✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||||
321,5 km |
2 - 6 |
5 430 mil. € |
108,3 min. |
1 698 - 93 344 | 2,1 |
2,4 |
12/2013 - 8/2034 |
12/2019 - 10/2021 | |||||||||
1 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | 341 mil. € | 12,4 min. | 12 491 - 24 900 | 2 885 - 5 704 | 1 | 1 | 12/2013 | ||||||
2 | 1/2014 | D1 | 11,3 km | 4 | 517 mil. € | 7,1 min. | 23 579 - 28 413 | 5 661 - 6 449 | 2 | 3 | 1/2014 | 1/2021 (0,0) | |||||
3 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 555 mil. € | 9,9 min. | 22 691 - 32 334 | 2 856 - 6 911 | 1 | 2 | 6/2014 | ||||||
4 | 7/2016 | R7 | 17,4 km | 4 | 8,6 min. | 8 544 - 13 236 | 1 582 - 1 991 | 2 | 3 | 7/2016 | 7/2020 (0,0) | ||||||
5 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | 7/2016 | ||||||||||
6 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 5 319 - 16 483 | 1 | 2 | 7/2016 | |||||||
7 | 7/2016 | R7 | 8,4 km | 4 | 4,2 min. | 13 102 - 19 993 | 1 483 - 2 020 | 1 | 1 | 7/2016 | 7/2020 (0,0) | ||||||
8 | 7/2016 | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | 13,7 min. | 27 633 - 44 493 | . . . | 2 576 - 5 440 | 1 | 1 | 7/2016 | 10/2021 | |||||
9 | 11/2016 | D1 | 14,4 km | 4 | 241 mil. € | 3 166 - 11 562 | 293 - 1 619 | 2 | 2 | 11/2016 | 12/2019 (0,0) | ||||||
10 | 12/2016 | D3 | 5,7 km | 4 | 269 mil. € | 13,3 min. | 11 465 - 18 743 | 4 092 - 4 909 | 1 | 2 | 12/2016 | 12/2020 (0,0) | |||||
11 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 4 | 434 mil. € | 6,7 min. | 19 072 - 21 988 | 3 163 - 3 568 | 1 | 2 | 6/2017 | 10/2021 | |||||
12 | 12/2017 | D1 | 2,6 km | 4 | 39 mil. € | 14 624 | 2 178 | 1 | 1 | 12/2017 | 1/2021 (0,0) | ||||||
13 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | 4 151 - 11 477 | 906 - 2 145 | 3 | Problémom na tomto ťahu nie je vysoká intenzita dopravy ani chýbajúca rýchlostná cesta, ale takmer súvislo obostavaná cesta I/64, ktorá vedie v dlhých úsekoch intravilánmi obcí. | 5 | 6/2031 | |||||
14 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,6 km | 4 | 418 mil. € | 5,5 min. | 9 503 - 9 802 | 1 548 - 1 641 | 3 | Týmto úsekom prechádza do 10 tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy aj vďaka pruhom pre pomalé vozidlá v stúpaní na horský priechod Dargov kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž | 3 | 8/2033 | ||||
15 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | 4 | 192 mil. € | 8,3 min. | 6 207 - 8 525 | 1 315 - 1 505 | 2 | Týmto úsekom v roku 2015 prechádzalo 6-až 9-tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž. V prípade citeľného rastu intenzít dopravy je tento úsek najpotrebnejší z celej ešte plánovanej D1 na východ od Košíc, pretože odbremení od tranzitnej dopravy viacero obcí (Sečovce, Hriadky, Horovce, Trhovište) a osobným vozidlám skráti jazdný čas až o 8 minút. To znamená podstatne väčšie spoločenské prínosy ako má predošlý, dvojnásobne nákladnejší úsek s tunelom Dargov. | 2 | 8/2033 | ||||
16 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,8 km | 4 | 139 mil. € | 8,9 min. | 4 033 - 8 369 | 678 - 970 | 4 | Jednotlivými úsekmi cesty I. triedy tu prechádza 4-až 8-tisíc vozidiel denne, z toho do 600 ťažkých (nad 3,5 tony). Výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená | 3 | 8/2033 | ||||
17 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,1 km | 4 | 162 mil. € | 1,9 min. | 10 444 - 14 783 | 1 535 - 1 721 | 3 | Týmto úsekom prechádza vyše 10-tisíc, najbližšie k Michalovciam až takmer 15-tisíc vodiel denne. Vďaka nízkemu podielu ťažkých vozidiel (menej ako tisícka nad 3,5 tony) jestvujúca cesta I. triedy zatiaľ kapacitne postačuje | 3 | 8/2033 | ||||
18 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,5 km | 4 | 136 mil. € | 7,6 min. | 1 698 - 6 812 | 312 - 880 | 4 | Veľmi nízka dopravná záťaž na prihraničnom úseku znamená, že výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená a aj vo vzdialenom horizonte má zmysel uvažovať iba s 2-pruhovým riešením | 3 | 8/2033 | ||||
19 | 69. - 70. | 8/2034 | R3 | 14,0 km | 2 | 305 mil. € | 3 | 3 | 8/2034 | ||||||||
20 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 49,0 km | 2 | 662 mil. € | 5 762 - 14 648 | 1 268 - 2 000 | 4 | Z tohto úseku bude potrebná iba časť medzi Handlovou a Žiarom nad Hronom, aj to až spolu s prepojením medzi Handlovou a Turčianskou kotlinou (R3 Ráztočno - Horná Štubňa), ktorý by sem presmeroval aj severo-južný tranzit stredným Slovenskom a využitie úseku citeľne zvýšil. | 4 | 8/2034 | |||||
321,5 km |
2 - 6 |
5 430 mil. € |
108,3 min. |
1 698 - 93 344 | 2,1 |
2,4 |
12/2013 - 8/2034 |
12/2019 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku