Železnice Cesty Údaje Výstupy O projekte Podporte nás

1. Výber úsekov ciest (riadky tabuľky)28 / 85

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2025 2026-30 2031-35 2036-40 po 2040
Zobraziť pokročilé možnostiZobraziť mapu

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)14 / 101

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 1 / 5
+
Parametre a objekty 0 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 1 / 17
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 1 / 8
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 2 / 6
+
Stav a priebeh prípravy 0 / 24
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 1 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 6
+
Pozícia v cestných prioritách vlády SR 1 / 6
+
 
#
dátum
 
 
 
plánovaný
odhad NDS
po ocenení sociálno-ekonomických prínosov za 30 rokov
 
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
1 - optimálne,
5 - neprimerané
 
2021 vs 2017)
 
 
 
 
 
 
 
28 úsekov
2 - 8
6 486 mil. €
3 407 - 62 652
2,6
3,0
2.84657534246575 - 6.9041095890411
1
4.
9/2022
R4
4
299 mil. €
5,9 %
22 341 - 30 731
1
3
4,8
2
7.
2/2024
D1
4
1 235 mil. €
6,8 %
13 676 - 21 949
1
1
4,5

Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 ">
"Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020
3
8. - 9.
3/2024
R2
2
105 mil. €
6,0 %
5 304
2
2
4,7
4
8. - 9.
3/2024
R7
4
191 mil. €
6,1 %
6 428 - 9 084
4
5
3,5

Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020">
"Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020
5
10.
4/2024
D1
2
57 mil. €
NDS údaj neposkytla
10 312
3
5
4,1
6
14. - 15.
10/2024
R7
2
227 mil. €
9,0 %
4
4
4,1

Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020">
"Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020
7
14. - 15.
10/2024
R7
2
172 mil. €
8,6 %
4
4
4,1

Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020">
"Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020
8
16. - 17.
12/2024
R7
4
161 mil. €
7,3 %
6 403 - 9 478
4
5
3,5

Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020">
"Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020
9
16. - 17.
12/2024
R2
2
272 mil. €
3,3 %
5 792 - 7 064
3
2
5,4
10
18.
4/2025
D1
2
12 mil. €
14,9 %
2
1
5,0
11
19.
6/2025
R4
2
94 mil. €
NDS údaj neposkytla
4 001
3
3
4,7
12
20. - 23.
10/2025
R3
2
77 mil. €
4,1 %
2
2
4,1
13
20. - 23.
10/2025
R3
2
199 mil. €
4,1 %
5 550 - 9 787
2
3
4,1
14
20. - 23.
10/2025
R2
4
277 mil. €
NDS údaj neposkytla
9 654 - 12 079
2
2
3,2
15
20. - 23.
10/2025
R2
4
59 mil. €
NDS údaj neposkytla
12 862
3
4
4,2
16
24.
12/2025
R2
4
143 mil. €
NDS údaj neposkytla
12 157
3
4
4,3

Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020">
"Pri všetkých projektoch je pred ich realizáciou potrebné overiť spoločenskú návratnosť v súlade s platnými metodikami a optimalizovať ich náklady. Náklady sa javia vysoké najmä pri projektoch R2 - Križovatka D1 - Trenčianska Turná, R2 - Zacharovce - Figa a R7 - Dolný Bar - Nové Zámky."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020
17
25.
1/2026
D3
4
309 mil. €
3,9 %
14 176 - 14 186
2
4
3,0

Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 ">
"Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020
18
26.
4/2026
R2
2
211 mil. €
NDS údaj neposkytla
6 969 - 10 726
4
4
4,8
19
27.
5/2026
D3
4
410 mil. €
5,8 %
13 886 - 21 743
1
1
5,1

Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 ">
"Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020
20
28. - 29.
8/2026
R4
4
105 mil. €
16,7 %
14 625
2
2
3,8

Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 ">
"Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020
21
28. - 29.
8/2026
R2
2
125 mil. €
4,9 %
6 412 - 8 112
4
4
5,1
22
30.
10/2026
R1
4
100 mil. €
NDS údaj neposkytla
11 611
4
3
3,5

Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020

"Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020">
"TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020

"Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020
23
31.
11/2026
D3
4
179 mil. €
11,7 %
15 053
1
2
6,4
24
32. - 33.
12/2026
D4
4
772 mil. €
NDS údaj neposkytla
3
4
3,3
25
32. - 33.
12/2026
R2
2
224 mil. €
7,1 %
10 140 - 11 010
3
5
2,8
26
34. - 36.
6/2027
D1
8
234 mil. €
7,7 %
62 652
.
.
.
2
1
6,9
27
34. - 36.
6/2027
R4
2
116 mil. €
5,6 %
6 651 - 9 113
2
3
3,7
28
34. - 36.
6/2027
R4
2
122 mil. €
5,6 %
3 407 - 3 769
2
2
3,7
 
 
 
 
 
28 úsekov
2 - 8
6 486 mil. €
3 407 - 62 652
2,6
3,0
2.84657534246575 - 6.9041095890411
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 10/2021

Legenda

 Po prechode myšou sa zobrazia podrobnejšie informácie o úseku alebo hodnote, ku ktorým patria
Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza, ktorá prebieha opakovane
 
 
Fáza, ktorá sa bude opakovať

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku