✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| |||||||||||
318,2 km |
2 - 8 |
7 636 mil. € |
2 552 - 62 652 | 2,8 |
3,1 |
||||||||||||
1 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | D1 sever | Turany 2, Hubová | 1 235 mil. € | 13 676 - 21 949 | 1 | 1 | 7/1997 | |||||
2 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | R7 západ | Holice s I/63, D. Streda s III/06325 | 191 mil. € | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | 10/2005 | |||||
3 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | R7 západ | Zemné | 227 mil. € | 4 | 4 | 10/2005 | ||||||
4 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | R7 západ | Nové Zámky | 172 mil. € | 4 | 4 | 10/2005 | ||||||
5 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | R7 západ | Mliečany s II/507, Dolný Bar | 161 mil. € | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | 5/2017 | |||||
6 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | R2 východ | Rožňava, Jablonov nad Turňou | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 3 | 2 | 12/2007 | |||||
7 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | R3 sever (Orava) | Dlhá nad Oravou | 77 mil. € | 2 | 2 | 7/1993 | ||||||
8 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | R3 sever (Orava) | Podbiel | 199 mil. € | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | 7/1993 | |||||
9 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | R2 západ | Trenčianske Mitice | 277 mil. € | 9 654 - 12 079 | 2 | 2 | 12/1998 | |||||
10 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | R2 západ | 59 mil. € | 12 862 | 3 | 4 | 12/1998 | ||||||
11 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | R2 západ | Trenčín juh, Trenčianska Turná | 143 mil. € | 12 157 | 3 | 4 | 12/1998 | |||||
12 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | D3 Kysuce | Krásno nad Kysucou | 309 mil. € | 14 176 - 14 186 | 2 | 4 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | 7/1996 | ||||
13 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | R2 stred | 211 mil. € | 6 969 - 10 726 | 4 | 4 | 11/2004 | ||||||
14 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | D3 Kysuce | Brodno, Kysucké Nové Mesto | 410 mil. € | 13 886 - 21 743 | 1 | 1 | Oveľa skôr ako diaľnica by preťažené cesty na Kysuciach mohlo odľahčiť zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta. Do priemyselného centra Kysúc sem dochádza okolo sedemtisíc zamestnancov a je škoda, že im kompetentní už skôr neumožnili dochádzať železnicou, ktorá prechádza v blízkosti najväčších závodov no nemá tam zastávku. NDS by mala urobiť maximum pre to, aby aspoň privádzač z existujúcej cesty na juh Kysuckého Nového Mesta postavila čo najskôr - tým aspoň sčasti odľahčí preťaženú križovatku pri Radoli. | 7/1996 | ||||
15 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | R4 stred | Lipníky | 105 mil. € | 14 625 | 2 | 2 | 7/2004 | |||||
16 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | R2 stred | Rimavská Sobota | 125 mil. € | 6 412 - 8 112 | 4 | 4 | 10/2000 | |||||
17 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | R1 BB - RK | križovatka D1 | 100 mil. € | 11 611 | 4 | 3 | 9/2009 | |||||
18 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | D3 Kysuce | 179 mil. € | 15 053 | 1 | 2 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | 7/1996 | |||||
19 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | D4 sever | 772 mil. € | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | 8/2007 | ||||||
20 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | R2 východ | Moldava nad Bodvou, Šaca | 224 mil. € | 10 140 - 11 010 | 3 | 5 | Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate. | 5/2008 | ||||
21 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 8 | D1 západ | Senec | 234 mil. € | 62 652 | . . . | 2 | 1 | 11/2008 | ||||
22 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | R4 sever | Kuková | 116 mil. € | 6 651 - 9 113 | 2 | 3 | 7/2004 | |||||
23 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | R4 sever | Okrúhle | 122 mil. € | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | 7/2004 | |||||
24 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 14,9 km | 4 | R1 BB - RK | Slovenská Ľupča, Korytnica | 785 mil. € | 8 140 - 13 204 | 3 | 3 | 10/2009 | |||||
25 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | R2 východ | Jablonov n.Turňou | 73 mil. € | 5 587 | 5 | 4 | 12/2007 | |||||
26 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | D1 západ | Zeleneč nová, Trnava rekonštrukcia | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 | 2 | 11/2008 | ||||
27 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | R2 západ | Nováky - západ | 112 mil. € | 8 634 - 11 116 | 2 | 4 | 12/1998 | |||||
28 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | R2 západ | 235 mil. € | 7 793 | 2 | 4 | 12/1998 | ||||||
29 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 2 | R4 sever | Hunkovce, Vyšný Komárnik | 129 mil. € | 2 552 - 2 737 | 4 | 3 | 12/2011 | |||||
30 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 5,0 km | 2 | R3 juh | Šahy | 63 mil. € | 9 492 - 10 279 | 3 | 2 | 6/2008 | |||||
318,2 km |
2 - 8 |
7 636 mil. € |
2 552 - 62 652 | 2,8 |
3,1 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku