✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| ||||||||||
172,9 km |
2 - 6 |
4 152 mil. € |
62,9 min. |
2 552 - 54 519 | 2,9 |
3,2 |
25 - 43 |
|||||||||
1 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 | 2 | 39 | |||||
2 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | 32 | ||||||
3 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | 309 mil. € | 5,2 min. | 14 176 - 14 186 | 2 | 4 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | 25 | ||||
4 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 105 mil. € | 1,7 min. | 14 625 | 2 | 2 | 28 | |||||
5 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 179 mil. € | 2,1 min. | 15 053 | 1 | 2 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | 31 | ||||
6 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | 100 mil. € | 11 611 | 4 | 3 | 30 | ||||||
7 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 14,9 km | 4 | 785 mil. € | 8 140 - 13 204 | 3 | 3 | 37 | ||||||
8 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | 410 mil. € | 5,4 min. | 13 886 - 21 743 | 1 | 1 | Oveľa skôr ako diaľnica by preťažené cesty na Kysuciach mohlo odľahčiť zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta. Do priemyselného centra Kysúc sem dochádza okolo sedemtisíc zamestnancov a je škoda, že im kompetentní už skôr neumožnili dochádzať železnicou, ktorá prechádza v blízkosti najväčších závodov no nemá tam zastávku. NDS by mala urobiť maximum pre to, aby aspoň privádzač z existujúcej cesty na juh Kysuckého Nového Mesta postavila čo najskôr - tým aspoň sčasti odľahčí preťaženú križovatku pri Radoli. | 27 | ||||
9 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | 112 mil. € | 8 634 - 11 116 | 2 | 4 | 40 | ||||||
10 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | 73 mil. € | 4,9 min. | 5 587 | 5 | 4 | 38 | |||||
11 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 211 mil. € | 13,1 min. | 6 969 - 10 726 | 4 | 4 | 26 | |||||
12 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 224 mil. € | 11,3 min. | 10 140 - 11 010 | 3 | 5 | Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate. | 33 | ||||
13 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 125 mil. € | 6,7 min. | 6 412 - 8 112 | 4 | 4 | 29 | |||||
14 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 235 mil. € | 7,3 min. | 7 793 | 2 | 4 | 41 | |||||
15 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 5,0 km | 2 | 63 mil. € | 9 492 - 10 279 | 3 | 2 | 43 | ||||||
16 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 2 | 129 mil. € | 5,2 min. | 2 552 - 2 737 | 4 | 3 | 42 | |||||
172,9 km |
2 - 6 |
4 152 mil. € |
62,9 min. |
2 552 - 54 519 | 2,9 |
3,2 |
25 - 43 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku