✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
|
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky |
||||||||
84 úsekov |
1 116,0 km |
2 - 8 |
19 741 mil. € |
3,1 |
3,1 |
7/2021 - po 2040 | |||||||||
1 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | 341 mil. € | 2 885 - 5 704 | 1 | 1 | 2023 (+1,0) | ||||||
2 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 555 mil. € | 2 856 - 6 911 | 1 | 2 | 2024 (+4,0) | ||||||
3 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | 11/2021 (+0,4) | ||||||||
4 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 5 319 - 16 483 | 1 | 2 | 11/2021 (+0,4) | |||||||
5 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | 179 mil. € | 1 881 - 2 213 | 1 | 3 | 2023 (+2,0) | ||||||
6 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 2 305 - 2 416 | 2 | 2 | 2021 (+1,1) | ||||||
7 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 267 mil. € | 2 408 - 2 413 | 3 | 4 | 2024 (+2,8) | ||||||
8 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 70 mil. € | 1 946 - 2 004 | 2 | 2 | 8/2022 (+2,2) | ||||||
9 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | 202 mil. € | 1 507 - 6 905 | 2 | 1 | 10/2024 (+2,6) | |||||
10 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 8 | 149 mil. € | 10 385 | 1 | 1 | 9/2025 (+4,6) | |||||
11 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 299 mil. € | 3 900 - 4 025 | 1 | 3 | 1/2027 (+4,8) | |||||
12 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 173 mil. € | 1 550 - 2 151 | 2 | 3 | 4/2026 (+3,7) | |||||
13 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 171 mil. € | 1 373 - 6 905 | 3 | 3 | 7/2026 (+4,3) | |||||
14 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | 1 235 mil. € | 2 757 - 4 867 | 1 | 1 | 12/2018 | 12/2030 (+4,5) | ||||
15 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 105 mil. € | 1 416 | 2 | 2 | 3/2026 (+4,7) | |||||
16 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 191 mil. € | 1 376 - 1 758 | 4 | 5 | 9/2028 (+3,5) | |||||
17 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 57 mil. € | 1 288 | 3 | 5 | 4/2027 (+4,1) | |||||
18 | 11. | 6/2024 | R1 | 2,7 km | 4 | 155 mil. € | 2 761 | 4 | 3 | 6/2026 (+3,5) | |||||
19 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | 70 mil. € | 1 568 - 1 801 | 2 | 2 | 7/2026 (+2,7) | |||||
20 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 169 mil. € | 1 466 - 1 525 | 2 | 2 | 8/2026 (+5,1) | |||||
21 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | 227 mil. € | 4 | 4 | 4/2029 (+4,1) | ||||||
22 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | 172 mil. € | 4 | 4 | 4/2029 (+4,1) | ||||||
23 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | 161 mil. € | 1 614 - 1 671 | 4 | 5 | 5/2029 (+3,5) | |||||
24 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 272 mil. € | 1 175 - 1 286 | 3 | 2 | 12/2029 (+5,4) | |||||
25 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 12 mil. € | 2 | 1 | 1/2027 (+5,0) | ||||||
26 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 94 mil. € | 1 697 | 3 | 3 | 6/2027 (+4,7) | |||||
27 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 77 mil. € | 2 | 2 | 10/2028 (+4,1) | ||||||
28 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 199 mil. € | 1 279 - 1 930 | 2 | 3 | 10/2028 (+4,1) | |||||
29 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 277 mil. € | 2 269 - 3 025 | 2 | 2 | 8/2022 | 10/2028 (+3,2) | ||||
30 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 59 mil. € | 2 829 | 3 | 4 | 2/2022 | 10/2028 (+4,2) | ||||
31 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 143 mil. € | 2 815 | 3 | 4 | 4/2022 | 12/2028 (+4,3) | ||||
32 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | 309 mil. € | 3 529 - 4 138 | 2 | 4 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | 7/2022 | 1/2029 (+3,0) | |||
33 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 211 mil. € | 1 774 - 2 440 | 4 | 4 | 4/2028 (+4,8) | |||||
34 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | 410 mil. € | 4 171 - 5 126 | 1 | 1 | Oveľa skôr ako diaľnica by preťažené cesty na Kysuciach mohlo odľahčiť zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta. Do priemyselného centra Kysúc sem dochádza okolo sedemtisíc zamestnancov a je škoda, že im kompetentní už skôr neumožnili dochádzať železnicou, ktorá prechádza v blízkosti najväčších závodov no nemá tam zastávku. NDS by mala urobiť maximum pre to, aby aspoň privádzač z existujúcej cesty na juh Kysuckého Nového Mesta postavila čo najskôr - tým aspoň sčasti odľahčí preťaženú križovatku pri Radoli. | 12/2020 | 5/2029 (+5,1) | |||
35 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 105 mil. € | 2 539 | 2 | 2 | 8/2029 (+3,8) | |||||
36 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 125 mil. € | 1 482 - 1 790 | 4 | 4 | 8/2028 (+5,1) | |||||
37 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | 100 mil. € | 1 689 | 4 | 3 | 10/2028 (+3,5) | |||||
38 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 179 mil. € | 4 830 | 1 | 2 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | 12/2021 | 11/2030 (+6,4) | |||
39 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | 6/2033 (+3,3) | |||||
40 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 224 mil. € | 1 815 - 1 961 | 3 | 5 | Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate. | 12/2029 (+2,8) | ||||
41 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 8 | 234 mil. € | 10 385 | 2 | 1 | 6/2030 (+6,9) | |||||
42 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | 116 mil. € | 1 133 - 1 196 | 2 | 3 | 6/2030 (+3,7) | |||||
43 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | 122 mil. € | 1 499 - 1 529 | 2 | 2 | 6/2030 (+3,7) | |||||
44 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 14,9 km | 4 | 785 mil. € | 1 405 - 2 512 | 3 | 3 | 2/2031 (+6,9) | |||||
45 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | 73 mil. € | 1 199 | 5 | 4 | 2/2031 (+4,1) | |||||
46 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | 321 mil. € | 6 627 - 7 615 | 3 | 2 | 10/2024 | 9/2032 (+5,6) | ||||
47 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | 112 mil. € | 1 824 - 2 207 | 2 | 4 | 3/2031 (+5,9) | |||||
48 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 235 mil. € | 1 914 | 2 | 4 | 9/2031 (+5,4) | |||||
49 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 2 | 129 mil. € | 1 003 - 1 696 | 4 | 3 | 11/2031 (+4,8) | |||||
50 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 5,0 km | 2 | 63 mil. € | 1 443 - 1 643 | 3 | 2 | 11/2030 (+5,2) | |||||
51 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | 176 mil. € | 1 146 - 1 203 | 5 | 5 | 2/2032 (+4,9) | |||||
52 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | 5 | 5 | V uvedenej trase je potrebné riešiť radšej doplnenie zrýchlených vlakov medzi Bratislavou a Viedňou. Prínosom by bola aj elektrifikácia trate cez Marcheg, prípadne tiež jej zdvojkoľajnenie. | 2/2033 (+4,5) | |||||
53 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 4 | 321 mil. € | 2 741 | 3 | 3 | 9/2033 (+5,8) | |||||
54 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | 117 mil. € | 1 335 - 1 725 | 5 | 4 | 7/2032 (+5,3) | |||||
55 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 93 mil. € | 1 253 - 1 628 | 5 | 5 | 9/2032 (+5,6) | |||||
56 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 7,9 km | 2 | 71 mil. € | 1 447 - 1 991 | 4 | 3 | 9/2032 (+4,1) | |||||
57 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 8,0 km | 2 | 133 mil. € | 733 - 1 326 | 4 | 3 | 5/2033 (+6,1) | |||||
58 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 7,5 km | 2 | 124 mil. € | 1 529 - 1 844 | 3 | 3 | 5/2033 (+6,1) | |||||
59 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 2 | 101 mil. € | 1 697 - 2 149 | 4 | 3 | 5/2033 (+6,1) | |||||
60 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,2 km | 2 | 182 mil. € | 1 058 | 4 | 3 | 7/2033 (+4,3) | |||||
61 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,3 km | 2 | 222 mil. € | 573 - 803 | 4 | 3 | 7/2033 (+4,3) | |||||
62 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 11,5 km | 4 | 406 mil. € | 1 477 | 4 | 4 | 5/2033 (+10,2) | |||||
63 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 9,5 km | 4 | 339 mil. € | 1 608 - 2 367 | 4 | 4 | 5/2033 (+10,2) | |||||
64 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | 906 - 2 145 | 3 | 5 | Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase. | 6/2036 (+2,3) | ||||
65 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 14,0 km | 4 | 191 mil. € | 3 025 - 3 385 | 3 | 3 | 6/2034 (+7,0) | |||||
66 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 4 | 287 mil. € | 2 841 - 4 706 | 2 | 2 | 7/2034 (+10,0) | |||||
67 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | 2 | 94 mil. € | 1 520 | 4 | 2 | 8/2034 (+2,1) | |||||
68 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | 2 | 129 mil. € | 1 352 - 2 228 | 3 | 2 | 8/2034 (+2,1) | |||||
69 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 8,5 km | 6 | 90 mil. € | 9 787 | 5 | 5 | 10/2035 (+5,6) | |||||
70 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6,9 km | 6 | 107 mil. € | 5 | 5 | 10/2035 (+5,9) | ||||||
71 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,6 km | 4 | 418 mil. € | 1 548 - 1 641 | 3 | 3 | 8/2036 (+7,9) | |||||
72 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | 4 | 192 mil. € | 1 315 - 1 505 | 2 | 2 | 8/2036 (+7,9) | |||||
73 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,8 km | 4 | 139 mil. € | 678 - 970 | 4 | 3 | 8/2036 (+7,7) | |||||
74 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,1 km | 4 | 162 mil. € | 1 535 - 1 721 | 3 | 3 | 8/2036 (+7,7) | |||||
75 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,5 km | 4 | 136 mil. € | 312 - 880 | 4 | 3 | 8/2036 (+7,7) | |||||
76 | 69. - 70. | 8/2034 | R3 | 14,0 km | 2 | 305 mil. € | 3 | 3 | 8/2037 (+5,9) | ||||||
77 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 49,0 km | 2 | 662 mil. € | 1 268 - 2 000 | 4 | 4 | 8/2037 (+5,9) | |||||
78 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 42,1 km | 4 | 631 mil. € | 1 113 - 2 310 | 5 | 5 | po 2040 | |||||
79 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 2 | 230 mil. € | 607 - 1 070 | 5 | 5 | po 2040 (0,0) | |||||
80 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 2 | 92 mil. € | 1 576 - 1 685 | 4 | 2 | po 2040 (0,0) | |||||
81 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 60 mil. € | 1 014 - 1 369 | 5 | 5 | po 2040 (0,0) | |||||
82 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 32,8 km | 2 | 367 mil. € | 328 - 768 | 5 | 5 | po 2040 (0,0) | |||||
83 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 2 | 611 mil. € | 830 - 2 216 | 4 | 4 | po 2040 (+13,9) | |||||
84 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 2 | 553 mil. € | 215 - 1 012 | 5 | 5 | po 2040 (0,0) | |||||
84 úsekov |
1 116,0 km |
2 - 8 |
19 741 mil. € |
3,1 |
3,1 |
7/2021 - po 2040 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku