✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||
60 úsekov |
2 - 8 |
12 699 mil. € |
3,0 |
3,1 |
||||||||||
1 | 5. | 4/2023 | R1 | 4 | 173 mil. € | 5 036 | 2 | 3 | 7 % | |||||
2 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 6 | 321 mil. € | 3 | Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale podstatne menej naliehavé ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Triblavinu a Senec. | 2 | 0 % | |||||
3 | 3. | 3/2022 | D1 | 8 | 149 mil. € | 11 991 | 1 | 1 | 99 % | |||||
4 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 8 | 234 mil. € | 10 827 | 2 | 1 | 1 %, pozastavené | |||||
5 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 4 | 133 mil. € | 5 | Južné diaľničné prepojenie Bratislavy na Viedeň a rakúsku diaľničnú sieť má veľkú kapacitnú rezervu. Druhé - severné diaľničné prepojenie popri Marchegu teda v Rakúsku sotva prejde. Nevychádza totiž z odôvodnenej potreby riešiť dopravný problém, skôr sa na Slovensku používa ako zámienka na obhájenie a presadenie nadväzujúceho úseku D4 práve v polohe medzi Račou a Mariankou. Takéto riešenie si pritom vyžiada najdlhší, až vyše 11-kilometrový tunel a preťažené cesty v hlavnom meste odľahčí menej ako kratší tunel bližšie k Bratislave. | 5 | 0 % | |||||
6 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 4 | 772 mil. € | 3 | Naliehavosť dopravného problému tu netvorí tranzit ale vnútromestská doprava, resp. doprava s cieľom v Bratislave. Stav, keď doprava medzi východom a západom hlavného mesta preťažuje hneď dva mosty cez Dunaj, nie je dlhodobo udržateľný a časom si vyžiada riešenie. Východná a južná časť obchvatu Bratislavy, ktorá má vzniknuť v ramci PPP projektu D4R7, síce sčasti odbremení Prístavný most ale vôbec neodľahčí most Lafranconi, ktorý sa bude postupne blížiť k naplneniu kapacity. | 4 | 0 % | |||||
7 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 2 | 105 mil. € | 2 002 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | 73 % | ||||
8 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 2 | 77 mil. € | 1 390 | 2 | 2 | 0 % | |||||
9 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 2 | 227 mil. € | 1 508 | 4 | 4 | 0 % | |||||
10 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 2 | 116 mil. € | 1 396 | 2 | 3 | 0 % | |||||
11 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 2 | 93 mil. € | 2 292 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | 0 % | ||||
12 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 4 | 191 mil. € | 3 150 | 4 | 5 | 0 % | |||||
13 | 12/2013 | D1 | 4 | 341 mil. € | 4 597 | 1 | 1 | |||||||
14 | 7/2016 | D4 | 4 - 6 | 1 | 2 | |||||||||
15 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 2 | 73 mil. € | 1 992 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | 0 % | ||||
16 | 7/2016 | D4 | 4 - 6 | 1 | 2 | |||||||||
17 | 1. | 10/2021 | R4 | 4 | 202 mil. € | 3 530 | 2 | 1 | 100 % | |||||
18 | 6. | 7/2023 | R2 | 4 | 171 mil. € | 1 700 - 4 420 | 3 | 3 | 99 % | |||||
19 | 3/2020 | R2 | 4 | 267 mil. € | 1 840 | 3 | 4 | 100 % | ||||||
20 | 24. | 12/2025 | R2 | 4 | 143 mil. € | 5 360 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú pripravuje Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | 0 % | ||||
21 | 12. | 7/2024 | R3 | 2 | 70 mil. € | 1 489 | 2 | 2 | 0 % | |||||
22 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 2 | 133 mil. € | 974 | 4 | 3 | 0 % | |||||
23 | 19. | 6/2025 | R4 | 2 | 94 mil. € | 2 965 | 3 | 3 | 0 % | |||||
24 | 6/2014 | D1 | 4 | 555 mil. € | 10 992 | 1 | 2 | |||||||
25 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4 | 105 mil. € | 2 382 | 2 | 2 | 0 % | |||||
26 | 26. | 4/2026 | R2 | 2 | 211 mil. € | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná. | 4 | 0 % | |||||
27 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 4 | 161 mil. € | 2 880 | 4 | 5 | 0 % | |||||
28 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 4 | 277 mil. € | 7 394 - 8 906 | 2 | Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec. | 2 | 0 % | ||||
29 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 2 | 224 mil. € | 1 604 | 3 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí - s výnimkou Čečejoviec. Na vyriešenie obchvatu jednej obce netreba budovať 18 kilometrov rýchlostnej cesty. | 5 | 0 % | ||||
30 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 2 | 71 mil. € | 4 | 3 | 0 % | ||||||
31 | 8/2019 | R2 | 4 | 142 mil. € | 2 | 2 | 100 % | |||||||
32 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 2 | 199 mil. € | 1 500 | 2 | 3 | 0 % | |||||
33 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 2 | 230 mil. € | 5 | 5 | 0 % | ||||||
34 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 2 | 125 mil. € | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 4 | 0 % | |||||
35 | 41. | 9/2028 | R2 | 2 | 235 mil. € | 1 324 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD). | 4 | 0 % | ||||
36 | 7/2019 | R4 | 4 | 179 mil. € | 5 339 | 1 | 3 | 100 % | ||||||
37 | 4. | 9/2022 | R4 | 4 | 299 mil. € | 4 389 | 1 | 3 | 98 % | |||||
38 | 10. | 4/2024 | D1 | 2 | 57 mil. € | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | 30 %, pozastavené | |||||
39 | 18. | 4/2025 | D1 | 2 | 12 mil. € | 908 | 2 | 1 | 0 % | |||||
40 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 2 | 124 mil. € | 2 113 | 3 | 3 | 0 % | |||||
41 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 2 | 92 mil. € | 4 | 2 | 0 % | ||||||
42 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 2 | 122 mil. € | 1 908 | 2 | 2 | 0 % | |||||
43 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 2 | 272 mil. € | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | 63 % | |||||
44 | 11. | 6/2024 | R1 | 4 | 155 mil. € | 1 230 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 3 | 0 % | ||||
45 | 30. | 10/2026 | R1 | 4 | 100 mil. € | 1 544 | 4 | Po dostavbe úseku D1 Hubová - Ivachnová bude súčasná cesta I/18 pri Ružomberku kapacitne postačovať s veľkou rezervou. Nevyžiada si budovanie úseku R1, keďže po jestvujúcej ceste zabezpečí napojenie na D1 aj východne od Ružomberka (v mieste kríženia jej trasy s diaľnicou D1). Samozrejme bez zdržaní, ktoré na ceste I/18 medzi Ivachnovou a Ružomberkom vznikajú v súčasnosti, keď chýba diaľnica D1. | 3 | 0 % | ||||
46 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 4 | 60 mil. € | 5 | Ide o jednu z najmenej potrebných stavieb NDS. Intenzita dopravy je tu veľmi nízka. V roku 2017 otvorený polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude dlho postačovať s veľkou kapacitnou rezervou. | 5 | 0 % | |||||
47 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 4 | 785 mil. € | 3 | Súčasná cesta cez Donovaly vďaka prídavným pruhom pre pomalé vozidlá kapacitne postačuje, problémom sa stáva iba počas výdatného sneženia. Tento ťah perspektívne odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na ucelenú diaľnicu D1, a to skôr ako by prichádzalo do úvahy vybudovanie súvislej R1 až po Ružomberok. | 3 | 0 % | |||||
48 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 2 | 101 mil. € | 1 951 | 4 | 3 | 0 % | |||||
49 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 2 | 176 mil. € | 2 112 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | 0 % | ||||
50 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 4 | 59 mil. € | 3 004 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú má už pripravenú Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | 0 % | ||||
51 | 7. | 2/2024 | D1 | 4 | 1 235 mil. € | 6 458 | 1 | Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem. | 1 | 70 %, pozastavené pre zmenu trasy | ||||
52 | 3/2021 | R3 | 2 | 70 mil. € | 2 165 | 2 | 2 | 100 % | ||||||
53 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 2 | 367 mil. € | 5 | 5 | 0 % | ||||||
54 | 47. | 7/2029 | R2 | 2 | 117 mil. € | 1 747 - 1 961 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | 0 % | ||||
55 | 13. | 8/2024 | R2 | 2 | 169 mil. € | 2 147 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | 70 % | ||||
56 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 2 | 172 mil. € | 965 | 4 | 4 | 0 % | |||||
57 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 2 | 611 mil. € | 574 - 1 566 | 4 | 4 | 0 % | |||||
58 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 2 | 553 mil. € | 5 | 5 | 0 % | ||||||
59 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 2 | 63 mil. € | 574 | 3 | 2 | 0 % | |||||
60 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 2 | 129 mil. € | 2 660 | 4 | 3 | 0 % | |||||
60 úsekov |
2 - 8 |
12 699 mil. € |
3,0 |
3,1 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku