✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||||||
499,4 km |
2 - 8 |
18 |
6 973 mil. € |
94,8 mil. € |
118,8 min. |
1 065 - 62 652 | 3,0 |
3,1 |
10/2016 - 1/2021 | |||||||||
1 | 10/2013 | D3 | 12,3 km | 2 | 377 mil. € | 30,0 mil. € | 2 541 - 3 501 | 2 | 2 | 6/2017 | ||||||||
2 | 1/2014 | D1 | 11,3 km | 4 | 0 | 517 mil. € | 38,8 mil. € | 5,9 min. | 23 579 - 28 413 | 2 | 3 | 3/1997 | 1/2021 (0,0) | |||||
3 | 1/2014 | R2 | 9,6 km | 2 | 8,0 mil. € | 8 248 - 13 434 | 2 | 1 | 10/2016 | |||||||||
4 | 7/2016 | R7 | 17,4 km | 4 | 8,4 min. | 8 544 - 13 236 | 2 | 3 | 6/2010 | 7/2020 (0,0) | ||||||||
5 | 11/2016 | D1 | 14,4 km | 4 | 0 | 241 mil. € | 17,9 mil. € | 3 166 - 11 562 | 2 | 2 | 1/1998 | 12/2019 (0,0) | ||||||
6 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 0,0 mil. € | 6,5 min. | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | 2/2006 | |||||||
7 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 1 | 70 mil. € | 3,4 min. | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | 5/2007 | |||||||
8 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | 1 | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | 10/2014 | |||||||
9 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 1 | 173 mil. € | 12 387 - 17 316 | 2 | 3 | 10/2010 | |||||||
10 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 1 | 105 mil. € | 3,9 min. | 5 304 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | 10/2005 | |||||
11 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | 70 mil. € | 6 706 - 9 733 | 2 | 2 | 3/2021 | ||||||||
12 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 169 mil. € | 5,2 min. | 5 277 - 6 250 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | 10/2005 | ||||||
13 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 12 mil. € | 2 | 1 | 6/2005 | |||||||||
14 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 77 mil. € | 2,7 min. | 2 | 2 | 5/2007 | ||||||||
15 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 199 mil. € | 5,1 min. | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | 5/2007 | |||||||
16 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 277 mil. € | 7,7 min. | 9 654 - 12 079 | 2 | Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec. | 2 | 10/2005 | ||||||
17 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | 2 | 309 mil. € | 5,2 min. | 14 176 - 14 186 | 2 | Tento úsek je menej naliehavý ako úseky D3 pri Kysuckom Novom Meste a Čadci, keďže súčasná cesta I/11 tu už má parametre polovičného profilu diaľnice. Úsekom prechádza vyše 14 tisíc vozidiel denne, z toho až tritisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Kapacita dvojpruhovej cesty sa tak aj tu blíži k naplneniu. Po otvorení kriticky chýbajúceho úseku D3 nad Čadcou od roku 2021 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac a kompletizácia celej diaľnice D3 bude nevyhnutnosťou. | 4 | 11/2000 | |||||
18 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 105 mil. € | 1,7 min. | 14 625 | 2 | 2 | 12/2017 | |||||||
19 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 8 | 234 mil. € | 62 652 | . . . | 2 | 1 | 5/2010 | |||||||
20 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | 1 | 116 mil. € | 4,0 min. | 6 651 - 9 113 | 2 | 3 | 12/2017 | ||||||
21 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | 122 mil. € | 4,4 min. | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | 12/2017 | |||||||
22 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | 73 mil. € | 4,9 min. | 5 587 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | 4/2010 | ||||||
23 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | 112 mil. € | 8 634 - 11 116 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, s nedostatkom prehľadných úsekov na bežpečné predbiehanie pomalších vozidiel. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri Novákoch. Opakovane tu dochádza k ťažkým dopravným nehodám aj s fatálnymi následkami, najmä na rovnom ale úzkom úseku s napojeniami ciest z/do obce Nitrica. | 4 | 2/2006 | |||||||
24 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 1 | 235 mil. € | 7,3 min. | 7 793 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD). | 4 | 2/2006 | |||||
25 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | 1 | 176 mil. € | 11,1 min. | 5 189 - 6 389 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | 9/2016 | |||||
26 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | 5 | Južné diaľničné prepojenie Bratislavy na Viedeň a rakúsku diaľničnú sieť má veľkú kapacitnú rezervu. Druhé - severné diaľničné prepojenie popri Marchegu teda v Rakúsku sotva prejde. Nevychádza totiž z odôvodnenej potreby riešiť dopravný problém, skôr sa na Slovensku používa ako zámienka na obhájenie a presadenie nadväzujúceho úseku D4 práve v polohe medzi Račou a Mariankou. Takéto riešenie si pritom vyžiada najdlhší, až vyše 11-kilometrový tunel a preťažené cesty v hlavnom meste odľahčí menej ako kratší tunel bližšie k Bratislave. | 5 | 10/2014 | ||||||||
27 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | 1 | 117 mil. € | 8,8 min. | 5 809 - 8 826 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | 1/2017 | |||||
28 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 93 mil. € | 6,2 min. | 6 452 - 10 032 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | 4/2010 | ||||||
29 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 4 | 1 | 287 mil. € | 7,7 min. | 12 819 - 29 988 | 2 | Jestvujúca cesta I/16 cez Zvolen pretína mesto našťastie mimo centra, avšak v trase, ktoré mesto rozdeľuje. V intraviláne zároveň plní úlohu kľúčovej vnútromestskej komunikácie, keďže spája sídliská na juhu mesta s centrom Zvolena. Vysoké dopravné zaťaženie, negatívne vplyvy na obyvateľstvo i spomaľovanie dopravy postupne zvyšuje naliehavosť odklonenia tranzitnej dopravy na obchvat. Ten má prepojiť hotové úseky R2 východne od Zvolena na rýchlostnú cestu R1. | 2 | 3/2009 | |||||
30 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 8,5 km | 6 | 1 | 90 mil. € | 32 968 | . . . | 5 | Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie cca 2-kilometrového úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica podstatne skôr priblíži k naplneniu kapacity. | 5 | 7/2020 | |||||
31 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6,9 km | 6 | 107 mil. € | 5 | Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie cca 2-kilometrového úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica podstatne skôr priblíži k naplneniu kapacity. | 5 | 7/2019 | ||||||||
32 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | 4 | 192 mil. € | 8,7 min. | 6 207 - 8 525 | 2 | Týmto úsekom v roku 2015 prechádzalo 6-až 9-tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž. V prípade citeľného rastu intenzít dopravy je tento úsek najpotrebnejší z celej ešte plánovanej D1 na východ od Košíc, pretože odbremení od tranzitnej dopravy viacero obcí (Sečovce, Hriadky, Horovce, Trhovište) a osobným vozidlám skráti jazdný čas až o 8 minút. To znamená podstatne väčšie spoločenské prínosy ako má predošlý, dvojnásobne nákladnejší úsek s tunelom Dargov. | 2 | 4/1998 | ||||||
33 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 42,1 km | 4 | 631 mil. € | 5 713 - 13 545 | 5 | Po plánovanom rozšírení diaľnice D1 z Bratislavy do Senca na 8-pruh a ďalej do Trnavy na plnohodnotný 6-pruh nebude nová súbežná 4-pruhová rýchlocesta ešte veľmi dlho potrebná. | 5 | ||||||||
34 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 2 | 2 | 230 mil. € | 2 156 - 6 890 | 5 | 5 | 1/2015 | |||||||
35 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 5 | Ide o jednu z najmenej potrebných stavieb NDS. Intenzita dopravy je tu veľmi nízka. V roku 2017 otvorený polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude dlho postačovať s veľkou kapacitnou rezervou. | 5 | 3/2010 | |||||||
36 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 32,8 km | 2 | 367 mil. € | 2 228 - 6 331 | 5 | 5 | |||||||||
37 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 2 | 4 | 553 mil. € | 1 065 - 4 239 | 5 | 5 | ||||||||
499,4 km |
2 - 8 |
18 |
6 973 mil. € |
94,8 mil. € |
118,8 min. |
1 065 - 62 652 | 3,0 |
3,1 |
10/2016 - 1/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku