✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| ||||||||||||
36 úsekov |
343,9 km |
2 - 8 |
8 489 mil. € |
237,0 km |
3 407 - 62 652 | 2,4 |
2,9 |
|||||||||||
1 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | R1 BB - RK | 173 mil. € | 12 387 - 17 316 | 2 | 3 | ||||||||
2 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 8 | D1 západ | 149 mil. € | 62 652 | . . . | 1 | 1 | |||||||
3 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 8 | D1 západ | 234 mil. € | 62 652 | . . . | 2 | 1 | |||||||
4 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | D4 sever | 772 mil. € | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | 7/2018 | |||||||
5 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | R3 sever (Orava) | 77 mil. € | 5,1 km | 2 | 2 | ||||||||
6 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | R7 západ | 227 mil. € | 4 | 4 | |||||||||
7 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | R4 sever | 116 mil. € | 7,9 km | 6 651 - 9 113 | 2 | 3 | 4/2017 | ||||||
8 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | R7 západ | 191 mil. € | 10,1 km | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | |||||||
9 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | D1 sever | 341 mil. € | 17,0 km | 12 491 - 24 900 | 1 | 1 | ||||||||
10 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | R2 východ, R4 juh | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | ||||||||
11 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | R2 východ | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | ||||||||
12 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | R2 stred | 267 mil. € | 9,3 km | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | ||||||||
13 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | R2 západ | 143 mil. € | 5,7 km | 12 157 | 3 | 4 | |||||||
14 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | D3 Kysuce | 309 mil. € | 10,8 km | 14 176 - 14 186 | 2 | 4 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | ||||||
15 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | R4 sever | 94 mil. € | 7,9 km | 4 001 | 3 | 3 | |||||||
16 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | D1 sever | 555 mil. € | 18,5 km | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | ||||||||
17 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | R4 stred | 105 mil. € | 3,8 km | 14 625 | 2 | 2 | 4/2017 | ||||||
18 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | R2 stred | 211 mil. € | 20,8 km | 6 969 - 10 726 | 4 | 4 | |||||||
19 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | R7 západ | 161 mil. € | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | ||||||||
20 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | R2 západ | 277 mil. € | 15,4 km | 9 654 - 12 079 | 2 | 2 | |||||||
21 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | R2 východ | 224 mil. € | 16,4 km | 10 140 - 11 010 | 3 | 5 | Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate. | ||||||
22 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | R3 sever (Orava) | 199 mil. € | 10,0 km | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | |||||||
23 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | D3 Kysuce | 179 mil. € | 4,0 km | 15 053 | 1 | 2 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | ||||||
24 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | R2 stred | 125 mil. € | 9,8 km | 6 412 - 8 112 | 4 | 4 | |||||||
25 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | R4 stred | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | |||||||||
26 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | R4 stred | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | ||||||||
27 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | D1 sever | 57 mil. € | 10 312 | 3 | 5 | ||||||||
28 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | D1 sever | 12 mil. € | 2 | 1 | |||||||||
29 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | R4 sever | 122 mil. € | 8,0 km | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | 4/2017 | ||||||
30 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | R2 východ | 272 mil. € | 17,5 km | 5 792 - 7 064 | 3 | 2 | |||||||
31 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | R1 BB - RK | 100 mil. € | 11 611 | 4 | 3 | 8/2019 | |||||||
32 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | R2 západ | 59 mil. € | 3,2 km | 12 862 | 3 | 4 | |||||||
33 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | D1 sever | 1 235 mil. € | 19,0 km | 13 676 - 21 949 | 1 | 1 | 7/2016 | ||||||
34 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | R3 sever (Orava) | 70 mil. € | 5,5 km | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | ||||||||
35 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | R7 západ | 172 mil. € | 4 | 4 | |||||||||
36 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | D3 Kysuce | 410 mil. € | 11,3 km | 13 886 - 21 743 | 1 | 1 | Oveľa skôr ako diaľnica by preťažené cesty na Kysuciach mohlo odľahčiť zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta. Do priemyselného centra Kysúc sem dochádza okolo sedemtisíc zamestnancov a je škoda, že im kompetentní už skôr neumožnili dochádzať železnicou, ktorá prechádza v blízkosti najväčších závodov no nemá tam zastávku. NDS by mala urobiť maximum pre to, aby aspoň privádzač z existujúcej cesty na juh Kysuckého Nového Mesta postavila čo najskôr - tým aspoň sčasti odľahčí preťaženú križovatku pri Radoli. | 8/2017 | |||||
36 úsekov |
343,9 km |
2 - 8 |
8 489 mil. € |
237,0 km |
3 407 - 62 652 | 2,4 |
2,9 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku