✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
rok
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||||
445,1 km |
2 - 8 |
50 |
8 400 mil. € |
1 698 - 62 652 | 2,9 |
3,0 |
9/2025 - 8/2037 |
||||||||||
1 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 1 | 173 mil. € | 2030 | 12 387 - 17 316 | 2 | 3 | 4/2026 | |||||
2 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,6 km | 4 | 1 | 418 mil. € | 2030 | 9 503 - 9 802 | 3 | Týmto úsekom prechádza do 10 tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy aj vďaka pruhom pre pomalé vozidlá v stúpaní na horský priechod Dargov kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž | 3 | 8/2036 | ||||
3 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 8 | 1 | 149 mil. € | 2030 | 62 652 | . . . | 1 | 1 | 9/2025 | ||||
4 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 0 | 105 mil. € | 2030 | 5 304 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | 3/2026 | ||||
5 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | 4 | 2 | 192 mil. € | 2030 | 6 207 - 8 525 | 2 | Týmto úsekom v roku 2015 prechádzalo 6-až 9-tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž. V prípade citeľného rastu intenzít dopravy je tento úsek najpotrebnejší z celej ešte plánovanej D1 na východ od Košíc, pretože odbremení od tranzitnej dopravy viacero obcí (Sečovce, Hriadky, Horovce, Trhovište) a osobným vozidlám skráti jazdný čas až o 8 minút. To znamená podstatne väčšie spoločenské prínosy ako má predošlý, dvojnásobne nákladnejší úsek s tunelom Dargov. | 2 | 8/2036 | ||||
6 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 1 | 77 mil. € | 2030 | 2 | 2 | 10/2028 | ||||||
7 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | 1 | 227 mil. € | 2030 | 4 | 4 | 4/2029 | ||||||
8 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | 2 | 2 | 94 mil. € | 2030 | 7 211 | 4 | 2 | 8/2034 | |||||
9 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 2 | 191 mil. € | 2030 | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | 9/2028 | |||||
10 | 69. - 70. | 8/2034 | R3 | 14,0 km | 2 | 2 | 305 mil. € | 2030 | 3 | 3 | 8/2037 | ||||||
11 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 2 | 171 mil. € | 2035 | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | 7/2026 | |||||
12 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 2 | 143 mil. € | 2030 | 12 157 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú pripravuje Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | 12/2028 | ||||
13 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | 1 | 70 mil. € | 2030 | 6 706 - 9 733 | 2 | 2 | 7/2026 | |||||
14 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 1 | 94 mil. € | 2030 | 4 001 | 3 | 3 | 6/2027 | |||||
15 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 8,5 km | 6 | 0 | 90 mil. € | 2030 | 32 968 | . . . | 5 | Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie cca 2-kilometrového úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica podstatne skôr priblíži k naplneniu kapacity. | 5 | 10/2035 | |||
16 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 14,0 km | 4 | 2 | 191 mil. € | 2030 | 14 233 - 18 874 | 3 | 3 | 6/2034 | |||||
17 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,8 km | 4 | 1 | 139 mil. € | 2030 | 4 033 - 8 369 | 4 | Jednotlivými úsekmi cesty I. triedy tu prechádza 4-až 8-tisíc vozidiel denne, z toho do 600 ťažkých (nad 3,5 tony). Výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená | 3 | 8/2036 | ||||
18 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | 2 | 161 mil. € | 2030 | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | 5/2029 | |||||
19 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 1 | 277 mil. € | 2030 | 9 654 - 12 079 | 2 | Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec. | 2 | 10/2028 | ||||
20 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 | 1 020 mil. € | 4 151 - 11 477 | 3 | Problémom na tomto ťahu nie je vysoká intenzita dopravy ani chýbajúca rýchlostná cesta, ale takmer súvislo obostavaná cesta I/64, ktorá vedie v dlhých úsekoch intravilánmi obcí. | 5 | 6/2036 | |||||
21 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 1 | 199 mil. € | 2030 | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | 10/2028 | |||||
22 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 49,0 km | 2 | 4 | 662 mil. € | 2030 | 5 762 - 14 648 | 4 | Z tohto úseku bude potrebná iba časť medzi Handlovou a Žiarom nad Hronom, aj to až spolu s prepojením medzi Handlovou a Turčianskou kotlinou (R3 Ráztočno - Horná Štubňa), ktorý by sem presmeroval aj severo-južný tranzit stredným Slovenskom a využitie úseku citeľne zvýšil. | 4 | 8/2037 | ||||
23 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | 2 | 4 | 129 mil. € | 2030 | 5 586 - 10 745 | 3 | 2 | 8/2034 | |||||
24 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,1 km | 4 | 1 | 162 mil. € | 2030 | 10 444 - 14 783 | 3 | Týmto úsekom prechádza vyše 10-tisíc, najbližšie k Michalovciam až takmer 15-tisíc vodiel denne. Vďaka nízkemu podielu ťažkých vozidiel (menej ako tisícka nad 3,5 tony) jestvujúca cesta I. triedy zatiaľ kapacitne postačuje | 3 | 8/2036 | ||||
25 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 1 | 299 mil. € | 2030 | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | 1/2027 | |||||
26 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 0 | 57 mil. € | 2022 | 10 312 | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | 4/2027 | ||||
27 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 0 | 12 mil. € | 2030 | 2 | 1 | 1/2027 | ||||||
28 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 2 | 272 mil. € | 2030 | 5 792 - 7 064 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | 12/2029 | ||||
29 | 11. | 6/2024 | R1 | 2,7 km | 4 | 2 | 155 mil. € | 2030 | 16 268 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 3 | 6/2026 | ||||
30 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,5 km | 4 | 1 | 136 mil. € | 2030 | 1 698 - 6 812 | 4 | Veľmi nízka dopravná záťaž na prihraničnom úseku znamená, že výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená a aj vo vzdialenom horizonte má zmysel uvažovať iba s 2-pruhovým riešením | 3 | 8/2036 | ||||
31 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6,9 km | 6 | 1 | 107 mil. € | 2030 | 5 | Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie cca 2-kilometrového úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica podstatne skôr priblíži k naplneniu kapacity. | 5 | 10/2035 | |||||
32 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 0 | 59 mil. € | 2030 | 12 862 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú má už pripravenú Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | 10/2028 | ||||
33 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | 2 | 1 235 mil. € | 2030 | 13 676 - 21 949 | 1 | Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem. | 1 | 12/2030 | ||||
34 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 2 | 169 mil. € | 2030 | 5 277 - 6 250 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | 8/2026 | ||||
35 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | 1 | 172 mil. € | 2030 | 4 | 4 | 4/2029 | ||||||
36 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 4 | 2 | 287 mil. € | 2030 | 12 819 - 29 988 | 2 | Jestvujúca cesta I/16 cez Zvolen pretína mesto našťastie mimo centra, avšak v trase, ktoré mesto rozdeľuje. V intraviláne zároveň plní úlohu kľúčovej vnútromestskej komunikácie, keďže spája sídliská na juhu mesta s centrom Zvolena. Vysoké dopravné zaťaženie, negatívne vplyvy na obyvateľstvo i spomaľovanie dopravy postupne zvyšuje naliehavosť odklonenia tranzitnej dopravy na obchvat. Ten má prepojiť hotové úseky R2 východne od Zvolena na rýchlostnú cestu R1. | 2 | 7/2034 | ||||
445,1 km |
2 - 8 |
50 |
8 400 mil. € |
1 698 - 62 652 | 2,9 |
3,0 |
9/2025 - 8/2037 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku