✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||||||
11 úsekov |
110,8 km |
2 - 4 |
77,2 mil. € |
25,0 mil. € |
5 277 - 21 949 | 3,0 |
3,2 |
|||||||||||
1 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | Švošov | 34,7 mil. € | 91,3 mil. € | 13 676 - 21 949 | 81 - 144 | 1 | Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem. | 1 | |||||
2 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 2,9 mil. € | 17,0 mil. € | 5 304 | 53 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | ||||||
3 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | Dunajská Streda | 4,6 mil. € | 20,2 mil. € | 6 428 - 9 084 | 4 - 92 | 4 | 5 | ||||||
4 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 1,6 mil. € | 15,0 mil. € | 10 312 | 168 | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | ||||||
5 | 11. | 6/2024 | R1 | 2,7 km | 4 | 4,2 mil. € | 38,8 mil. € | 16 268 | 194 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 3 | ||||||
6 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | 1,7 mil. € | 10,7 mil. € | 6 706 - 9 733 | 123 - 165 | 2 | 2 | |||||||
7 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 4,7 mil. € | 20,3 mil. € | 5 277 - 6 250 | 78 - 98 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | ||||||
8 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | 6,3 mil. € | 10,2 mil. € | 4 | 4 | |||||||||
9 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | Nové Zámky | 4,9 mil. € | 12,1 mil. € | 4 | 4 | ||||||||
10 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | 4,4 mil. € | 18,7 mil. € | 6 403 - 9 478 | 32 - 113 | 4 | 5 | |||||||
11 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | Jablonov nad Turňou (pôjde ako samostatná stavba) | 7,3 mil. € | 19,3 mil. € | 5 792 - 7 064 | 20 - 78 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | |||||
11 úsekov |
110,8 km |
2 - 4 |
77,2 mil. € |
25,0 mil. € |
5 277 - 21 949 | 3,0 |
3,2 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku