✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
plánovaný
|
odhad NDS
|
pozemky
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||
23 úsekov |
329,4 km |
2 - 4 |
4 925 mil. € |
278,4 mil. € |
1 698 - 37 927 | 4,0 |
3,4 |
||||||
1 | D3 | 4,3 km | 4 | 269 mil. € | 5,1 mil. € | 28 413 - 37 927 | . . . | 4 | 2 | ||||
2 | R7 | 9,4 km | 4 | 191 mil. € | 31,9 mil. € | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | |||||
3 | R1 | 2,7 km | 4 | 155 mil. € | 8,3 mil. € | 16 268 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 3 | ||||
4 | R7 | 23,5 km | 2 | 227 mil. € | 7,5 mil. € | 4 | 4 | ||||||
5 | R7 | 14,3 km | 2 | 172 mil. € | 2,8 mil. € | 4 | 4 | ||||||
6 | R7 | 8,4 km | 4 | 161 mil. € | 25,1 mil. € | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | |||||
7 | R2 | 20,7 km | 2 | 211 mil. € | 9,3 mil. € | 6 969 - 10 726 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná. | 4 | ||||
8 | R2 | 10,6 km | 2 | 125 mil. € | 5,5 mil. € | 6 412 - 8 112 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 4 | ||||
9 | R1 | 4,6 km | 4 | 100 mil. € | 2,8 mil. € | 11 611 | 4 | Po dostavbe úseku D1 Hubová - Ivachnová bude súčasná cesta I/18 pri Ružomberku kapacitne postačovať s veľkou rezervou. Nevyžiada si budovanie úseku R1, keďže po jestvujúcej ceste zabezpečí napojenie na D1 aj východne od Ružomberka (v mieste kríženia jej trasy s diaľnicou D1). Samozrejme bez zdržaní, ktoré na ceste I/18 medzi Ivachnovou a Ružomberkom vznikajú v súčasnosti, keď chýba diaľnica D1. | 3 | ||||
10 | R4 | 7,9 km | 2 | 129 mil. € | 4,4 mil. € | 2 552 - 2 737 | 4 | 3 | |||||
11 | R3 | 7,9 km | 2 | 71 mil. € | 8,9 mil. € | 5 441 - 8 427 | 4 | 3 | |||||
12 | R4 | 8,0 km | 2 | 133 mil. € | 6,0 mil. € | 5 814 - 7 518 | 4 | 3 | |||||
13 | R4 | 6,0 km | 2 | 101 mil. € | 6,1 mil. € | 3 782 - 6 302 | 4 | 3 | |||||
14 | R6 | 11,2 km | 2 | 182 mil. € | 10,0 mil. € | 7 234 | 4 | 3 | |||||
15 | R6 | 11,3 km | 2 | 222 mil. € | 11,0 mil. € | 2 561 - 5 054 | 4 | 3 | |||||
16 | R1 | 11,5 km | 4 | 406 mil. € | 4,6 mil. € | 7 784 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | ||||
17 | R1 | 9,5 km | 4 | 339 mil. € | 4,8 mil. € | 9 704 - 13 715 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | ||||
18 | R3 | 8,7 km | 2 | 94 mil. € | 12,0 mil. € | 7 211 | 4 | 2 | |||||
19 | D1 | 15,8 km | 4 | 139 mil. € | 5,0 mil. € | 4 033 - 8 369 | 4 | Jednotlivými úsekmi cesty I. triedy tu prechádza 4-až 8-tisíc vozidiel denne, z toho do 600 ťažkých (nad 3,5 tony). Výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená | 3 | ||||
20 | D1 | 15,5 km | 4 | 136 mil. € | 5,0 mil. € | 1 698 - 6 812 | 4 | Veľmi nízka dopravná záťaž na prihraničnom úseku znamená, že výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená a aj vo vzdialenom horizonte má zmysel uvažovať iba s 2-pruhovým riešením | 3 | ||||
21 | R2 | 49,0 km | 2 | 662 mil. € | 60,0 mil. € | 5 762 - 14 648 | 4 | Z tohto úseku bude potrebná iba časť medzi Handlovou a Žiarom nad Hronom, aj to až spolu s prepojením medzi Handlovou a Turčianskou kotlinou (R3 Ráztočno - Horná Štubňa), ktorý by sem presmeroval aj severo-južný tranzit stredným Slovenskom a využitie úseku citeľne zvýšil. | 4 | ||||
22 | R3 | 10,3 km | 2 | 92 mil. € | 15,0 mil. € | 5 098 - 5 557 | 4 | 2 | |||||
23 | R3 | 58,5 km | 2 | 611 mil. € | 27,5 mil. € | 3 247 - 11 434 | 4 | 4 | |||||
23 úsekov |
329,4 km |
2 - 4 |
4 925 mil. € |
278,4 mil. € |
1 698 - 37 927 | 4,0 |
3,4 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku