✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
podľa údajov NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka | ||||||||||||
14 úsekov |
162,3 km |
16,7 % |
2 - 8 |
4 273 mil. € |
116,1 mil. € |
1 698 - 62 652 | 2,4 |
||||||||||
1 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 13,3 % | 4 | 341 mil. € | 10,9 mil. € | 12 491 - 24 900 | 1 | ||||||||
2 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 55,1 % | 4 | 555 mil. € | 11,6 mil. € | 22 691 - 32 334 | 1 | ||||||||
3 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 0,0 % | 8 | 149 mil. € | 4,5 mil. € | 62 652 | . . . | 1 | ||||||
4 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 64,2 % | 4 | 1 235 mil. € | 34,7 mil. € | 13 676 - 21 949 | 1 | Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem. | ||||||
5 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 0,0 % | 2 | 57 mil. € | 1,6 mil. € | 10 312 | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | ||||||
6 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 0,0 % | 2 | 12 mil. € | 0,3 mil. € | 2 | ||||||||
7 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 0,0 % | 8 | 234 mil. € | 6,1 mil. € | 62 652 | . . . | 2 | ||||||
8 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 0,0 % | 6 | 321 mil. € | 8,4 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 | Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale podstatne menej naliehavé ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Triblavinu a Senec. | |||||
9 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 67,6 % | 4 | 321 mil. € | 9,0 mil. € | 10 359 | 3 | Týmto úsekom prechádza cca 12 tisíc vozidiel, z toho dvetisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca diaľnica v polovičnom profile kapacitne zvládne aj o polovicu vyššiu dopravnú záťaž. Vnímanie potreby dobudovania druhej rúry Braniska súvisí skôr s uzatváraním tunela počas technologických odstávok z dôvodu údržby a opráv, čomu však nie je namieste prisudzovať rovnakú naliehavosť ako riešeniu iných úsekov, ktoré sú podobnou dopravou po nevyhovujúcej ceste zaťažené celoročne. | ||||||
10 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,6 km | 31,8 % | 4 | 418 mil. € | 11,8 mil. € | 9 503 - 9 802 | 3 | Týmto úsekom prechádza do 10 tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy aj vďaka pruhom pre pomalé vozidlá v stúpaní na horský priechod Dargov kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž | ||||||
11 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | 0,0 % | 4 | 192 mil. € | 5,2 mil. € | 6 207 - 8 525 | 2 | Týmto úsekom v roku 2015 prechádzalo 6-až 9-tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž. V prípade citeľného rastu intenzít dopravy je tento úsek najpotrebnejší z celej ešte plánovanej D1 na východ od Košíc, pretože odbremení od tranzitnej dopravy viacero obcí (Sečovce, Hriadky, Horovce, Trhovište) a osobným vozidlám skráti jazdný čas až o 8 minút. To znamená podstatne väčšie spoločenské prínosy ako má predošlý, dvojnásobne nákladnejší úsek s tunelom Dargov. | ||||||
12 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,8 km | 0,0 % | 4 | 139 mil. € | 3,8 mil. € | 4 033 - 8 369 | 4 | Jednotlivými úsekmi cesty I. triedy tu prechádza 4-až 8-tisíc vozidiel denne, z toho do 600 ťažkých (nad 3,5 tony). Výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená | ||||||
13 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,1 km | 0,0 % | 4 | 162 mil. € | 4,4 mil. € | 10 444 - 14 783 | 3 | Týmto úsekom prechádza vyše 10-tisíc, najbližšie k Michalovciam až takmer 15-tisíc vodiel denne. Vďaka nízkemu podielu ťažkých vozidiel (menej ako tisícka nad 3,5 tony) jestvujúca cesta I. triedy zatiaľ kapacitne postačuje | ||||||
14 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,5 km | 0,0 % | 4 | 136 mil. € | 3,7 mil. € | 1 698 - 6 812 | 4 | Veľmi nízka dopravná záťaž na prihraničnom úseku znamená, že výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená a aj vo vzdialenom horizonte má zmysel uvažovať iba s 2-pruhovým riešením | ||||||
14 úsekov |
162,3 km |
16,7 % |
2 - 8 |
4 273 mil. € |
116,1 mil. € |
1 698 - 62 652 | 2,4 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku