Železnice Cesty Údaje Výstupy O projekte Podporte nás

1. Výber úsekov ciest (riadky tabuľky)77 / 85

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2025 2026-30 2031-35 2036-40 po 2040
Zobraziť pokročilé možnostiZobraziť mapu

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)10 / 101

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 2 / 5
+
Parametre a objekty 0 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 0 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 17
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 0 / 8
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 3 / 6
+
Stav a priebeh prípravy 0 / 24
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 0 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 6
+
Pozícia v cestných prioritách vlády SR 0 / 6
+
 
 
 
 
 
plánovaný
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
1 - optimálne,
5 - neprimerané
aspoň) zmenšiť skôr ako b
 
 
 
 
 
77 úsekov
1 031,0 km
2 - 8
3,2
3,2
1
R1
8,1 km
4
2
3
2
D1
7,3 km
4
3
3
3
D1
12,6 km
4
3
3
4
D1
19,9 km
6
3
2
5
D1
3,5 km
8
1
1
6
D1
10,6 km
8
2
1
7
D4
3,6 km
4
5
5
V uvedenej trase je potrebné riešiť radšej doplnenie zrýchlených vlakov medzi Bratislavou a Viedňou. Prínosom by bola aj elektrifikácia trate cez Marcheg, prípadne tiež jej zdvojkoľajnenie.
8
D4
12,4 km
4
3
4
Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly.
9
R2
6,2 km
2
2
2
10
D1
18,2 km
4
2
2
11
R3
4,9 km
2
2
2
12
R2
9,6 km
2
2
4
13
R7
23,5 km
2
4
4
14
R3
8,7 km
2
4
2
15
R4
6,5 km
2
2
3
16
R2
9,8 km
2
5
5
17
R7
9,4 km
4
4
5
18
R3
14,0 km
2
3
3
19
R2
7,8 km
2
5
4
20
R1
11,5 km
4
4
4
21
R4
14,3 km
4
2
1
22
R2
6,8 km
4
3
3
23
R2
6,1 km
4
3
4
24
R3
6,5 km
2
2
2
25
R4
8,0 km
2
4
3
26
D3
10,8 km
4
2
4
Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc.
27
R4
8,2 km
2
3
3
28
R4
4,0 km
4
2
2
29
R1
9,5 km
4
4
4
30
R2
20,7 km
2
4
4
31
D2
8,5 km
6
5
5
32
R3
14,0 km
4
3
3
33
R6
11,2 km
2
4
3
34
D1
15,8 km
4
4
3
35
R7
8,4 km
4
4
5
36
R2
16,0 km
4
2
2
37
R2
18,0 km
2
3
5
Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate.
38
R1
42,1 km
4
5
5
39
R3
7,9 km
2
4
3
40
R8
54,9 km
4
3
5
Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase.
41
R3
8,3 km
2
2
3
42
R2
49,0 km
2
4
4
43
R7
29,2 km
2
5
5
44
R3
10,9 km
2
3
2
45
D3
4,0 km
4
1
2
Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc.
46
R2
10,6 km
2
4
4
47
D1
12,1 km
4
3
3
48
R2
11,5 km
2
2
4
49
R4
10,2 km
4
1
3
50
D1
3,8 km
2
3
5
51
D1
1,1 km
2
2
1
52
R4
7,5 km
2
3
3
53
R3
10,3 km
2
4
2
54
R4
7,0 km
2
2
2
55
R2
14,1 km
2
3
2
56
R1
2,7 km
4
4
3
57
R1
4,6 km
4
4
3
58
D3
3,1 km
4
5
5
59
R1
14,9 km
4
3
3
60
D1
15,5 km
4
4
3
61
D2
6,9 km
6
5
5
62
R4
6,0 km
2
4
3
63
R5
1,7 km
2
3
4
64
R2
18,0 km
2
5
5
65
R2
2,7 km
4
3
4
66
D1
13,5 km
4
1
1
67
R7
32,8 km
2
5
5
68
R2
14,0 km
2
5
4
69
R2
8,3 km
2
2
2
70
R7
14,3 km
2
4
4
71
R3
58,5 km
2
4
4
72
R2
17,5 km
4
2
2
73
R7
71,3 km
2
5
5
74
R3
5,0 km
2
3
2
75
R4
7,9 km
2
4
3
76
R6
11,3 km
2
4
3
77
D3
11,2 km
4
1
1
Oveľa skôr ako diaľnica by preťažené cesty na Kysuciach mohlo odľahčiť zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta. Do priemyselného centra Kysúc sem dochádza okolo sedemtisíc zamestnancov a je škoda, že im kompetentní už skôr neumožnili dochádzať železnicou, ktorá prechádza v blízkosti najväčších závodov no nemá tam zastávku. NDS by mala urobiť maximum pre to, aby aspoň privádzač z existujúcej cesty na juh Kysuckého Nového Mesta postavila čo najskôr - tým aspoň sčasti odľahčí preťaženú križovatku pri Radoli.
 
 
 
77 úsekov
1 031,0 km
2 - 8
3,2
3,2
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 10/2021

Legenda

 Po prechode myšou sa zobrazia podrobnejšie informácie o úseku alebo hodnote, ku ktorým patria
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza, ktorá prebieha opakovane
 
 
Fáza, ktorá sa bude opakovať

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku