✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
|
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky | |||||||||||
1 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 14,0 % | 4 | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 3 900 - 4 025 | 1 | 3 | 1/2027 (+4,8) | ||||||
2 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4,7 % | 4 | 173 mil. € | 12 387 - 17 316 | 1 550 - 2 151 | 2 | 3 | 4/2026 (+3,7) | ||||||
3 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 5,5 % | 2 | 105 mil. € | 5 304 | 1 416 | 2 | 2 | 3/2026 (+4,7) | ||||||
4 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 4,8 % | 2 | 169 mil. € | 5 277 - 6 250 | 1 466 - 1 525 | 2 | 2 | 8/2026 (+5,1) | ||||||
5 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 7,3 % | 2 | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 1 175 - 1 286 | 3 | 2 | 12/2029 (+5,4) | ||||||
6 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 11,6 % | 4 | 309 mil. € | 14 176 - 14 186 | 3 529 - 4 138 | 2 | 4 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | 1/2029 (+3,0) | |||||
7 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 24,8 % | 4 | 410 mil. € | 13 886 - 21 743 | 4 171 - 5 126 | 1 | 1 | Oveľa skôr ako diaľnica by preťažené cesty na Kysuciach mohlo odľahčiť zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta. Do priemyselného centra Kysúc sem dochádza okolo sedemtisíc zamestnancov a je škoda, že im kompetentní už skôr neumožnili dochádzať železnicou, ktorá prechádza v blízkosti najväčších závodov no nemá tam zastávku. NDS by mala urobiť maximum pre to, aby aspoň privádzač z existujúcej cesty na juh Kysuckého Nového Mesta postavila čo najskôr - tým aspoň sčasti odľahčí preťaženú križovatku pri Radoli. | 5/2029 (+5,1) | |||||
8 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 15,6 % | 4 | 179 mil. € | 15 053 | 4 830 | 1 | 2 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | 11/2030 (+6,4) | |||||
8 úsekov |
72,9 km |
11,3 % |
2 - 4 |
1 917 mil. € |
5 277 - 30 731 | 1,8 |
2,4 |
3/2026 - 11/2030 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku