredné umiestnenie medzi prioritami sa teda nebude týkať všetkých úsekov, pri ktorých je nateraz uvedené. | |||||
64 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | 28,3 mil. € | 5 | ||||||
65 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 14,0 km | 4 | 191 mil. € | 4,8 mil. € | 3 | Uvedené je poradie projektu Severojužné prepojenie, ktorý má zahŕňať viacero úsekov tvoriacich prepojenie od severnej D1 až po hranicu s Maďarskom. Porovnávacia štúdia variantov v trase R3 alebo R1 má ukázať, ktoré z možných riešení je vhodnejšie a efektívnejšie. Popredné umiestnenie medzi prioritami sa teda nebude týkať všetkých úsekov, pri ktorých je nateraz uvedené. | |||||
66 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 4 | 287 mil. € | 7,7 mil. € | Tranzit medzi B. Bystricou a Lučencom skráti severný obchvat Zvolena o 3 km, ušetrí 11 min. osobným a 8 min. nákladným vozidlám | 2 | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie z dôvodu obmedzení metodiky (aglomerácie veľkých miest - potrebné posúdiť multimodálne). Má byť vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti a CBA podľa aktuálne platnej metodiky, a to najneskôr pred začiatkom finančne náročných fáz prípravy. V závislosti od výsledkov budú takéto projekty po zverejnení štúdie a jej hodnotení zaradené do realizácie. | ||||
67 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | 2 | 94 mil. € | 2,2 mil. € | 2 | Poradie z priorít vlády vo výstavbe ciest i pomer prínosov k nákladom zodpovedajú nákladnejšiemu variantu R3 s kompletne novým obchvatom Dolného Kubína, vrátane tunelov. Na tejto interaktívnej mape sú uvedené dĺžky, náklady a ďalšie parametre úsekov od Oravského Podzámku po D1 za výrazne menej nákladný variant, ktorý uvažuje s čiastočným využitím jestvujúcej cesty I. triedy a preložkou nevyhovujúcich úsekov - iba takéto riešenie môže priniesť spoločenské prínosy aspoň na úrovni vynaložených nákladov alebo vyššie a mať šancu na realizáciu. | |||||
68 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | 2 | 129 mil. € | 3,4 mil. € | 2 | Poradie z priorít vlády vo výstavbe ciest i pomer prínosov k nákladom zodpovedajú nákladnejšiemu variantu R3 s kompletne novým obchvatom Dolného Kubína, vrátane tunelov. Na tejto interaktívnej mape sú uvedené dĺžky, náklady a ďalšie parametre úsekov od Oravského Podzámku po D1 za výrazne menej nákladný variant, ktorý uvažuje s čiastočným využitím jestvujúcej cesty I. triedy a preložkou nevyhovujúcich úsekov - iba takéto riešenie môže priniesť spoločenské prínosy aspoň na úrovni vynaložených nákladov alebo vyššie a mať šancu na realizáciu. | |||||
69 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 8,5 km | 6 | 90 mil. € | 2,4 mil. € | 5 | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie z dôvodu obmedzení metodiky (aglomerácie veľkých miest - potrebné posúdiť multimodálne). Má byť vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti a CBA podľa aktuálne platnej metodiky, a to najneskôr pred začiatkom finančne náročných fáz prípravy. V závislosti od výsledkov budú takéto projekty po zverejnení štúdie a jej hodnotení zaradené do realizácie. | |||||
70 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6,9 km | 6 | 107 mil. € | 2,9 mil. € | 5 | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie z dôvodu obmedzení metodiky (aglomerácie veľkých miest - potrebné posúdiť multimodálne). Má byť vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti a CBA podľa aktuálne platnej metodiky, a to najneskôr pred začiatkom finančne náročných fáz prípravy. V závislosti od výsledkov budú takéto projekty po zverejnení štúdie a jej hodnotení zaradené do realizácie. | |||||
71 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,6 km | 4 | 418 mil. € | 11,8 mil. € | 3 | ||||||
72 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | 4 | 192 mil. € | 5,2 mil. € | 2 | ||||||
73 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,8 km | 4 | 139 mil. € | 3,8 mil. € | 3 | ||||||
74 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,1 km | 4 | 162 mil. € | 4,4 mil. € | 3 | ||||||
75 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,5 km | 4 | 136 mil. € | 3,7 mil. € | 3 | ||||||
76 | 69. - 70. | 8/2034 | R3 | 14,0 km | 2 | 305 mil. € | 8,3 mil. € | 3 | Uvedené je poradie projektu Severojužné prepojenie, ktorý má zahŕňať viacero úsekov tvoriacich prepojenie od severnej D1 až po hranicu s Maďarskom. Porovnávacia štúdia variantov v trase R3 alebo R1 má ukázať, ktoré z možných riešení je vhodnejšie a efektívnejšie. Popredné umiestnenie medzi prioritami sa teda nebude týkať všetkých úsekov, pri ktorých je nateraz uvedené. | |||||
77 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 49,0 km | 2 | 662 mil. € | 17,4 mil. € | 4 | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie, severo-južná časť úseku (od Ráztočna po Žiar nad Hronom) však má byť súčasťou posúdenia variantov Severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1 na severe Slovenska a hranicou s Maďarskom. | |||||
78 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 42,1 km | 4 | 631 mil. € | 16,4 mil. € | 5 | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie, nemá ešte štúdiu uskutočniteľnosti | |||||
79 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 2 | 230 mil. € | 5,5 mil. € | 5 | ||||||
80 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 2 | 92 mil. € | 2,1 mil. € | 2 | Uvedené je poradie projektu Severojužné prepojenie, ktorý má zahŕňať viacero úsekov tvoriacich prepojenie od severnej D1 až po hranicu s Maďarskom. Porovnávacia štúdia variantov v trase R3 alebo R1 má ukázať, ktoré z možných riešení je vhodnejšie a efektívnejšie. Popredné umiestnenie medzi prioritami sa teda nebude týkať všetkých úsekov, pri ktorých je nateraz uvedené. | |||||
81 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 60 mil. € | 0,0 mil. € | 5 | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie | |||||
82 | 71. - 78. | po 2040 | R5 | 1,7 km | 2 | 54 mil. € | 1,5 mil. € | 4 | ||||||
83 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 32,8 km | 2 | 367 mil. € | 9,1 mil. € | 5 | ||||||
84 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 2 | 611 mil. € | 16,2 mil. € | 4 | Uvedené je poradie projektu Severojužné prepojenie, ktorý má zahŕňať viacero úsekov tvoriacich prepojenie od severnej D1 až po hranicu s Maďarskom. Porovnávacia štúdia variantov v trase R3 alebo R1 má ukázať, ktoré z možných riešení je vhodnejšie a efektívnejšie. Popredné umiestnenie medzi prioritami sa teda nebude týkať všetkých úsekov, pri ktorých je nateraz uvedené. | |||||
85 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 2 | 553 mil. € | 14,6 mil. € | 5 | ||||||
85 úsekov |
1 117,7 km |
2 - 8 |
19 795 mil. € |
515,6 mil. € |
3,2 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku