✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| |||||||
18 úsekov |
283,3 km |
2 - 4 |
4 893 mil. € |
3,5 |
4,0 |
||||||||
1 | 71. - 78. | po 2040 | 58,5 km | 2 | 611 mil. € | 4 | 4 | žiadna | |||||
2 | 14. - 15. | 10/2024 | 14,3 km | 2 | 172 mil. € | 4 | 4 | žiadna | |||||
3 | 47. | 7/2029 | 14,0 km | 2 | 117 mil. € | 5 | 4 | žiadna | |||||
4 | 20. - 23. | 10/2025 | 2,7 km | 4 | 59 mil. € | 3 | 4 | Vypracovanie dokumentácie na stavebné povolenie, jej pripomienkovanie a preberanie. | |||||
5 | 71. - 78. | po 2040 | 1,7 km | 2 | 54 mil. € | 3 | 4 | žiadna | |||||
6 | 41. | 9/2028 | 11,5 km | 2 | 235 mil. € | 2 | 4 | žiadna | |||||
7 | 28. - 29. | 8/2026 | 10,6 km | 2 | 125 mil. € | 4 | 4 | žiadna | |||||
8 | 69. - 70. | 8/2034 | 49,0 km | 2 | 662 mil. € | 4 | 4 | žiadna | |||||
9 | 26. | 4/2026 | 20,7 km | 2 | 211 mil. € | 4 | 4 | žiadna | |||||
10 | 55. - 56. | 5/2031 | 9,5 km | 4 | 339 mil. € | 4 | 4 | žiadna | |||||
11 | 25. | 1/2026 | 10,8 km | 4 | 309 mil. € | 2 | 4 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | Výrazne oneskorene sa až v roku 2021 obstaráva štúdia realizovateľnosti, a tiež sa začína nový proces EIA. Zároveň sa spracúva dokumentácia na stavebné povolenie, ktorej projektovanie je ale predčasné, keď nie je známe, ktorý variant riešenia vzíde ako optimálny z neskoro objednanej štúdie realizovateľnosti a aké podmienky pre jeho realizáciu určí ešte len začatý proces EIA. | ||||
12 | 24. | 12/2025 | 6,1 km | 4 | 143 mil. € | 3 | 4 | Dobieha vypracovanie dokumentácií na zmenu územného rozhodnutia a na stavebné povolenie. Ide však o plytvanie kapacitami a zdrojmi, keďže realizácia nákladného riešenia s malými prínosmi je prakticky vylúčená - podľa priorít schválených vládou v septembri 2020 je projekt až na 97. mieste zo 100 hodnotených. | |||||
13 | 3/2020 | 9,1 km | 4 | 267 mil. € | 3 | 4 | |||||||
14 | 55. - 56. | 5/2031 | 11,5 km | 4 | 406 mil. € | 4 | 4 | žiadna | |||||
15 | 37. - 38. | 2/2028 | 7,8 km | 2 | 73 mil. € | 5 | 4 | žiadna | |||||
16 | 14. - 15. | 10/2024 | 23,5 km | 2 | 227 mil. € | 4 | 4 | Územné konanie začaté od 7/2021. | |||||
17 | 39. - 40. | 3/2028 | 9,6 km | 2 | 112 mil. € | 2 | 4 | žiadna | |||||
18 | 32. - 33. | 12/2026 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | Od roku 2017 prebieha proces posúdenia vplyvov na životné prostredie (EIA). | ||||
18 úsekov |
283,3 km |
2 - 4 |
4 893 mil. € |
3,5 |
4,0 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku