✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||||
256,0 km |
2 - 6 |
30 |
5 955 mil. € |
3 769 - 54 519 | 3,0 |
3,3 |
|||||||||||
1 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 4 | 0 | 321 mil. € | 10 359 | 7 618 | 3 | Týmto úsekom prechádza cca 12 tisíc vozidiel, z toho dvetisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca diaľnica v polovičnom profile kapacitne zvládne aj o polovicu vyššiu dopravnú záťaž. Vnímanie potreby dobudovania druhej rúry Braniska súvisí skôr s uzatváraním tunela počas technologických odstávok z dôvodu údržby a opráv, čomu však nie je namieste prisudzovať rovnakú naliehavosť ako riešeniu iných úsekov, ktoré sú podobnou dopravou po nevyhovujúcej ceste zaťažené celoročne. | 3 | |||||
2 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,6 km | 4 | 1 | 418 mil. € | 9 503 - 9 802 | 7 955 - 8 161 | 3 | Týmto úsekom prechádza do 10 tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy aj vďaka pruhom pre pomalé vozidlá v stúpaní na horský priechod Dargov kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž | 3 | |||||
3 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | 2 | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 36 147 - 46 904 | 3 | Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale podstatne menej naliehavé ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Triblavinu a Senec. | 2 | ||||
4 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 1 | 772 mil. € | 3 | Naliehavosť dopravného problému tu netvorí tranzit ale vnútromestská doprava, resp. doprava s cieľom v Bratislave. Stav, keď doprava medzi východom a západom hlavného mesta preťažuje hneď dva mosty cez Dunaj, nie je dlhodobo udržateľný a časom si vyžiada riešenie. Východná a južná časť obchvatu Bratislavy, ktorá má vzniknuť v ramci PPP projektu D4R7, síce sčasti odbremení Prístavný most ale vôbec neodľahčí most Lafranconi, ktorý sa bude postupne blížiť k naplneniu kapacity. | 4 | |||||||
5 | 69. - 70. | 8/2034 | R3 | 14,0 km | 2 | 2 | 305 mil. € | 3 | 3 | ||||||||
6 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 2 | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 10 257 - 43 990 | 3 | 3 | ||||||
7 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 1 | 267 mil. € | 0,0 mil. € | 8 780 - 11 203 | 6 367 - 8 795 | 3 | 4 | ||||||
8 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 2 | 143 mil. € | 12 157 | 9 342 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú pripravuje Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | |||||
9 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 1 | 94 mil. € | 4 001 | 2 304 | 3 | 3 | ||||||
10 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 14,0 km | 4 | 2 | 191 mil. € | 14 233 - 18 874 | 11 208 - 15 489 | 3 | 3 | ||||||
11 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 2 | 224 mil. € | 10 140 - 11 010 | 8 325 - 9 049 | 3 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí - s výnimkou Čečejoviec. Na vyriešenie obchvatu jednej obce netreba budovať 18 kilometrov rýchlostnej cesty. | 5 | |||||
12 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 | 1 020 mil. € | 4 151 - 11 477 | 3 190 - 9 726 | 3 | Problémom na tomto ťahu nie je vysoká intenzita dopravy ani chýbajúca rýchlostná cesta, ale takmer súvislo obostavaná cesta I/64, ktorá vedie v dlhých úsekoch intravilánmi obcí. | 5 | |||||
13 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | 2 | 4 | 129 mil. € | 5 586 - 10 745 | 4 234 - 8 517 | 3 | 2 | ||||||
14 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,1 km | 4 | 1 | 162 mil. € | 10 444 - 14 783 | 8 909 - 13 062 | 3 | Týmto úsekom prechádza vyše 10-tisíc, najbližšie k Michalovciam až takmer 15-tisíc vodiel denne. Vďaka nízkemu podielu ťažkých vozidiel (menej ako tisícka nad 3,5 tony) jestvujúca cesta I. triedy zatiaľ kapacitne postačuje | 3 | |||||
15 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 0 | 57 mil. € | 10 312 | 9 024 | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | |||||
16 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 7,5 km | 2 | 1 | 124 mil. € | 3 769 - 3 897 | 2 053 - 2 240 | 3 | 3 | ||||||
17 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 2 | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 4 549 - 5 778 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | |||||
18 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 14,9 km | 4 | 2 | 785 mil. € | 8 140 - 13 204 | 6 735 - 10 692 | 3 | Súčasná cesta cez Donovaly vďaka prídavným pruhom pre pomalé vozidlá kapacitne postačuje, problémom sa stáva iba počas výdatného sneženia. Tento ťah perspektívne odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na ucelenú diaľnicu D1, a to skôr ako by prichádzalo do úvahy vybudovanie súvislej R1 až po Ružomberok. | 3 | |||||
19 | 71. - 78. | po 2040 | R5 | 1,7 km | 2 | 2 | 54 mil. € | 7 972 | 4 717 | 3 | 4 | ||||||
20 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 0 | 59 mil. € | 12 862 | 10 033 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú má už pripravenú Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | |||||
21 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 5,0 km | 2 | 1 | 63 mil. € | 9 492 - 10 279 | 8 049 - 8 636 | 3 | 2 | ||||||
256,0 km |
2 - 6 |
30 |
5 955 mil. € |
3 769 - 54 519 | 3,0 |
3,3 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku