✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
plánovaný
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| |||||||
77 úsekov |
1 031,0 km |
2 - 8 |
3,2 |
3,2 |
||||||
1 | R1 | 8,1 km | 4 | 2 | 3 | |||||
2 | D1 | 7,3 km | 4 | 3 | 3 | |||||
3 | D1 | 12,6 km | 4 | 3 | 3 | |||||
4 | D1 | 19,9 km | 6 | 3 | 2 | |||||
5 | D1 | 3,5 km | 8 | 1 | 1 | |||||
6 | D1 | 10,6 km | 8 | 2 | 1 | |||||
7 | D4 | 3,6 km | 4 | 5 | 5 | V uvedenej trase je potrebné riešiť radšej doplnenie zrýchlených vlakov medzi Bratislavou a Viedňou. Prínosom by bola aj elektrifikácia trate cez Marcheg, prípadne tiež jej zdvojkoľajnenie. | ||||
8 | D4 | 12,4 km | 4 | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | ||||
9 | R2 | 6,2 km | 2 | 2 | 2 | |||||
10 | D1 | 18,2 km | 4 | 2 | 2 | |||||
11 | R3 | 4,9 km | 2 | 2 | 2 | |||||
12 | R2 | 9,6 km | 2 | 2 | 4 | |||||
13 | R7 | 23,5 km | 2 | 4 | 4 | |||||
14 | R3 | 8,7 km | 2 | 4 | 2 | |||||
15 | R4 | 6,5 km | 2 | 2 | 3 | |||||
16 | R2 | 9,8 km | 2 | 5 | 5 | |||||
17 | R7 | 9,4 km | 4 | 4 | 5 | |||||
18 | R3 | 14,0 km | 2 | 3 | 3 | |||||
19 | R2 | 7,8 km | 2 | 5 | 4 | |||||
20 | R1 | 11,5 km | 4 | 4 | 4 | |||||
21 | R4 | 14,3 km | 4 | 2 | 1 | |||||
22 | R2 | 6,8 km | 4 | 3 | 3 | |||||
23 | R2 | 6,1 km | 4 | 3 | 4 | |||||
24 | R3 | 6,5 km | 2 | 2 | 2 | |||||
25 | R4 | 8,0 km | 2 | 4 | 3 | |||||
26 | D3 | 10,8 km | 4 | 2 | 4 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | ||||
27 | R4 | 8,2 km | 2 | 3 | 3 | |||||
28 | R4 | 4,0 km | 4 | 2 | 2 | |||||
29 | R1 | 9,5 km | 4 | 4 | 4 | |||||
30 | R2 | 20,7 km | 2 | 4 | 4 | |||||
31 | D2 | 8,5 km | 6 | 5 | 5 | |||||
32 | R3 | 14,0 km | 4 | 3 | 3 | |||||
33 | R6 | 11,2 km | 2 | 4 | 3 | |||||
34 | D1 | 15,8 km | 4 | 4 | 3 | |||||
35 | R7 | 8,4 km | 4 | 4 | 5 | |||||
36 | R2 | 16,0 km | 4 | 2 | 2 | |||||
37 | R2 | 18,0 km | 2 | 3 | 5 | Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate. | ||||
38 | R1 | 42,1 km | 4 | 5 | 5 | |||||
39 | R3 | 7,9 km | 2 | 4 | 3 | |||||
40 | R8 | 54,9 km | 4 | 3 | 5 | Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase. | ||||
41 | R3 | 8,3 km | 2 | 2 | 3 | |||||
42 | R2 | 49,0 km | 2 | 4 | 4 | |||||
43 | R7 | 29,2 km | 2 | 5 | 5 | |||||
44 | R3 | 10,9 km | 2 | 3 | 2 | |||||
45 | D3 | 4,0 km | 4 | 1 | 2 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | ||||
46 | R2 | 10,6 km | 2 | 4 | 4 | |||||
47 | D1 | 12,1 km | 4 | 3 | 3 | |||||
48 | R2 | 11,5 km | 2 | 2 | 4 | |||||
49 | R4 | 10,2 km | 4 | 1 | 3 | |||||
50 | D1 | 3,8 km | 2 | 3 | 5 | |||||
51 | D1 | 1,1 km | 2 | 2 | 1 | |||||
52 | R4 | 7,5 km | 2 | 3 | 3 | |||||
53 | R3 | 10,3 km | 2 | 4 | 2 | |||||
54 | R4 | 7,0 km | 2 | 2 | 2 | |||||
55 | R2 | 14,1 km | 2 | 3 | 2 | |||||
56 | R1 | 2,7 km | 4 | 4 | 3 | |||||
57 | R1 | 4,6 km | 4 | 4 | 3 | |||||
58 | D3 | 3,1 km | 4 | 5 | 5 | |||||
59 | R1 | 14,9 km | 4 | 3 | 3 | |||||
60 | D1 | 15,5 km | 4 | 4 | 3 | |||||
61 | D2 | 6,9 km | 6 | 5 | 5 | |||||
62 | R4 | 6,0 km | 2 | 4 | 3 | |||||
63 | R5 | 1,7 km | 2 | 3 | 4 | |||||
64 | R2 | 18,0 km | 2 | 5 | 5 | |||||
65 | R2 | 2,7 km | 4 | 3 | 4 | |||||
66 | D1 | 13,5 km | 4 | 1 | 1 | |||||
67 | R7 | 32,8 km | 2 | 5 | 5 | |||||
68 | R2 | 14,0 km | 2 | 5 | 4 | |||||
69 | R2 | 8,3 km | 2 | 2 | 2 | |||||
70 | R7 | 14,3 km | 2 | 4 | 4 | |||||
71 | R3 | 58,5 km | 2 | 4 | 4 | |||||
72 | R2 | 17,5 km | 4 | 2 | 2 | |||||
73 | R7 | 71,3 km | 2 | 5 | 5 | |||||
74 | R3 | 5,0 km | 2 | 3 | 2 | |||||
75 | R4 | 7,9 km | 2 | 4 | 3 | |||||
76 | R6 | 11,3 km | 2 | 4 | 3 | |||||
77 | D3 | 11,2 km | 4 | 1 | 1 | Oveľa skôr ako diaľnica by preťažené cesty na Kysuciach mohlo odľahčiť zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta. Do priemyselného centra Kysúc sem dochádza okolo sedemtisíc zamestnancov a je škoda, že im kompetentní už skôr neumožnili dochádzať železnicou, ktorá prechádza v blízkosti najväčších závodov no nemá tam zastávku. NDS by mala urobiť maximum pre to, aby aspoň privádzač z existujúcej cesty na juh Kysuckého Nového Mesta postavila čo najskôr - tým aspoň sčasti odľahčí preťaženú križovatku pri Radoli. | ||||
77 úsekov |
1 031,0 km |
2 - 8 |
3,2 |
3,2 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku