✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
- predĺženie
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||||
60 úsekov |
2 - 8 |
12 699 mil. € |
21,7 km |
1 065 - 93 344 | 3,0 |
3,1 |
3. - 49. | ||||||||||
1 | 5. | 4/2023 | R1 | 4 | 173 mil. € | 12 387 - 17 316 | 2 | 3 | 11/2010 | 27. | |||||||
2 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 6 | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 | Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale podstatne menej naliehavé ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Triblavinu a Senec. | 2 | 11/2011 | 6. | |||||
3 | 3. | 3/2022 | D1 | 8 | 149 mil. € | 62 652 | . . . | 1 | 1 | 11/2011 | |||||||
4 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 8 | 234 mil. € | 62 652 | . . . | 2 | 1 | 11/2011 | |||||||
5 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 4 | 133 mil. € | 5 | Južné diaľničné prepojenie Bratislavy na Viedeň a rakúsku diaľničnú sieť má veľkú kapacitnú rezervu. Druhé - severné diaľničné prepojenie popri Marchegu teda v Rakúsku sotva prejde. Nevychádza totiž z odôvodnenej potreby riešiť dopravný problém, skôr sa na Slovensku používa ako zámienka na obhájenie a presadenie nadväzujúceho úseku D4 práve v polohe medzi Račou a Mariankou. Takéto riešenie si pritom vyžiada najdlhší, až vyše 11-kilometrový tunel a preťažené cesty v hlavnom meste odľahčí menej ako kratší tunel bližšie k Bratislave. | 5 | 5/2026 | ||||||||
6 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 4 | 772 mil. € | 3 | Naliehavosť dopravného problému tu netvorí tranzit ale vnútromestská doprava, resp. doprava s cieľom v Bratislave. Stav, keď doprava medzi východom a západom hlavného mesta preťažuje hneď dva mosty cez Dunaj, nie je dlhodobo udržateľný a časom si vyžiada riešenie. Východná a južná časť obchvatu Bratislavy, ktorá má vzniknuť v ramci PPP projektu D4R7, síce sčasti odbremení Prístavný most ale vôbec neodľahčí most Lafranconi, ktorý sa bude postupne blížiť k naplneniu kapacity. | 4 | 7/2024 | ||||||||
7 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 2 | 105 mil. € | 0,0 km | 5 304 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | 6/2008 | 34. | |||||
8 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 2 | 77 mil. € | 0,9 km | 2 | 2 | 9/2009 | 16. | |||||||
9 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 2 | 227 mil. € | 4 | 4 | 9/2020 | 22. | ||||||||
10 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 2 | 116 mil. € | 1,5 km | 6 651 - 9 113 | 2 | 3 | 12/2018 | 14. | ||||||
11 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 2 | 93 mil. € | 0,0 km | 6 452 - 10 032 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | 11/2023 | 42. | |||||
12 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 4 | 191 mil. € | 0,7 km | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | 4/2020 | 35. | ||||||
13 | 12/2013 | D1 | 4 | 341 mil. € | 2,1 km | 12 491 - 24 900 | 1 | 1 | 4/2002 | ||||||||
14 | 7/2016 | D4 | 4 - 6 | 1 | 2 | 6/2014 | |||||||||||
15 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 2 | 73 mil. € | -0,5 km | 5 587 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | 7/2020 | 49. | |||||
16 | 7/2016 | D4 | 4 - 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 | 2 | 6/2014 | |||||||||
17 | 1. | 10/2021 | R4 | 4 | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | 11/2013 | ||||||||
18 | 6. | 7/2023 | R2 | 4 | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | 11/2013 | ||||||||
19 | 3/2020 | R2 | 4 | 267 mil. € | 0,2 km | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | 7/2010 | ||||||||
20 | 24. | 12/2025 | R2 | 4 | 143 mil. € | -0,8 km | 12 157 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú pripravuje Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | 3/2011 | 48. | |||||
21 | 12. | 7/2024 | R3 | 2 | 70 mil. € | 6 706 - 9 733 | 2 | 2 | 12/2019 | 47. | |||||||
22 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 2 | 133 mil. € | 0,4 km | 5 814 - 7 518 | 4 | 3 | 7/2024 | 44. | ||||||
23 | 19. | 6/2025 | R4 | 2 | 94 mil. € | -0,3 km | 4 001 | 3 | 3 | 9/2006 | 36. | ||||||
24 | 6/2014 | D1 | 4 | 555 mil. € | 5,0 km | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | 7/2005 | ||||||||
25 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4 | 105 mil. € | 0,3 km | 14 625 | 2 | 2 | 12/2018 | 3. | ||||||
26 | 26. | 4/2026 | R2 | 2 | 211 mil. € | 0,1 km | 6 969 - 10 726 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná. | 4 | 1/2011 | 33. | |||||
27 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 4 | 161 mil. € | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | 1/2021 | 18. | |||||||
28 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 4 | 277 mil. € | -0,6 km | 9 654 - 12 079 | 2 | Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec. | 2 | 7/2010 | 23. | |||||
29 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 2 | 224 mil. € | -1,6 km | 10 140 - 11 010 | 3 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí - s výnimkou Čečejoviec. Na vyriešenie obchvatu jednej obce netreba budovať 18 kilometrov rýchlostnej cesty. | 5 | 12/2019 | 41. | |||||
30 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 2 | 71 mil. € | 5 441 - 8 427 | 4 | 3 | 1/2025 | 7. | |||||||
31 | 8/2019 | R2 | 4 | 142 mil. € | 0,1 km | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | 7/2010 | ||||||||
32 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 2 | 199 mil. € | 2,3 km | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | 12/2009 | 17. | ||||||
33 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 2 | 230 mil. € | 2 156 - 6 890 | 5 | 5 | 24. | ||||||||
34 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 2 | 125 mil. € | -0,8 km | 6 412 - 8 112 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 4 | 2/2009 | 45. | |||||
35 | 41. | 9/2028 | R2 | 2 | 235 mil. € | 0,6 km | 7 793 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD). | 4 | 11/2010 | 30. | |||||
36 | 7/2019 | R4 | 4 | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | 2/2015 | |||||||||
37 | 4. | 9/2022 | R4 | 4 | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | 2/2015 | ||||||||
38 | 10. | 4/2024 | D1 | 2 | 57 mil. € | 10 312 | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | 2/2009 | |||||||
39 | 18. | 4/2025 | D1 | 2 | 12 mil. € | 2 | 1 | 6/2013 | |||||||||
40 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 2 | 124 mil. € | 1,3 km | 3 769 - 3 897 | 3 | 3 | 7/2024 | 21. | ||||||
41 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 2 | 92 mil. € | 5 098 - 5 557 | 4 | 2 | 7. | ||||||||
42 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 2 | 122 mil. € | 1,0 km | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | 12/2018 | 15. | ||||||
43 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 2 | 272 mil. € | 3,4 km | 5 792 - 7 064 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | 6/2013 | 25. | |||||
44 | 11. | 6/2024 | R1 | 4 | 155 mil. € | 16 268 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 3 | 2/2020 | 7. | ||||||
45 | 30. | 10/2026 | R1 | 4 | 100 mil. € | 11 611 | 4 | Po dostavbe úseku D1 Hubová - Ivachnová bude súčasná cesta I/18 pri Ružomberku kapacitne postačovať s veľkou rezervou. Nevyžiada si budovanie úseku R1, keďže po jestvujúcej ceste zabezpečí napojenie na D1 aj východne od Ružomberka (v mieste kríženia jej trasy s diaľnicou D1). Samozrejme bez zdržaní, ktoré na ceste I/18 medzi Ivachnovou a Ružomberkom vznikajú v súčasnosti, keď chýba diaľnica D1. | 3 | 7/2023 | 7. | ||||||
46 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 4 | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 5 | Ide o jednu z najmenej potrebných stavieb NDS. Intenzita dopravy je tu veľmi nízka. V roku 2017 otvorený polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude dlho postačovať s veľkou kapacitnou rezervou. | 5 | 11/2009 | |||||||
47 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 4 | 785 mil. € | 8 140 - 13 204 | 3 | Súčasná cesta cez Donovaly vďaka prídavným pruhom pre pomalé vozidlá kapacitne postačuje, problémom sa stáva iba počas výdatného sneženia. Tento ťah perspektívne odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na ucelenú diaľnicu D1, a to skôr ako by prichádzalo do úvahy vybudovanie súvislej R1 až po Ružomberok. | 3 | 3/2024 | 7. | ||||||
48 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 2 | 101 mil. € | 0,3 km | 3 782 - 6 302 | 4 | 3 | 7/2024 | 38. | ||||||
49 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 2 | 176 mil. € | 0,2 km | 5 189 - 6 389 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | 4/2023 | 37. | |||||
50 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 4 | 59 mil. € | 0,7 km | 12 862 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú má už pripravenú Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | 3/2011 | 23. | |||||
51 | 7. | 2/2024 | D1 | 4 | 1 235 mil. € | 5,5 km | 13 676 - 21 949 | 1 | Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem. | 1 | 9/2007 | 4. | |||||
52 | 3/2021 | R3 | 2 | 70 mil. € | 0,1 km | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | 5/2009 | ||||||||
53 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 2 | 367 mil. € | 2 228 - 6 331 | 5 | 5 | 20. | ||||||||
54 | 47. | 7/2029 | R2 | 2 | 117 mil. € | 0,0 km | 5 809 - 8 826 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | 9/2023 | 31. | |||||
55 | 13. | 8/2024 | R2 | 2 | 169 mil. € | 0,0 km | 5 277 - 6 250 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | 10/2008 | 40. | |||||
56 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 2 | 172 mil. € | 4 | 4 | 9/2020 | 22. | ||||||||
57 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 2 | 611 mil. € | 3 247 - 11 434 | 4 | 4 | 7. | ||||||||
58 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 2 | 553 mil. € | 1 065 - 4 239 | 5 | 5 | 32. | ||||||||
59 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 2 | 63 mil. € | 9 492 - 10 279 | 3 | 2 | 5/2024 | 12. | |||||||
60 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 2 | 129 mil. € | -0,3 km | 2 552 - 2 737 | 4 | 3 | 2/2023 | 46. | ||||||
60 úsekov |
2 - 8 |
12 699 mil. € |
21,7 km |
1 065 - 93 344 | 3,0 |
3,1 |
3. - 49. |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku