✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||||||
14 úsekov |
258,5 km |
2 - 6 |
8 608 m |
3 933 mil. € |
15,9 mil. € |
1 698 - 32 968 | 3,4 |
3,2 |
|||||||||||
1 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 0 m | 1 020 mil. € | 18,6 mil. € | 4 151 - 11 477 | 3 | Problémom na tomto ťahu nie je vysoká intenzita dopravy ani chýbajúca rýchlostná cesta, ale takmer súvislo obostavaná cesta I/64, ktorá vedie v dlhých úsekoch intravilánmi obcí. | 5 | 7/2030 | ||||||
2 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 14,0 km | 4 | 0 m | 191 mil. € | 13,6 mil. € | 14 233 - 18 874 | 3 | 3 | 8/2030 | |||||||
3 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 4 | 0 m | 287 mil. € | 26,7 mil. € | 12 819 - 29 988 | 2 | Jestvujúca cesta I/16 cez Zvolen pretína mesto našťastie mimo centra, avšak v trase, ktoré mesto rozdeľuje. V intraviláne zároveň plní úlohu kľúčovej vnútromestskej komunikácie, keďže spája sídliská na juhu mesta s centrom Zvolena. Vysoké dopravné zaťaženie, negatívne vplyvy na obyvateľstvo i spomaľovanie dopravy postupne zvyšuje naliehavosť odklonenia tranzitnej dopravy na obchvat. Ten má prepojiť hotové úseky R2 východne od Zvolena na rýchlostnú cestu R1. | 2 | 8/2030 | ||||||
4 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | 2 | 0 m | 94 mil. € | 10,8 mil. € | 7 211 | 4 | 2 | 9/2030 | |||||||
5 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | 2 | 0 m | 129 mil. € | 11,8 mil. € | 5 586 - 10 745 | 3 | 2 | 9/2030 | |||||||
6 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 8,5 km | 6 | 0 m | 90 mil. € | 10,6 mil. € | 32 968 | . . . | 5 | Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie cca 2-kilometrového úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica podstatne skôr priblíži k naplneniu kapacity. | 5 | 9/2031 | |||||
7 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6,9 km | 6 | 0 m | 107 mil. € | 15,6 mil. € | 5 | Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie cca 2-kilometrového úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica podstatne skôr priblíži k naplneniu kapacity. | 5 | 9/2031 | |||||||
8 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,6 km | 4 | 4 008 m | 418 mil. € | 33,2 mil. € | 9 503 - 9 802 | 3 | Týmto úsekom prechádza do 10 tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy aj vďaka pruhom pre pomalé vozidlá v stúpaní na horský priechod Dargov kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž | 3 | 6/2032 | ||||||
9 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | 4 | 0 m | 192 mil. € | 10,6 mil. € | 6 207 - 8 525 | 2 | Týmto úsekom v roku 2015 prechádzalo 6-až 9-tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž. V prípade citeľného rastu intenzít dopravy je tento úsek najpotrebnejší z celej ešte plánovanej D1 na východ od Košíc, pretože odbremení od tranzitnej dopravy viacero obcí (Sečovce, Hriadky, Horovce, Trhovište) a osobným vozidlám skráti jazdný čas až o 8 minút. To znamená podstatne väčšie spoločenské prínosy ako má predošlý, dvojnásobne nákladnejší úsek s tunelom Dargov. | 2 | 6/2032 | ||||||
10 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,8 km | 4 | 0 m | 139 mil. € | 8,8 mil. € | 4 033 - 8 369 | 4 | Jednotlivými úsekmi cesty I. triedy tu prechádza 4-až 8-tisíc vozidiel denne, z toho do 600 ťažkých (nad 3,5 tony). Výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená | 3 | 6/2032 | ||||||
11 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,1 km | 4 | 0 m | 162 mil. € | 13,5 mil. € | 10 444 - 14 783 | 3 | Týmto úsekom prechádza vyše 10-tisíc, najbližšie k Michalovciam až takmer 15-tisíc vodiel denne. Vďaka nízkemu podielu ťažkých vozidiel (menej ako tisícka nad 3,5 tony) jestvujúca cesta I. triedy zatiaľ kapacitne postačuje | 3 | 6/2032 | ||||||
12 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,5 km | 4 | 0 m | 136 mil. € | 8,8 mil. € | 1 698 - 6 812 | 4 | Veľmi nízka dopravná záťaž na prihraničnom úseku znamená, že výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená a aj vo vzdialenom horizonte má zmysel uvažovať iba s 2-pruhovým riešením | 3 | 6/2032 | ||||||
13 | 69. - 70. | 8/2034 | R3 | 14,0 km | 2 | 3 450 m | 305 mil. € | 21,8 mil. € | 3 | 3 | 10/2033 | ||||||||
14 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 49,0 km | 2 | 1 150 m | 662 mil. € | 13,5 mil. € | 5 762 - 14 648 | 4 | Z tohto úseku bude potrebná iba časť medzi Handlovou a Žiarom nad Hronom, aj to až spolu s prepojením medzi Handlovou a Turčianskou kotlinou (R3 Ráztočno - Horná Štubňa), ktorý by sem presmeroval aj severo-južný tranzit stredným Slovenskom a využitie úseku citeľne zvýšil. | 4 | 10/2033 | ||||||
14 úsekov |
258,5 km |
2 - 6 |
8 608 m |
3 933 mil. € |
15,9 mil. € |
1 698 - 32 968 | 3,4 |
3,2 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku