✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
rok
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||||
502,2 km |
2 - 8 |
60 |
11 031 mil. € |
2 552 - 62 652 | 3,1 |
3,2 |
9/2025 - 6/2036 |
||||||||||
1 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 1 | 173 mil. € | 2030 | 12 387 - 17 316 | 2 | 3 | 4/2026 | |||||
2 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 4 | 0 | 321 mil. € | 2027 | 10 359 | 3 | Týmto úsekom prechádza cca 12 tisíc vozidiel, z toho dvetisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca diaľnica v polovičnom profile kapacitne zvládne aj o polovicu vyššiu dopravnú záťaž. Vnímanie potreby dobudovania druhej rúry Braniska súvisí skôr s uzatváraním tunela počas technologických odstávok z dôvodu údržby a opráv, čomu však nie je namieste prisudzovať rovnakú naliehavosť ako riešeniu iných úsekov, ktoré sú podobnou dopravou po nevyhovujúcej ceste zaťažené celoročne. | 3 | 9/2033 | ||||
3 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | 2 | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 | Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale podstatne menej naliehavé ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Triblavinu a Senec. | 2 | 9/2032 | ||||
4 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 8 | 1 | 149 mil. € | 2030 | 62 652 | . . . | 1 | 1 | 9/2025 | ||||
5 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | 2 | 133 mil. € | 5 | Južné diaľničné prepojenie Bratislavy na Viedeň a rakúsku diaľničnú sieť má veľkú kapacitnú rezervu. Druhé - severné diaľničné prepojenie popri Marchegu teda v Rakúsku sotva prejde. Nevychádza totiž z odôvodnenej potreby riešiť dopravný problém, skôr sa na Slovensku používa ako zámienka na obhájenie a presadenie nadväzujúceho úseku D4 práve v polohe medzi Račou a Mariankou. Takéto riešenie si pritom vyžiada najdlhší, až vyše 11-kilometrový tunel a preťažené cesty v hlavnom meste odľahčí menej ako kratší tunel bližšie k Bratislave. | 5 | 2/2033 | ||||||
6 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 1 | 772 mil. € | 2035 | 3 | Naliehavosť dopravného problému tu netvorí tranzit ale vnútromestská doprava, resp. doprava s cieľom v Bratislave. Stav, keď doprava medzi východom a západom hlavného mesta preťažuje hneď dva mosty cez Dunaj, nie je dlhodobo udržateľný a časom si vyžiada riešenie. Východná a južná časť obchvatu Bratislavy, ktorá má vzniknuť v ramci PPP projektu D4R7, síce sčasti odbremení Prístavný most ale vôbec neodľahčí most Lafranconi, ktorý sa bude postupne blížiť k naplneniu kapacity. | 4 | 6/2033 | |||||
7 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 0 | 105 mil. € | 2030 | 5 304 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | 3/2026 | ||||
8 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 1 | 77 mil. € | 2030 | 2 | 2 | 10/2028 | ||||||
9 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | 1 | 112 mil. € | 2030 | 8 634 - 11 116 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, s nedostatkom prehľadných úsekov na bežpečné predbiehanie pomalších vozidiel. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri Novákoch. Opakovane tu dochádza k ťažkým dopravným nehodám aj s fatálnymi následkami, najmä na rovnom ale úzkom úseku s napojeniami ciest z/do obce Nitrica. | 4 | 3/2031 | ||||
10 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | 1 | 227 mil. € | 2030 | 4 | 4 | 4/2029 | ||||||
11 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | 2 | 2 | 94 mil. € | 2030 | 7 211 | 4 | 2 | 8/2034 | |||||
12 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 0 | 93 mil. € | 2030 | 6 452 - 10 032 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | 9/2032 | ||||
13 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 2 | 191 mil. € | 2030 | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | 9/2028 | |||||
14 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | 1 | 73 mil. € | 2030 | 5 587 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | 2/2031 | ||||
15 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 11,5 km | 4 | 1 | 406 mil. € | 2030 | 7 784 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | 5/2033 | ||||
16 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 2 | 171 mil. € | 2035 | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | 7/2026 | |||||
17 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 2 | 143 mil. € | 2030 | 12 157 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú pripravuje Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | 12/2028 | ||||
18 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | 1 | 70 mil. € | 2030 | 6 706 - 9 733 | 2 | 2 | 7/2026 | |||||
19 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 8,0 km | 2 | 1 | 133 mil. € | 2030 | 5 814 - 7 518 | 4 | 3 | 5/2033 | |||||
20 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 1 | 94 mil. € | 2030 | 4 001 | 3 | 3 | 6/2027 | |||||
21 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 9,5 km | 4 | 0 | 339 mil. € | 2030 | 9 704 - 13 715 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | 5/2033 | ||||
22 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 14,0 km | 4 | 2 | 191 mil. € | 2030 | 14 233 - 18 874 | 3 | 3 | 6/2034 | |||||
23 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,2 km | 2 | 3 | 182 mil. € | 2030 | 7 234 | 4 | 3 | 7/2033 | |||||
24 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | 2 | 161 mil. € | 2030 | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | 5/2029 | |||||
25 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 1 | 277 mil. € | 2030 | 9 654 - 12 079 | 2 | Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec. | 2 | 10/2028 | ||||
26 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 7,9 km | 2 | 2 | 71 mil. € | 2030 | 5 441 - 8 427 | 4 | 3 | 9/2032 | |||||
27 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 | 1 020 mil. € | 4 151 - 11 477 | 3 | Problémom na tomto ťahu nie je vysoká intenzita dopravy ani chýbajúca rýchlostná cesta, ale takmer súvislo obostavaná cesta I/64, ktorá vedie v dlhých úsekoch intravilánmi obcí. | 5 | 6/2036 | |||||
28 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 1 | 199 mil. € | 2030 | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | 10/2028 | |||||
29 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | 2 | 4 | 129 mil. € | 2030 | 5 586 - 10 745 | 3 | 2 | 8/2034 | |||||
30 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 0 | 235 mil. € | 2030 | 7 793 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD). | 4 | 9/2031 | ||||
31 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 1 | 299 mil. € | 2030 | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | 1/2027 | |||||
32 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 0 | 57 mil. € | 2022 | 10 312 | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | 4/2027 | ||||
33 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 0 | 12 mil. € | 2030 | 2 | 1 | 1/2027 | ||||||
34 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 7,5 km | 2 | 1 | 124 mil. € | 2030 | 3 769 - 3 897 | 3 | 3 | 5/2033 | |||||
35 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 2 | 272 mil. € | 2030 | 5 792 - 7 064 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | 12/2029 | ||||
36 | 11. | 6/2024 | R1 | 2,7 km | 4 | 2 | 155 mil. € | 2030 | 16 268 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 3 | 6/2026 | ||||
37 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 14,9 km | 4 | 2 | 785 mil. € | 2030 | 8 140 - 13 204 | 3 | Súčasná cesta cez Donovaly vďaka prídavným pruhom pre pomalé vozidlá kapacitne postačuje, problémom sa stáva iba počas výdatného sneženia. Tento ťah perspektívne odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na ucelenú diaľnicu D1, a to skôr ako by prichádzalo do úvahy vybudovanie súvislej R1 až po Ružomberok. | 3 | 2/2031 | ||||
38 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 2 | 1 | 101 mil. € | 2030 | 3 782 - 6 302 | 4 | 3 | 5/2033 | |||||
39 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | 1 | 176 mil. € | 2030 | 5 189 - 6 389 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | 2/2032 | ||||
40 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 0 | 59 mil. € | 2030 | 12 862 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú má už pripravenú Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | 10/2028 | ||||
41 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | 2 | 1 235 mil. € | 2030 | 13 676 - 21 949 | 1 | Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem. | 1 | 12/2030 | ||||
42 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | 1 | 117 mil. € | 2030 | 5 809 - 8 826 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | 7/2032 | ||||
43 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 2 | 169 mil. € | 2030 | 5 277 - 6 250 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | 8/2026 | ||||
44 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | 1 | 172 mil. € | 2030 | 4 | 4 | 4/2029 | ||||||
45 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 4 | 2 | 287 mil. € | 2030 | 12 819 - 29 988 | 2 | Jestvujúca cesta I/16 cez Zvolen pretína mesto našťastie mimo centra, avšak v trase, ktoré mesto rozdeľuje. V intraviláne zároveň plní úlohu kľúčovej vnútromestskej komunikácie, keďže spája sídliská na juhu mesta s centrom Zvolena. Vysoké dopravné zaťaženie, negatívne vplyvy na obyvateľstvo i spomaľovanie dopravy postupne zvyšuje naliehavosť odklonenia tranzitnej dopravy na obchvat. Ten má prepojiť hotové úseky R2 východne od Zvolena na rýchlostnú cestu R1. | 2 | 7/2034 | ||||
46 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 2 | 2 | 129 mil. € | 2030 | 2 552 - 2 737 | 4 | 3 | 11/2031 | |||||
47 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,3 km | 2 | 1 | 222 mil. € | 2030 | 2 561 - 5 054 | 4 | 3 | 7/2033 | |||||
502,2 km |
2 - 8 |
60 |
11 031 mil. € |
2 552 - 62 652 | 3,1 |
3,2 |
9/2025 - 6/2036 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku