✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
5 - vysoko predražená, 1 - veľmi nízka
| |||||||||||||
264,9 km |
2 - 8 |
8 443 m |
6 381 mil. € |
142,4 mil. € |
21,6 mil. € |
3 407 - 62 652 | 2,6 |
3,1 |
|||||||||||
1 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 206 m | Kapušany | 299 mil. € | 6,0 mil. € | 25,8 mil. € | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | ||||||
2 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | Turany 2, Hubová | 1 235 mil. € | 23,4 mil. € | 85,6 mil. € | 13 676 - 21 949 | 1 | 1 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||||
3 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 15 m | Holice s I/63, D. Streda s III/06325 | 191 mil. € | 1,4 mil. € | 16,2 mil. € | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
4 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 57 mil. € | 1,3 mil. € | 13,6 mil. € | 10 312 | 3 | 5 | ||||||||
5 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | Zemné | 227 mil. € | 2,8 mil. € | 9,4 mil. € | 4 | 4 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||||
6 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | Nové Zámky | 172 mil. € | 2,1 mil. € | 11,4 mil. € | 4 | 4 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||||
7 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | Mliečany s II/507, Dolný Bar | 161 mil. € | 0,9 mil. € | 15,2 mil. € | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||||
8 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 60 m | Rožňava, Jablonov nad Turňou | 272 mil. € | 11,6 mil. € | 17,2 mil. € | 5 792 - 7 064 | 3 | 2 | ||||||
9 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 126 m | 12 mil. € | 1,0 mil. € | 8,9 mil. € | 2 | 1 | ||||||||
10 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 34 m | Svidník sever | 94 mil. € | 2,6 mil. € | 10,5 mil. € | 4 001 | 3 | 3 | ||||||
11 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 0 m | Dlhá nad Oravou | 77 mil. € | 2,3 mil. € | 13,7 mil. € | 2 | 2 | |||||||
12 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 192 m | Podbiel | 199 mil. € | 3,4 mil. € | 22,0 mil. € | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | ||||||
13 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 496 m | Trenčianske Mitice | 277 mil. € | 5,8 mil. € | 14,7 mil. € | 9 654 - 12 079 | 2 | 2 | ||||||
14 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 61 m | 59 mil. € | 1,5 mil. € | 18,7 mil. € | 12 862 | 3 | 4 | |||||||
15 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 178 m | Trenčín juh, Trenčianska Turná | 143 mil. € | 5,8 mil. € | 16,5 mil. € | 12 157 | 3 | 4 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Pri všetkých projektoch je pred ich realizáciou potrebné overiť spoločenskú návratnosť v súlade s platnými metodikami a optimalizovať ich náklady. Náklady sa javia vysoké najmä pri projektoch R2 - Križovatka D1 - Trenčianska Turná, R2 - Zacharovce - Figa a R7 - Dolný Bar - Nové Zámky." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
16 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | 804 m | Krásno nad Kysucou | 309 mil. € | 7,2 mil. € | 25,7 mil. € | 14 176 - 14 186 | 2 | 4 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
17 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 886 m | 211 mil. € | 3,8 mil. € | 9,3 mil. € | 6 969 - 10 726 | 4 | 4 | |||||||
18 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | 1 124 m | Brodno, Kysucké Nové Mesto | 410 mil. € | 11,7 mil. € | 33,0 mil. € | 13 886 - 21 743 | 1 | 1 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
19 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 578 m | Lipníky | 105 mil. € | 6,4 mil. € | 21,8 mil. € | 14 625 | 2 | 2 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
20 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 253 m | Rimavská Sobota | 125 mil. € | 1,8 mil. € | 10,8 mil. € | 6 412 - 8 112 | 4 | 4 | ||||||
21 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | 1 757 m | križovatka D1 | 100 mil. € | 3,9 mil. € | 19,7 mil. € | 11 611 | 4 | 3 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020"> "TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
22 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 179 mil. € | 7,0 mil. € | 40,9 mil. € | 15 053 | 1 | 2 | ||||||||
23 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 8,7 mil. € | 59,4 mil. € | 3 | 4 | |||||||||
24 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 1 015 m | Moldava nad Bodvou, Šaca | 224 mil. € | 6,8 mil. € | 10,5 mil. € | 10 140 - 11 010 | 3 | 5 | ||||||
25 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 8 | 331 m | Senec | 234 mil. € | 1,3 mil. € | 18,1 mil. € | 62 652 | . . . | 2 | 1 | |||||
26 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | 101 m | Kuková | 116 mil. € | 6,2 mil. € | 14,5 mil. € | 6 651 - 9 113 | 2 | 3 | ||||||
27 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | 227 m | Okrúhle | 122 mil. € | 5,7 mil. € | 14,7 mil. € | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | ||||||
264,9 km |
2 - 8 |
8 443 m |
6 381 mil. € |
142,4 mil. € |
21,6 mil. € |
3 407 - 62 652 | 2,6 |
3,1 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku