✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||
14 úsekov |
181,8 km |
2 - 4 |
3 548 mil. € |
2,7 |
2,3 |
||||||||
1 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | 341 mil. € | 1 | 1 | Plný profil diaľnice tu je naliehavo potrebný, technické riešenie časti úseku sa ukázalo ako nevhodné (vedenie trasy cez ťažko stabilizovateľný zosuv), nové riešenie sa javí ako lepšie. K voľbe zlého riešenia prispeli šibeničné termíny pre projektantov v honbe za PPP projektmi ešte v roku 2008. Náprava chyby a nové projektovanie a povoľovanie až vo fáze výstavby spôsobí, že dokončenie úseku sa oproti zmluvnému termínu (jún 2017) omešká o viac ako 5 rokov. | |||||
2 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 70 mil. € | 2 | 2 | ||||||
3 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | 1 235 mil. € | 1 | 1 | Trasa s dlhším tunelom Korbeľka skráti diaľnicu D1 o takmer 3 km, vyhne sa nebezpečným zosuvným územiam i chráneným biotopom a zrejme nebude drahšia ako tzv. úžinový variant. Je preto v tomto prípade najlepším riešením (záverečné stanovisko EIA ju odporúčalo už v roku 2002). Snaha politikov urýchliť dostavbu D1 voľbou trasy s kratším tunelom, a to bez jej riadneho posúdenia, žiaľ viedla do slepej uličky. Neochota priznať a včas opraviť zlé rozhodnutie spôsobila zbytočné zásahy do prírody, márne vynaloženie už vyše 28 miliónov eur a desaťtisícov hodín práce odborníkov. A najmä oddialila reálny horizont dokončenia tohoto úseku diaľnice o viac ako desaťročie. | ||||
4 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | 70 mil. € | 2 | 2 | |||||
5 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 77 mil. € | 2 | 2 | |||||
6 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 199 mil. € | 2 | 3 | |||||
7 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 5,0 km | 2 | 63 mil. € | 3 | 2 | |||||
8 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 7,9 km | 2 | 71 mil. € | 4 | 3 | |||||
9 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 14,0 km | 4 | 191 mil. € | 3 | 3 | |||||
10 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | 2 | 94 mil. € | 4 | 2 | |||||
11 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | 2 | 129 mil. € | 3 | 2 | |||||
12 | 69. - 70. | 8/2034 | R3 | 14,0 km | 2 | 305 mil. € | 3 | 3 | |||||
13 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 2 | 92 mil. € | 4 | 2 | |||||
14 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 2 | 611 mil. € | 4 | 4 | |||||
14 úsekov |
181,8 km |
2 - 4 |
3 548 mil. € |
2,7 |
2,3 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku