✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
pozemky
|
po ocenení sociálno-ekonomických prínosov za 30 rokov
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||||
21 úsekov |
203,7 km |
2 - 8 |
4 049 mil. € |
665,7 mil. € |
3 166 - 93 344 | 1,5 |
2,1 |
12/2019 - 10/2021 | |||||||||
1 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | 341 mil. € | 22,9 mil. € | 22,9 % | 12 491 - 24 900 | 1 | 1 | Plný profil diaľnice tu je naliehavo potrebný, technické riešenie časti úseku sa ukázalo ako nevhodné (vedenie trasy cez ťažko stabilizovateľný zosuv), nové riešenie sa javí ako lepšie. K voľbe zlého riešenia prispeli šibeničné termíny pre projektantov v honbe za PPP projektmi ešte v roku 2008. Náprava chyby a nové projektovanie a povoľovanie až vo fáze výstavby spôsobí, že dokončenie úseku sa oproti zmluvnému termínu (jún 2017) omešká o viac ako 5 rokov. | ||||||
2 | 1/2014 | D1 | 11,3 km | 4 | 517 mil. € | 14,7 mil. € | 13,8 % | 23 579 - 28 413 | 2 | 3 | NDS a jej projektant v príprave podcenili význam podrobného preskúmania geológie, chýbal tiež záujem o hľadanie efektívnejších a menej nákladných riešení. Stavbu tak zbytočne predražil a počas realizácie výrazne skomplikoval tunel Žilina (malé nadložie, extrémne zlá geológia), ktorému sa dalo úplne vyhnúť prijateľným zdvihnutím nivelety diaľnice. | 1/2021 (0,0) | |||||
3 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 555 mil. € | 2,4 mil. € | 13,8 % | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | ||||||
4 | 7/2016 | R7 | 17,4 km | 4 | 30,8 mil. € | 8 544 - 13 236 | 2 | 3 | 7/2020 (0,0) | ||||||||
5 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 50,2 mil. € | 1 | 2 | ||||||||||
6 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 179,5 mil. € | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 | 2 | ||||||||
7 | 7/2016 | R7 | 8,4 km | 4 | 25,1 mil. € | 13 102 - 19 993 | 1 | 1 | 7/2020 (0,0) | ||||||||
8 | 7/2016 | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | 70,3 mil. € | 27 633 - 44 493 | . . . | 1 | 1 | 10/2021 | |||||||
9 | 11/2016 | D1 | 14,4 km | 4 | 241 mil. € | 31,8 mil. € | 7,9 % | 3 166 - 11 562 | 2 | 2 | 12/2019 (0,0) | ||||||
10 | 12/2016 | D3 | 5,7 km | 4 | 269 mil. € | 16,6 mil. € | 9,3 % | 11 465 - 18 743 | 1 | 2 | 12/2020 (0,0) | ||||||
11 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 4 | 434 mil. € | 43,9 mil. € | 13,4 % | 19 072 - 21 988 | 1 | 2 | 10/2021 | ||||||
12 | 12/2017 | D1 | 2,6 km | 4 | 39 mil. € | 10,3 mil. € | NDS údaj neposkytla | 14 624 | 1 | 1 | 1/2021 (0,0) | ||||||
13 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | 179 mil. € | 17,1 mil. € | NDS údaj neposkytla | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | |||||||
14 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 4,3 mil. € | NDS údaj neposkytla | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | |||||||
15 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 267 mil. € | 2,5 mil. € | NDS údaj neposkytla | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | |||||||
16 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 70 mil. € | 5,7 mil. € | 8,1 % | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | |||||||
17 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | 202 mil. € | 52,0 mil. € | 20,5 % | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | ||||||
18 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 8 | 149 mil. € | 11,1 mil. € | 13,7 % | 62 652 | . . . | 1 | 1 | |||||
19 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 299 mil. € | 22,4 mil. € | 5,9 % | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | ||||||
20 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 173 mil. € | 16,6 mil. € | 5,1 % | 12 387 - 17 316 | 2 | 3 | ||||||
21 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 171 mil. € | 35,4 mil. € | 25,6 % | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | ||||||
21 úsekov |
203,7 km |
2 - 8 |
4 049 mil. € |
665,7 mil. € |
3 166 - 93 344 | 1,5 |
2,1 |
12/2019 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku