✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||||
36 úsekov |
344,5 km |
6 943 mil. € |
3 407 - 93 344 | 2,4 |
2,8 |
||||||||||
1 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 235 mil. € | 7,2 % (D1 -Nováky) | 7 793 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD). | 4 | |||||
2 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 211 mil. € | 6,4 % (Kriváň - Tornaľa) | 6 969 - 10 726 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná. | 4 | |||||
3 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 116 mil. € | 5,9 % (Kapušany - V. Komárnik) | 6 651 - 9 113 | 2 | 3 | ||||||
4 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 94 mil. € | 5,9 % (Kapušany - V. Komárnik) | 4 001 | 3 | 3 | ||||||
5 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 105 mil. € | 5,9 % (Kapušany - V. Komárnik) | 14 625 | 2 | 2 | ||||||
6 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 122 mil. € | 5,9 % (Kapušany - V. Komárnik) | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | ||||||
7 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 70 mil. € | -1,3 % (Zvolen-Šahy) | 6 706 - 9 733 | 2 | 2 | ||||||
8 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 173 mil. € | - 0,8 % (B. Bystrica - Ružomberok) | 12 387 - 17 316 | 2 | 3 | ||||||
9 | 11. | 6/2024 | R1 | 2,7 km | 155 mil. € | - 0,8 % (B. Bystrica - Ružomberok) | 16 268 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 3 | |||||
10 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 149 mil. € | 62 652 | . . . | 1 | 1 | ||||||
11 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 105 mil. € | 5 304 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | ||||||
12 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 77 mil. € | 2 | 2 | ||||||||
13 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 227 mil. € | 4 | 4 | ||||||||
14 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 191 mil. € | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | |||||||
15 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 341 mil. € | 12 491 - 24 900 | 1 | 1 | ||||||||
16 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 1 | 2 | ||||||||||
17 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 | 2 | ||||||||
18 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | |||||||
19 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | |||||||
20 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 267 mil. € | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | ||||||||
21 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 555 mil. € | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | ||||||||
22 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 161 mil. € | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | |||||||
23 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 224 mil. € | 10 140 - 11 010 | 3 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí - s výnimkou Čečejoviec. Na vyriešenie obchvatu jednej obce netreba budovať 18 kilometrov rýchlostnej cesty. | 5 | ||||||
24 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 142 mil. € | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | ||||||||
25 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 199 mil. € | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | |||||||
26 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 125 mil. € | 6 412 - 8 112 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 4 | ||||||
27 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | ||||||||
28 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | |||||||
29 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 57 mil. € | 10 312 | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | ||||||
30 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 12 mil. € | 2 | 1 | ||||||||
31 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | ||||||
32 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 5 | Ide o jednu z najmenej potrebných stavieb NDS. Intenzita dopravy je tu veľmi nízka. V roku 2017 otvorený polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude dlho postačovať s veľkou kapacitnou rezervou. | 5 | ||||||
33 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 1 235 mil. € | 13 676 - 21 949 | 1 | Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem. | 1 | ||||||
34 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 70 mil. € | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | ||||||||
35 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 169 mil. € | 5 277 - 6 250 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | ||||||
36 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 172 mil. € | 4 | 4 | ||||||||
36 úsekov |
344,5 km |
6 943 mil. € |
3 407 - 93 344 | 2,4 |
2,8 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku