✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky | |||||||||||||
15 úsekov |
319,9 km |
0,5 % |
2 - 6 |
4 093 mil. € |
1 065 - 32 968 | 4,5 |
5,0 |
3/2024 - po 2040 |
4/2027 - po 2040 |
||||||||||
1 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 0,0 % | 4 | 191 mil. € | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | 3/2024 | 9/2028 (+3,5) | ostatné | ||||||
2 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 0,0 % | 2 | 57 mil. € | 10 312 | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | 4/2024 | 4/2027 (+4,1) | ||||||
3 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 0,0 % | 4 | 161 mil. € | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | 12/2024 | 5/2029 (+3,5) | ostatné | ||||||
4 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 0,0 % | 2 | 224 mil. € | 10 140 - 11 010 | 3 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí - s výnimkou Čečejoviec. Na vyriešenie obchvatu jednej obce netreba budovať 18 kilometrov rýchlostnej cesty. | 5 | 12/2026 | 12/2029 (+2,8) | ostatné | |||||
5 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 8,0 % | 2 | 176 mil. € | 5 189 - 6 389 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | 2/2029 | 2/2032 (+4,9) | ostatné | |||||
6 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 0,0 % | 4 | 133 mil. € | 5 | Južné diaľničné prepojenie Bratislavy na Viedeň a rakúsku diaľničnú sieť má veľkú kapacitnú rezervu. Druhé - severné diaľničné prepojenie popri Marchegu teda v Rakúsku sotva prejde. Nevychádza totiž z odôvodnenej potreby riešiť dopravný problém, skôr sa na Slovensku používa ako zámienka na obhájenie a presadenie nadväzujúceho úseku D4 práve v polohe medzi Račou a Mariankou. Takéto riešenie si pritom vyžiada najdlhší, až vyše 11-kilometrový tunel a preťažené cesty v hlavnom meste odľahčí menej ako kratší tunel bližšie k Bratislave. | 5 | 2/2029 | 2/2033 (+4,5) | ostatné | ||||||
7 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 0,0 % | 2 | 93 mil. € | 6 452 - 10 032 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | 9/2029 | 9/2032 (+5,6) | ostatné | |||||
8 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 0,0 % | 4 | 1 020 mil. € | 4 151 - 11 477 | 3 | Problémom na tomto ťahu nie je vysoká intenzita dopravy ani chýbajúca rýchlostná cesta, ale takmer súvislo obostavaná cesta I/64, ktorá vedie v dlhých úsekoch intravilánmi obcí. | 5 | 6/2031 | 6/2036 (+2,3) | ostatné | |||||
9 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 8,5 km | 0,0 % | 6 | 90 mil. € | 32 968 | . . . | 5 | Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie cca 2-kilometrového úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica podstatne skôr priblíži k naplneniu kapacity. | 5 | 10/2032 | 10/2035 (+5,6) | |||||
10 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6,9 km | 0,0 % | 6 | 107 mil. € | 5 | Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie cca 2-kilometrového úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica podstatne skôr priblíži k naplneniu kapacity. | 5 | 10/2032 | 10/2035 (+5,9) | |||||||
11 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 42,1 km | 0,0 % | 4 | 631 mil. € | 5 713 - 13 545 | 5 | Po plánovanom rozšírení diaľnice D1 z Bratislavy do Senca na 8-pruh a ďalej do Trnavy na plnohodnotný 6-pruh nebude nová súbežná 4-pruhová rýchlocesta ešte veľmi dlho potrebná. | 5 | po 2040 | |||||||
12 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 0,0 % | 2 | 230 mil. € | 2 156 - 6 890 | 5 | 5 | po 2040 | po 2040 (0,0) | ostatné | ||||||
13 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 0,0 % | 4 | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 5 | Ide o jednu z najmenej potrebných stavieb NDS. Intenzita dopravy je tu veľmi nízka. V roku 2017 otvorený polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude dlho postačovať s veľkou kapacitnou rezervou. | 5 | po 2040 (0,0) | |||||||
14 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 32,8 km | 0,0 % | 2 | 367 mil. € | 2 228 - 6 331 | 5 | 5 | po 2040 | po 2040 (0,0) | ostatné | ||||||
15 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 0,0 % | 2 | 553 mil. € | 1 065 - 4 239 | 5 | 5 | po 2040 | po 2040 (0,0) | ostatné | ||||||
15 úsekov |
319,9 km |
0,5 % |
2 - 6 |
4 093 mil. € |
1 065 - 32 968 | 4,5 |
5,0 |
3/2024 - po 2040 |
4/2027 - po 2040 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku