✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||
172,9 km |
2 - 6 |
4 152 mil. € |
2 552 - 54 519 | 2,9 |
3,2 |
0.14 - 0.93 | |||||||||
1 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | Zeleneč nová, Trnava rekonštrukcia | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 | Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale podstatne menej naliehavé ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Triblavinu a Senec. | 2 | nedostupný údaj | ||
2 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 3 | Naliehavosť dopravného problému tu netvorí tranzit ale vnútromestská doprava, resp. doprava s cieľom v Bratislave. Stav, keď doprava medzi východom a západom hlavného mesta preťažuje hneď dva mosty cez Dunaj, nie je dlhodobo udržateľný a časom si vyžiada riešenie. Východná a južná časť obchvatu Bratislavy, ktorá má vzniknuť v ramci PPP projektu D4R7, síce sčasti odbremení Prístavný most ale vôbec neodľahčí most Lafranconi, ktorý sa bude postupne blížiť k naplneniu kapacity. | 4 | nedostupný údaj | |||||
3 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | Nováky - západ | 112 mil. € | 8 634 - 11 116 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, s nedostatkom prehľadných úsekov na bežpečné predbiehanie pomalších vozidiel. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri Novákoch. Opakovane tu dochádza k ťažkým dopravným nehodám aj s fatálnymi následkami, najmä na rovnom ale úzkom úseku s napojeniami ciest z/do obce Nitrica. | 4 | 0,22 | |||
4 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | Jablonov n.Turňou | 73 mil. € | 5 587 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | -0,04 | |||
5 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | Krásno nad Kysucou | 309 mil. € | 14 176 - 14 186 | 2 | Tento úsek je menej naliehavý ako úseky D3 pri Kysuckom Novom Meste a Čadci, keďže súčasná cesta I/11 tu už má parametre polovičného profilu diaľnice. Úsekom prechádza vyše 14 tisíc vozidiel denne, z toho až tritisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Kapacita dvojpruhovej cesty sa tak aj tu blíži k naplneniu. Po otvorení kriticky chýbajúceho úseku D3 nad Čadcou od roku 2021 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac a kompletizácia celej diaľnice D3 bude nevyhnutnosťou. | 4 | 0,43 | |||
6 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | Lipníky | 105 mil. € | 14 625 | 2 | 2 | 0,78 | ||||
7 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 211 mil. € | 6 969 - 10 726 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná. | 4 | 0,32 | ||||
8 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | Moldava nad Bodvou, Šaca | 224 mil. € | 10 140 - 11 010 | 3 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí - s výnimkou Čečejoviec. Na vyriešenie obchvatu jednej obce netreba budovať 18 kilometrov rýchlostnej cesty. | 5 | 0,24 | |||
9 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 179 mil. € | 15 053 | 1 | Vyše 15 tisíc vozidiel, z toho 3,8-tisíca ťažkých, znamená pre tunel Horelica pri Čadci o polovicu vyššie zaťaženie v porovnaní s tunelom Branisko, ktorý má rovnako iba jednu tunelovú rúru. Časté priebežné uzatváranie tunela Horelica v dôsledku kolón nateraz súvisí aj s križovatkami iba kilometer za tunelom, kde sa tvoria kolóny siahajúce až do tunela. Po otvorení nasledujúceho úseku Čadca - Svrčinovec od roku 2021 by sa situácia mala citeľne zlepšiť, no dostavba na plný profil bude aj tak potrebná a je lepšie k nej pristúpiť skôr ako tu dopravná záťaž po otvorení ďalších úsekov D3 ešte viac stúpne. | 2 | 0,86 | ||||
10 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | Rimavská Sobota | 125 mil. € | 6 412 - 8 112 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 4 | 0,18 | |||
11 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 235 mil. € | 7 793 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD). | 4 | 0,54 | ||||
12 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | križovatka D1 | 100 mil. € | 11 611 | 4 | Po dostavbe úseku D1 Hubová - Ivachnová bude súčasná cesta I/18 pri Ružomberku kapacitne postačovať s veľkou rezervou. Nevyžiada si budovanie úseku R1, keďže po jestvujúcej ceste zabezpečí napojenie na D1 aj východne od Ružomberka (v mieste kríženia jej trasy s diaľnicou D1). Samozrejme bez zdržaní, ktoré na ceste I/18 medzi Ivachnovou a Ružomberkom vznikajú v súčasnosti, keď chýba diaľnica D1. | 3 | nedostupný údaj | |||
13 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 14,9 km | 4 | Slovenská Ľupča, Korytnica | 785 mil. € | 8 140 - 13 204 | 3 | Súčasná cesta cez Donovaly vďaka prídavným pruhom pre pomalé vozidlá kapacitne postačuje, problémom sa stáva iba počas výdatného sneženia. Tento ťah perspektívne odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na ucelenú diaľnicu D1, a to skôr ako by prichádzalo do úvahy vybudovanie súvislej R1 až po Ružomberok. | 3 | nedostupný údaj | |||
14 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 5,0 km | 2 | Šahy | 63 mil. € | 9 492 - 10 279 | 3 | 2 | 0,44 | ||||
15 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 2 | Hunkovce, Vyšný Komárnik | 129 mil. € | 2 552 - 2 737 | 4 | 3 | 0,14 | ||||
16 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | Brodno, Kysucké Nové Mesto | 410 mil. € | 13 886 - 21 743 | 1 | Týmto úsekom prechádza už takmer 22 tisíc vozidiel denne, z toho 3,4 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty, neprimerane zaťažuje dotknuté obce a denne spôsobuje výrazné zdržania. Po otvorení nového úseku D3 z Čadce po Svrčinovec od roku 2021 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac. S ňou sa zväčší aj dĺžka kolón a každodenných zdržaní na križovatke pri Kysuckom Novom Meste a obci Radoľa. | 1 | 0,93 | |||
172,9 km |
2 - 6 |
4 152 mil. € |
2 552 - 54 519 | 2,9 |
3,2 |
0.14 - 0.93 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku