Železnice Cesty Údaje Výstupy O projekte Podporte nás

INEKO portál prináša prehľadné porovnania všetkých úsekov chystaných diaľnic a rýchlostných ciest

29. 11. 2018
Termíny dokončenia vyše 80 úsekov plánovaných diaľnic a rýchlociest, ktoré prezentuje rezort dopravy, naďalej hrubo zavádzajú širokú verejnosť. Za uplynulých 12 mesiacov sa posunuli v priemere o rok a v drvivej väčšine prípadov to zďaleka neznamená, že tie dnešné sa už podarí splniť. Sľubovaním začatia väčšiny stavieb do roku 2023 sa len vytvára zdanie, že všetky regióny sa čoskoro dočkajú. Reálne budú aj pre zlé riadenie a uprednostňovanie málo naliehavých úsekov na lepšiu cestu čakať zbytočne podstatne dlhšie.

Hádajte, na aké cesty Slovenská správa ciest míňa rekordných 223 miliónov eur

25. 10. 2018
Rozpočet na údržbu štátnych ciest je úbohý. Na opravy rozbitých vozoviek či chátrajúcich mostov takmer žiadny. Zato na cesty pre Jaguar dostala SSC od vlády priam luxusný balík.

Pridraho kúpená automobilka na zlom mieste

25. 10. 2018
Občania, na strategický park Nitra ste prispeli 120 eur. Štvorčlenná rodina 480 eur. Robert Fico, Viktor Stromček a spoločnosť Jaguar Land Rover vám ďakujú. Pripájajú sa aj beneficienti stámiliónových zákaziek štátneho MH Investu.

Do parlamentných volieb v roku 2020 sa už veľa na našich cestách nezmení

15. 10. 2018
Braňo Závodský sa rozprával s analytikom Inštitútu pre ekonomické a sociálne reformy a bývalým šéfom Inštitútu stratégií na ministerstve dopravy Jánom Kovalčíkom.

Zlým rozpočtovaním sa prehlbuje sekera štátnych firiem

8. 10. 2018
Problémom slovenskej dopravy je dlhodobý nedostatok peňazí na bežnú prevádzku a údržbu, tvrdí v rozhovore pre HN analytik z inštitútu INEKO Ján Kovalčík.

Štyri kilometre diaľnice predražili o hodnotu dvoch nových nemocníc

6. 12. 2017
Keď pôjdete úsekom D3 Žilina Strážov – Brodno, spomeňte si, že ste na najdrahšej diaľnici v strednej Európe. A to nielen pre tunel a dlhú estakádu. Štyri minúty, ktoré na nej ušetríte, neboli hlavným motívom, prečo ju stavali.

Existujú aj lepšie riešenia ako iluzórne rýchlostné cesty

4. 12. 2017
Obnovu zanedbaných ciest prvej triedy a malé obchvaty miest presadzuje analytik INEKO Ján Kovalčík preto, že bez nich zostane veľa regiónov ešte dlhé roky frustrovaných, keďže nemá slušné cestné spojenie so zvyškom Slovenska.

Diaľnica pri Žiline bude iba pre korčuliarov až do mája 2019

18. 11. 2017
Od júla známy víťaz tendra na meškajúci privádzač stále nemá zmluvu. Súťaž prebehla rýchlo, no NDS premárnila ďalšie mesiace – podnetom na kontrolu, ktorý nakoniec sama stiahla.

Prešovský župan klamal o zlepšení ciest v kraji

4. 11. 2017
V nevyhovujúcom stave nie je 6 % ale najmenej 32 % regionálnych ciest v kraji, ktorý Chudík vedie už 16 rokov. Presné merania dokonca ukazujú, že v kraji nevyhovuje až 45 % ciest II. triedy.

Môžu župani za meškajúce diaľnice?

29. 10. 2017
Očakávania ľudí, že vybavia peniaze na výstavbu, sú mimo reality. Napriek tomu niektorí župani mohli meškaniu naliehavo potrebných úsekov predísť. Pozrime sa na príklady, z ktorých by sa budúci župani mali poučiť.

O čom minister Érsek v odpočte pomlčal

21. 9. 2017
Minister sa pochválil, že za rok naštartoval výstavbu takmer 100 km diaľnic a rýchlociest. Reálne sa začalo stavať iba 28 km pri Košiciach, Prešove a Čadci. Iné veľké stavby meškajú, riešenia pálčivých problémov nevidno.

Za meškaním diaľnic nehľadajte peniaze, ale zlé riadenie štátnej firmy

9. 8. 2017
Ak od 1. 1. 2018 nebude výstavbu diaľnic brzdiť dlhová brzda, nezmení sa vôbec nič, tvrdí odborník na dopravu Ján Kovalčík.

Nezamýšľané dôsledky: Príde s diaľnicami blahobyt?

31. 5. 2017
S Jánom Kovalčíkom, analytikom INEKO, sme sa zhovárali o diaľniciach a či naozaj po nich príde blahobyt, ktorý pomôže vyrovnať regionálne rozdiely. Dá sa o dopravnej infraštruktúre rozmýšľať inak, než sme roky navyknutí?

Diaľničné Kocúrkovo pri Žiline pokračuje, privádzač doteraz nestavajú

10. 3. 2017
Na verejnú súťaž vraj už nebol čas. Na zákulisné hry o to, či stavbu prilepia dodatkom k inej stavbe Doprastavu alebo Dúhe, je zjavne času dosť. Stavať sa tak bude aj drahšie – aj neskoro.

Analytik: Cez Prešov tisícky nákladných áut v skutočnosti nejazdia

6. 3. 2017
Pred pár dňami sa v prešovskom Wave klube konala diskusia Café Európa v duchu témy Aký obchvat Prešov potrebuje? Diskusie sa zúčastnili viceprimátor Štefan Kužma a analytik INEKO Ján Kovalčík. Po besede sprevádzanej emóciami sme si všetko s analytikom zrekapitulovali ešte raz.

V Prešove sa minie pol miliardy eur a väčšina kamiónov ostane v meste

21. 2. 2017
Ministri Kažimír s Érsekom vytvárajú v Prešove ilúziu o obchvate, ktorý je už hotová vec. Bude hotový asi o 8 rokov, hovorí analytik INEKO Ján Kovalčík.

Z prvej ruky - Budovanie obchvatu mesta Prešov

16. 2. 2017

K diaľnici pri Žiline neobstarali privádzač, dočasne skončí v poli

21. 10. 2016
Úsek D1 pri Žiline za vyše 400 miliónov eur sa po dokončení na jeseň 2018 pravdepodobne odovzdá do užívania strážnej službe. V lepšom prípade naň pustia korčuliarov.

Branisko má preťažiť doprava, ktorú si NDS vymyslela

16. 8. 2016
Diaľničiari nechtiac prezradili, ako zdôvodňujú naliehavosť veľkých projektov tam, kde ich reálne netreba. Nafukovaním prognózovanej dopravy.

NDS by mala zopakovať súťaže, v ktorých sama obmedzila súťaž

29. 7. 2016
Národná diaľničná spoločnosť si dala predložiť ponuky na služby stavebného dozoru pre päť najväčších stavieb v rovnakom termíne. Rovnako nezmyselná kolízia termínov marila súťaž aj v najväčších tendroch na výstavbu diaľnic. Výsledkom je menej ponúk a výrazne vyššie ceny. INEKO odporúča súťaže zopakovať a zabrániť tak preplateniu stavieb o 100 až 200 miliónov eur.

NDS opäť predražuje diaľnice. Vyhodí za dve stavby 100 miliónov navyše?

20. 6. 2016
Národná diaľničná spoločnosť pri najväčších zákazkách obmedzila súťaž a hrozí, že ich výrazne preplatí. O sumu, za akú sa dá postaviť 10 – 15 km rýchlociest R2 či R3 alebo opraviť 500 km ciest I. triedy.

Odborník na dopravu o obchvate: Bratislave môže pridať ešte viac áut

15. 2. 2016
Ján Kovalčík z INEKO tvrdí, že štát zďaleka neurobil všetko pre to, aby vôbec vedel, či obchvat Bratislavy potrebuje.

Pozrite si unikátne porovnanie cien, za ktoré sa stavia diaľnica D1

13. 2. 2016
Skúsenosti z tendrov z D1 naznačujú, že aj bratislavský obchvat by mohol štát stavať lacnejšie, ako v súčasnosti predpokladá.

Prečo je ponuka za obchvat oveľa nižšia oproti predpokladom

14. 12. 2015
Za obchvat sme mali platiť cez štyri miliardy a nakoniec to možno bude menej ako dve. To je určite dobrá správa. Stačí ale na to, aby bol projekt dobrým riešením pre Slovensko?

Obchvat dopravu v Bratislave nevyrieši, R7 výrazne pomôže. Pozrite si mapu

11. 11. 2015
Ministerstvo dopravy za mesiac nevyvrátilo žiadne zo zistení INEKO o pochybeniach v príprave PPP projektu obchvatu Bratislavy.

Ministerstvo o PPP diaľnici opäť zavádza

24. 7. 2015
Vláda stavia výhodnosť PPP projektu D4/R7 na nereálnom predpoklade, že zdroje z fondov EÚ od roku 2020 vyschnú a prepadnú sa aj zdroje zo štátneho rozpočtu. Aby sa PPP projekt javil ako výhodnejší, dostal náskok 7 rokov.