✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
<3,5 t
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||
1 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 22,9 % | 4 | 171 mil. € | 603 - 2 996 | 3 | 3 | ||||
2 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 27,9 % | 4 | 267 mil. € | 751 - 846 | 3 | 4 | |||||
3 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4,7 % | 4 | 173 mil. € | 775 - 1 059 | 2 | 3 | ||||
4 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 7,2 % | 4 | 202 mil. € | 603 - 2 996 | 2 | 1 | ||||
5 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 30,2 % | 2 | 70 mil. € | 639 - 801 | 2 | 2 | |||||
6 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 14,0 % | 8 | 149 mil. € | 4 281 | 1 | 1 | ||||
7 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 29,1 % | 4 | 341 mil. € | 926 - 1 852 | 1 | 1 | Plný profil diaľnice tu je naliehavo potrebný, technické riešenie časti úseku sa ukázalo ako nevhodné (vedenie trasy cez ťažko stabilizovateľný zosuv), nové riešenie sa javí ako lepšie. K voľbe zlého riešenia prispeli šibeničné termíny pre projektantov v honbe za PPP projektmi ešte v roku 2008. Náprava chyby a nové projektovanie a povoľovanie až vo fáze výstavby spôsobí, že dokončenie úseku sa oproti zmluvnému termínu (jún 2017) omešká o viac ako 5 rokov. | ||||
8 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 17,2 % | 4 | 555 mil. € | 1 254 - 2 069 | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | ||||
9 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 20,6 % | 4 | 179 mil. € | 917 - 967 | 1 | 3 | |||||
10 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 14,0 % | 4 | 299 mil. € | 1 496 - 1 758 | 1 | 3 | ||||
89,2 km |
18,3 % |
2 - 8 |
2 407 mil. € |
1,7 |
2,3 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku