✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||||
729,1 km |
2 - 8 |
12 699 mil. € |
1 065 - 93 344 | 3,0 |
3,1 |
|||||||||
1 | D1 | 14,9 km | 4 | Hubová, Likavka, Ivachnová | 341 mil. € | 12 491 - 24 900 | 89 - 432 | 1 | 1 | |||||
2 | D1 | 13,5 km | 4 | Lietavská Lúčka | 555 mil. € | 22 691 - 32 334 | 133 - 458 | 1 | 2 | |||||
3 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | Čierna voda, Rača | 1 | 2 | ||||||||
4 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | Jarovce, Rusovce, Ketelec, Rovinka, Ivanka západ, Ivanka sever | 32 336 - 93 344 | . . . | 146 - 596 | 1 | 2 | |||||
5 | R4 | 4,3 km | 4 | Prešov - sever | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 213 - 312 | 1 | 3 | |||||
6 | R2 | 13,5 km | 4 | Mýtna | 142 mil. € | 9 007 - 9 998 | 51 - 106 | 2 | 2 | |||||
7 | R2 | 9,1 km | 4 | Kriváň | 267 mil. € | 8 780 - 11 203 | 57 - 108 | 3 | 4 | |||||
8 | R3 | 4,4 km | 2 | Nižná,
Nižná - sever | 70 mil. € | 10 334 - 11 542 | 230 - 281 | 2 | 2 | |||||
9 | R4 | 14,3 km | 4 | Košice-juh, Krásna, Hrašovík | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 90 - 464 | 2 | 1 | |||||
10 | D1 | 3,5 km | 8 | Ivanka sever | 149 mil. € | 62 652 | . . . | 530 | 1 | 1 | ||||
11 | R4 | 10,2 km | 4 | Kapušany | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 367 - 547 | 1 | 3 | |||||
12 | R1 | 8,1 km | 4 | Šalková | 173 mil. € | 12 387 - 17 316 | 109 - 210 | 2 | 3 | |||||
13 | R2 | 6,8 km | 4 | Ludvíkov Dvor, Haniska | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 169 - 482 | 3 | 3 | |||||
14 | D1 | 13,5 km | 4 | Turany 2, Hubová | 1 235 mil. € | 13 676 - 21 949 | 81 - 144 | 1 | Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem. | 1 | ||||
15 | R2 | 6,2 km | 2 | 105 mil. € | 5 304 | 53 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | |||||
16 | R7 | 9,4 km | 4 | Holice s I/63, D. Streda s III/06325 | 191 mil. € | 6 428 - 9 084 | 4 - 92 | 4 | 5 | |||||
17 | D1 | 3,8 km | 2 | 57 mil. € | 10 312 | 168 | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | |||||
18 | R1 | 2,7 km | 4 | Ružomberok juh, Ružomberok východ | 155 mil. € | 16 268 | 194 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 3 | ||||
19 | R3 | 6,5 km | 2 | privádzač Krupina | 70 mil. € | 6 706 - 9 733 | 123 - 165 | 2 | 2 | |||||
20 | R2 | 8,3 km | 2 | Zacharovce, Bátka | 169 mil. € | 5 277 - 6 250 | 78 - 98 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | ||||
21 | R7 | 23,5 km | 2 | Zemné | 227 mil. € | 4 | 4 | |||||||
22 | R7 | 14,3 km | 2 | Nové Zámky | 172 mil. € | 4 | 4 | |||||||
23 | R7 | 8,4 km | 4 | Mliečany s II/507, Dolný Bar | 161 mil. € | 6 403 - 9 478 | 32 - 113 | 4 | 5 | |||||
24 | R2 | 14,1 km | 2 | Rožňava, Jablonov nad Turňou | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 20 - 78 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | ||||
25 | D1 | 1,1 km | 2 | 12 mil. € | 2 | 1 | ||||||||
26 | R4 | 8,2 km | 2 | Svidník sever | 94 mil. € | 4 001 | 42 | 3 | 3 | |||||
27 | R3 | 4,9 km | 2 | Dlhá nad Oravou | 77 mil. € | 2 | 2 | |||||||
28 | R3 | 8,3 km | 2 | Podbiel | 199 mil. € | 5 550 - 9 787 | 88 - 175 | 2 | 3 | |||||
29 | R2 | 16,0 km | 4 | Trenčianske Mitice | 277 mil. € | 9 654 - 12 079 | 77 - 136 | 2 | Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec. | 2 | ||||
30 | R2 | 2,7 km | 4 | 59 mil. € | 12 862 | 115 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú má už pripravenú Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | |||||
31 | R2 | 6,1 km | 4 | Trenčín juh, Trenčianska Turná | 143 mil. € | 12 157 | 35 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú pripravuje Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | ||||
32 | R2 | 20,7 km | 2 | 211 mil. € | 6 969 - 10 726 | 44 - 143 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná. | 4 | |||||
33 | R4 | 4,0 km | 4 | Lipníky | 105 mil. € | 14 625 | 181 | 2 | 2 | |||||
34 | R2 | 10,6 km | 2 | Rimavská Sobota | 125 mil. € | 6 412 - 8 112 | 66 - 121 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 4 | ||||
35 | R1 | 4,6 km | 4 | križovatka D1 | 100 mil. € | 11 611 | 152 | 4 | Po dostavbe úseku D1 Hubová - Ivachnová bude súčasná cesta I/18 pri Ružomberku kapacitne postačovať s veľkou rezervou. Nevyžiada si budovanie úseku R1, keďže po jestvujúcej ceste zabezpečí napojenie na D1 aj východne od Ružomberka (v mieste kríženia jej trasy s diaľnicou D1). Samozrejme bez zdržaní, ktoré na ceste I/18 medzi Ivachnovou a Ružomberkom vznikajú v súčasnosti, keď chýba diaľnica D1. | 3 | ||||
36 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 3 | Naliehavosť dopravného problému tu netvorí tranzit ale vnútromestská doprava, resp. doprava s cieľom v Bratislave. Stav, keď doprava medzi východom a západom hlavného mesta preťažuje hneď dva mosty cez Dunaj, nie je dlhodobo udržateľný a časom si vyžiada riešenie. Východná a južná časť obchvatu Bratislavy, ktorá má vzniknuť v ramci PPP projektu D4R7, síce sčasti odbremení Prístavný most ale vôbec neodľahčí most Lafranconi, ktorý sa bude postupne blížiť k naplneniu kapacity. | 4 | |||||||
37 | R2 | 18,0 km | 2 | Moldava nad Bodvou, Šaca | 224 mil. € | 10 140 - 11 010 | 100 - 105 | 3 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí - s výnimkou Čečejoviec. Na vyriešenie obchvatu jednej obce netreba budovať 18 kilometrov rýchlostnej cesty. | 5 | ||||
38 | D1 | 10,6 km | 8 | Senec | 234 mil. € | 62 652 | . . . | 530 | 2 | 1 | ||||
39 | R4 | 6,5 km | 2 | Kuková | 116 mil. € | 6 651 - 9 113 | 69 - 141 | 2 | 3 | |||||
40 | R4 | 7,0 km | 2 | Okrúhle | 122 mil. € | 3 407 - 3 769 | 42 - 71 | 2 | 2 | |||||
41 | R1 | 14,9 km | 4 | Slovenská Ľupča, Korytnica | 785 mil. € | 8 140 - 13 204 | 76 - 172 | 3 | Súčasná cesta cez Donovaly vďaka prídavným pruhom pre pomalé vozidlá kapacitne postačuje, problémom sa stáva iba počas výdatného sneženia. Tento ťah perspektívne odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na ucelenú diaľnicu D1, a to skôr ako by prichádzalo do úvahy vybudovanie súvislej R1 až po Ružomberok. | 3 | ||||
42 | R2 | 7,8 km | 2 | Jablonov n.Turňou | 73 mil. € | 5 587 | 54 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | ||||
43 | D1 | 19,9 km | 6 | Zeleneč nová, Trnava rekonštrukcia | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 266 - 354 | 3 | Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale podstatne menej naliehavé ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Triblavinu a Senec. | 2 | |||
44 | R2 | 11,5 km | 2 | 235 mil. € | 7 793 | 82 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD). | 4 | |||||
45 | R4 | 7,9 km | 2 | Hunkovce, Vyšný Komárnik | 129 mil. € | 2 552 - 2 737 | 21 - 33 | 4 | 3 | |||||
46 | R3 | 5,0 km | 2 | Šahy | 63 mil. € | 9 492 - 10 279 | 112 - 134 | 3 | 2 | |||||
47 | R2 | 18,0 km | 2 | Plešivec | 176 mil. € | 5 189 - 6 389 | 49 - 72 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | ||||
48 | D4 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | 5 | Južné diaľničné prepojenie Bratislavy na Viedeň a rakúsku diaľničnú sieť má veľkú kapacitnú rezervu. Druhé - severné diaľničné prepojenie popri Marchegu teda v Rakúsku sotva prejde. Nevychádza totiž z odôvodnenej potreby riešiť dopravný problém, skôr sa na Slovensku používa ako zámienka na obhájenie a presadenie nadväzujúceho úseku D4 práve v polohe medzi Račou a Mariankou. Takéto riešenie si pritom vyžiada najdlhší, až vyše 11-kilometrový tunel a preťažené cesty v hlavnom meste odľahčí menej ako kratší tunel bližšie k Bratislave. | 5 | |||||||
49 | R2 | 14,0 km | 2 | Turňa nad Bodvou | 117 mil. € | 5 809 - 8 826 | 56 - 84 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | ||||
50 | R2 | 9,8 km | 2 | 93 mil. € | 6 452 - 10 032 | 69 - 107 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | |||||
51 | R3 | 7,9 km | 2 | Mošovce,
Horná Štubňa | 71 mil. € | 5 441 - 8 427 | 30 - 78 | 4 | 3 | |||||
52 | R4 | 8,0 km | 2 | Kuková | 133 mil. € | 5 814 - 7 518 | 59 - 68 | 4 | 3 | |||||
53 | R4 | 7,5 km | 2 | Giraltovce | 124 mil. € | 3 769 - 3 897 | 42 - 55 | 3 | 3 | |||||
54 | R4 | 6,0 km | 2 | Stročín | 101 mil. € | 3 782 - 6 302 | 12 - 96 | 4 | 3 | |||||
55 | R7 | 29,2 km | 2 | Bešeňov, Čaka | 230 mil. € | 2 156 - 6 890 | 18 - 123 | 5 | 5 | |||||
56 | R3 | 10,3 km | 2 | 92 mil. € | 5 098 - 5 557 | 48 - 73 | 4 | 2 | ||||||
57 | D3 | 3,1 km | 4 | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 55 - 160 | 5 | Ide o jednu z najmenej potrebných stavieb NDS. Intenzita dopravy je tu veľmi nízka. V roku 2017 otvorený polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude dlho postačovať s veľkou kapacitnou rezervou. | 5 | |||||
58 | R7 | 32,8 km | 2 | Kľačany, Lučenec Západ, Lučenec Východ | 367 mil. € | 2 228 - 6 331 | 8 - 149 | 5 | 5 | |||||
59 | R3 | 58,5 km | 2 | Budča, privádzače D. Niva, Babiná, Hont. Nemce, Dudince, Semerovce | 611 mil. € | 3 247 - 11 434 | 45 - 182 | 4 | 4 | |||||
60 | R7 | 71,3 km | 2 | Šárovce, Demandice, Tupá, Šahy, Tešmák, Veľký Krtíš | 553 mil. € | 1 065 - 4 239 | 5 - 61 | 5 | 5 | |||||
729,1 km |
2 - 8 |
12 699 mil. € |
1 065 - 93 344 | 3,0 |
3,1 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku