✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
|
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky |
||||||||||
16 úsekov |
143,6 km |
2 - 4 |
3 295 mil. € |
88,3 min. |
4 001 - 21 743 | 2,6 |
3,0 |
1/2027 - 6/2033 | |||||||||
1 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 224 mil. € | 12,7 min. | 10 140 - 11 010 | 8 325 - 9 049 | 3 | 5 | Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate. | 12/2029 (+2,8) | ||||
2 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | 6/2033 (+3,3) | |||||||
3 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 179 mil. € | 2,8 min. | 15 053 | 10 223 | 1 | 2 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | 11/2030 (+6,4) | ||||
4 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | 100 mil. € | 11 611 | 9 922 | 4 | 3 | 10/2028 (+3,5) | ||||||
5 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 125 mil. € | 7,9 min. | 6 412 - 8 112 | 4 898 - 6 394 | 4 | 4 | 8/2028 (+5,1) | |||||
6 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 105 mil. € | 2,5 min. | 14 625 | 12 086 | 2 | 2 | 8/2029 (+3,8) | |||||
7 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | 410 mil. € | 7,9 min. | 13 886 - 21 743 | 9 492 - 16 617 | 1 | 1 | Oveľa skôr ako diaľnica by preťažené cesty na Kysuciach mohlo odľahčiť zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta. Do priemyselného centra Kysúc sem dochádza okolo sedemtisíc zamestnancov a je škoda, že im kompetentní už skôr neumožnili dochádzať železnicou, ktorá prechádza v blízkosti najväčších závodov no nemá tam zastávku. NDS by mala urobiť maximum pre to, aby aspoň privádzač z existujúcej cesty na juh Kysuckého Nového Mesta postavila čo najskôr - tým aspoň sčasti odľahčí preťaženú križovatku pri Radoli. | 5/2029 (+5,1) | ||||
8 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 211 mil. € | 14,6 min. | 6 969 - 10 726 | 5 149 - 8 286 | 4 | 4 | 4/2028 (+4,8) | |||||
9 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | 309 mil. € | 7,6 min. | 14 176 - 14 186 | 10 038 - 10 657 | 2 | 4 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | 1/2029 (+3,0) | ||||
10 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 143 mil. € | 4,6 min. | 12 157 | 9 342 | 3 | 4 | 12/2028 (+4,3) | |||||
11 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 277 mil. € | 11,3 min. | 9 654 - 12 079 | 7 385 - 9 316 | 2 | 2 | 10/2028 (+3,2) | |||||
12 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 59 mil. € | 1,8 min. | 12 862 | 10 033 | 3 | 4 | 10/2028 (+4,2) | |||||
13 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 77 mil. € | 3,0 min. | 2 | 2 | 10/2028 (+4,1) | |||||||
14 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 199 mil. € | 5,8 min. | 5 550 - 9 787 | 4 271 - 7 857 | 2 | 3 | 10/2028 (+4,1) | |||||
15 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 94 mil. € | 5,8 min. | 4 001 | 2 304 | 3 | 3 | 6/2027 (+4,7) | |||||
16 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 12 mil. € | 2 | 1 | 1/2027 (+5,0) | ||||||||
16 úsekov |
143,6 km |
2 - 4 |
3 295 mil. € |
88,3 min. |
4 001 - 21 743 | 2,6 |
3,0 |
1/2027 - 6/2033 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku