✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||||||||
24 úsekov |
226,1 km |
18,9 % |
2 - 8 |
4 225 mil. € |
2 541 - 93 344 | 1,6 |
1,8 |
10/2013 - 3/2022 |
11/2015 - 10/2021 |
||||||||||
1 | D3 | 3,1 km | 85 mil. € | ||||||||||||||||
2 | 10/2013 | D3 | 12,3 km | 48,1 % | 2 | 377 mil. € | 2 541 - 3 501 | 2 | 2 | 10/2013 | 6/2017 | ||||||||
3 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 29,1 % | 4 | 341 mil. € | 12 491 - 24 900 | 1 | 1 | Plný profil diaľnice tu je naliehavo potrebný, technické riešenie časti úseku sa ukázalo ako nevhodné (vedenie trasy cez ťažko stabilizovateľný zosuv), nové riešenie sa javí ako lepšie. K voľbe zlého riešenia prispeli šibeničné termíny pre projektantov v honbe za PPP projektmi ešte v roku 2008. Náprava chyby a nové projektovanie a povoľovanie až vo fáze výstavby spôsobí, že dokončenie úseku sa oproti zmluvnému termínu (jún 2017) omešká o viac ako 5 rokov. | 12/2013 | ||||||||
4 | 12/2013 | R2 | 10,4 km | 10,4 % | 4 | 11 493 - 12 436 | 1 | 1 | 12/2013 | 11/2015 | |||||||||
5 | 1/2014 | D1 | 11,3 km | 0,0 % | 4 | 517 mil. € | 23 579 - 28 413 | 2 | 3 | NDS a jej projektant v príprave podcenili význam podrobného preskúmania geológie, chýbal tiež záujem o hľadanie efektívnejších a menej nákladných riešení. Stavbu tak zbytočne predražil a počas realizácie výrazne skomplikoval tunel Žilina (malé nadložie, extrémne zlá geológia), ktorému sa dalo úplne vyhnúť prijateľným zdvihnutím nivelety diaľnice. | 1/2014 | 1/2021 (0,0) | |||||||
6 | 1/2014 | R2 | 9,6 km | 6,0 % | 2 | 8 248 - 13 434 | 2 | 1 | 1/2014 | 10/2016 | |||||||||
7 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 17,2 % | 4 | 555 mil. € | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | 6/2014 | ||||||||
8 | 6/2014 | D3 | 4,3 km | 45,0 % | 4 | 269 mil. € | 28 413 - 37 927 | . . . | 4 | 2 | 6/2014 | 12/2017 | |||||||
9 | 8/2014 | R2 | 7,9 km | 10,2 % | 4 | 88 mil. € | 14 357 - 15 923 | 1 | 1 | 8/2014 | 5/2017 | ||||||||
10 | 7/2016 | R7 | 17,4 km | 4 | 8 544 - 13 236 | 2 | 3 | 7/2016 | 7/2020 (0,0) | ||||||||||
11 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | 7/2016 | ||||||||||||
12 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 | 2 | 7/2016 | ||||||||||
13 | 7/2016 | R7 | 8,4 km | 4 | 13 102 - 19 993 | 1 | 1 | 7/2016 | 7/2020 (0,0) | ||||||||||
14 | 7/2016 | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | 27 633 - 44 493 | . . . | 1 | 1 | 7/2016 | 10/2021 | |||||||||
15 | 11/2016 | D1 | 14,4 km | 12,2 % | 4 | 241 mil. € | 3 166 - 11 562 | 2 | 2 | 11/2016 | 12/2019 (0,0) | ||||||||
16 | 12/2016 | D3 | 5,7 km | 42,1 % | 4 | 269 mil. € | 11 465 - 18 743 | 1 | 2 | 12/2016 | 12/2020 (0,0) | ||||||||
17 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 23,7 % | 4 | 434 mil. € | 19 072 - 21 988 | 1 | 2 | 6/2017 | 10/2021 | ||||||||
18 | 12/2017 | D1 | 2,6 km | 2,9 % | 4 | 39 mil. € | 14 624 | 1 | 1 | 0,0 | 12/2017 | 1/2021 (0,0) | |||||||
19 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 20,6 % | 4 | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | 0,0 | 7/2019 | ||||||||
20 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 12,1 % | 4 | 142 mil. € | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | 0,0 | 8/2019 | ||||||||
21 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 27,9 % | 4 | 267 mil. € | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | 3,0 | 3/2020 | ||||||||
22 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 30,2 % | 2 | 70 mil. € | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | 0,0 | 3/2021 | ||||||||
23 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 7,2 % | 4 | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | 0,0 | 10/2021 | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie z dôvodu obmedzení metodiky (aglomerácie veľkých miest - potrebné posúdiť multimodálne). Má byť vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti a CBA podľa aktuálne platnej metodiky, a to najneskôr pred začiatkom finančne náročných fáz prípravy. V závislosti od výsledkov budú takéto projekty po zverejnení štúdie a jej hodnotení zaradené do realizácie. | ||||||
24 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 14,0 % | 8 | 149 mil. € | 62 652 | . . . | 1 | 1 | 1,0 | 3/2022 | Projekt nebol hodnotený v rámci prioritizácie z dôvodu obmedzení metodiky (aglomerácie veľkých miest - potrebné posúdiť multimodálne). Má byť vypracovaná štúdia uskutočniteľnosti a CBA podľa aktuálne platnej metodiky, a to najneskôr pred začiatkom finančne náročných fáz prípravy. V závislosti od výsledkov budú takéto projekty po zverejnení štúdie a jej hodnotení zaradené do realizácie. | |||||
24 úsekov |
226,1 km |
18,9 % |
2 - 8 |
4 225 mil. € |
2 541 - 93 344 | 1,6 |
1,8 |
10/2013 - 3/2022 |
11/2015 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku