✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
podľa údajov NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||
44 úsekov |
547,6 km |
2 - 6 |
85 309 m |
9 804 mil. € |
2,7 |
2,8 |
6/2017 - 10/2021 | ||||||||
1 | 10/2013 | D3 | 12,3 km | 2 | 5 908 m | 377 mil. € | 2 | 2 | 6/2017 | ||||||
2 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 2 605 m | 555 mil. € | 1 | 2 | |||||||
3 | 6/2014 | D3 | 4,3 km | 4 | 1 912 m | 269 mil. € | 4 | 2 | 12/2017 | ||||||
4 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | |||||||||
5 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 1 | 2 | |||||||||
6 | 11/2016 | D1 | 14,4 km | 4 | 3 417 m | 241 mil. € | 2 | 2 | 12/2019 (0,0) | ||||||
7 | 12/2016 | D3 | 5,7 km | 4 | 3 435 m | 269 mil. € | 1 | 2 | 12/2020 (0,0) | ||||||
8 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 4 | 3 376 m | 434 mil. € | 1 | 2 | 10/2021 | ||||||
9 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 1 631 m | 142 mil. € | 2 | 2 | |||||||
10 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 2 765 m | 267 mil. € | 3 | 4 | |||||||
11 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 1 703 m | 70 mil. € | 2 | 2 | |||||||
12 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 411 m | 105 mil. € | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | |||||
13 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | 1 892 m | 70 mil. € | 2 | 2 | ||||||
14 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 457 m | 169 mil. € | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | |||||
15 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | 2 006 m | 227 mil. € | 4 | 4 | ||||||
16 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | 2 006 m | 172 mil. € | 4 | 4 | ||||||
17 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 1 095 m | 272 mil. € | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | |||||
18 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 1 544 m | 77 mil. € | 2 | 2 | ||||||
19 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 1 929 m | 277 mil. € | 2 | Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec. | 2 | |||||
20 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 206 m | 59 mil. € | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú má už pripravenú Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | |||||
21 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 1 640 m | 143 mil. € | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú pripravuje Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | |||||
22 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | 2 060 m | 309 mil. € | 2 | Tento úsek je menej naliehavý ako úseky D3 pri Kysuckom Novom Meste a Čadci, keďže súčasná cesta I/11 tu už má parametre polovičného profilu diaľnice. Úsekom prechádza vyše 14 tisíc vozidiel denne, z toho až tritisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Kapacita dvojpruhovej cesty sa tak aj tu blíži k naplneniu. Po otvorení kriticky chýbajúceho úseku D3 nad Čadcou od roku 2021 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac a kompletizácia celej diaľnice D3 bude nevyhnutnosťou. | 4 | |||||
23 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 3 480 m | 211 mil. € | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná. | 4 | |||||
24 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 2 045 m | 105 mil. € | 2 | 2 | ||||||
25 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 1 295 m | 125 mil. € | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 4 | |||||
26 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 624 m | 179 mil. € | 1 | Vyše 15 tisíc vozidiel, z toho 3,8-tisíca ťažkých, znamená pre tunel Horelica pri Čadci o polovicu vyššie zaťaženie v porovnaní s tunelom Branisko, ktorý má rovnako iba jednu tunelovú rúru. Časté priebežné uzatváranie tunela Horelica v dôsledku kolón nateraz súvisí aj s križovatkami iba kilometer za tunelom, kde sa tvoria kolóny siahajúce až do tunela. Po otvorení nasledujúceho úseku Čadca - Svrčinovec od roku 2021 by sa situácia mala citeľne zlepšiť, no dostavba na plný profil bude aj tak potrebná a je lepšie k nej pristúpiť skôr ako tu dopravná záťaž po otvorení ďalších úsekov D3 ešte viac stúpne. | 2 | |||||
27 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 3 | Naliehavosť dopravného problému tu netvorí tranzit ale vnútromestská doprava, resp. doprava s cieľom v Bratislave. Stav, keď doprava medzi východom a západom hlavného mesta preťažuje hneď dva mosty cez Dunaj, nie je dlhodobo udržateľný a časom si vyžiada riešenie. Východná a južná časť obchvatu Bratislavy, ktorá má vzniknuť v ramci PPP projektu D4R7, síce sčasti odbremení Prístavný most ale vôbec neodľahčí most Lafranconi, ktorý sa bude postupne blížiť k naplneniu kapacity. | 4 | ||||||
28 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | 1 948 m | 122 mil. € | 2 | 2 | ||||||
29 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | 397 m | 73 mil. € | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | |||||
30 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | 321 mil. € | 3 | Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale podstatne menej naliehavé ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Triblavinu a Senec. | 2 | ||||||
31 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | 1 606 m | 112 mil. € | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, s nedostatkom prehľadných úsekov na bežpečné predbiehanie pomalších vozidiel. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri Novákoch. Opakovane tu dochádza k ťažkým dopravným nehodám aj s fatálnymi následkami, najmä na rovnom ale úzkom úseku s napojeniami ciest z/do obce Nitrica. | 4 | |||||
32 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 2 763 m | 235 mil. € | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD). | 4 | |||||
33 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 5,0 km | 2 | 809 m | 63 mil. € | 3 | 2 | ||||||
34 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | 891 m | 117 mil. € | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | |||||
35 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 11,5 km | 4 | 1 335 m | 406 mil. € | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | |||||
36 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 9,5 km | 4 | 2 118 m | 339 mil. € | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | |||||
37 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 4 | 2 458 m | 287 mil. € | 2 | Jestvujúca cesta I/16 cez Zvolen pretína mesto našťastie mimo centra, avšak v trase, ktoré mesto rozdeľuje. V intraviláne zároveň plní úlohu kľúčovej vnútromestskej komunikácie, keďže spája sídliská na juhu mesta s centrom Zvolena. Vysoké dopravné zaťaženie, negatívne vplyvy na obyvateľstvo i spomaľovanie dopravy postupne zvyšuje naliehavosť odklonenia tranzitnej dopravy na obchvat. Ten má prepojiť hotové úseky R2 východne od Zvolena na rýchlostnú cestu R1. | 2 | |||||
38 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | 2 | 223 m | 94 mil. € | 4 | 2 | ||||||
39 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | 2 | 1 204 m | 129 mil. € | 3 | 2 | ||||||
40 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | 4 | 820 m | 192 mil. € | 2 | Týmto úsekom v roku 2015 prechádzalo 6-až 9-tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž. V prípade citeľného rastu intenzít dopravy je tento úsek najpotrebnejší z celej ešte plánovanej D1 na východ od Košíc, pretože odbremení od tranzitnej dopravy viacero obcí (Sečovce, Hriadky, Horovce, Trhovište) a osobným vozidlám skráti jazdný čas až o 8 minút. To znamená podstatne väčšie spoločenské prínosy ako má predošlý, dvojnásobne nákladnejší úsek s tunelom Dargov. | 2 | |||||
41 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 49,0 km | 2 | 2 882 m | 662 mil. € | 4 | Z tohto úseku bude potrebná iba časť medzi Handlovou a Žiarom nad Hronom, aj to až spolu s prepojením medzi Handlovou a Turčianskou kotlinou (R3 Ráztočno - Horná Štubňa), ktorý by sem presmeroval aj severo-južný tranzit stredným Slovenskom a využitie úseku citeľne zvýšil. | 4 | |||||
42 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 2 | 395 m | 92 mil. € | 4 | 2 | ||||||
43 | 71. - 78. | po 2040 | R5 | 1,7 km | 2 | 1 072 m | 54 mil. € | 3 | 4 | ||||||
44 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 2 | 14 945 m | 611 mil. € | 4 | 4 | ||||||
44 úsekov |
547,6 km |
2 - 6 |
85 309 m |
9 804 mil. € |
2,7 |
2,8 |
6/2017 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku