✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| ||||||||||
41 úsekov |
553,9 km |
2 - 8 |
11 099 mil. € |
1 698 - 62 652 | 3,2 |
3,2 |
||||||||
1 | D1 | 13,5 km | 4 | Švošov | 1 235 mil. € | 13 676 - 21 949 | 1 | 1 | ||||||
2 | R7 | 23,5 km | 2 | 227 mil. € | 4 | 4 | ||||||||
3 | R7 | 14,3 km | 2 | Nové Zámky | 172 mil. € | 4 | 4 | |||||||
4 | R7 | 8,4 km | 4 | 161 mil. € | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | |||||||
5 | R2 | 14,1 km | 2 | Jablonov nad Turňou (pôjde ako samostatná stavba) | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 3 | 2 | ||||||
6 | D3 | 10,8 km | 4 | Oščadnica | 309 mil. € | 14 176 - 14 186 | 2 | 4 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | |||||
7 | D3 | 11,2 km | 4 | 410 mil. € | 13 886 - 21 743 | 1 | 1 | Oveľa skôr ako diaľnica by preťažené cesty na Kysuciach mohlo odľahčiť zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta. Do priemyselného centra Kysúc sem dochádza okolo sedemtisíc zamestnancov a je škoda, že im kompetentní už skôr neumožnili dochádzať železnicou, ktorá prechádza v blízkosti najväčších závodov no nemá tam zastávku. NDS by mala urobiť maximum pre to, aby aspoň privádzač z existujúcej cesty na juh Kysuckého Nového Mesta postavila čo najskôr - tým aspoň sčasti odľahčí preťaženú križovatku pri Radoli. | ||||||
8 | R4 | 4,0 km | 4 | 105 mil. € | 14 625 | 2 | 2 | |||||||
9 | D3 | 4,0 km | 4 | 179 mil. € | 15 053 | 1 | 2 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | ||||||
10 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | |||||||
11 | R2 | 18,0 km | 2 | 224 mil. € | 10 140 - 11 010 | 3 | 5 | Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate. | ||||||
12 | D1 | 10,6 km | 8 | 234 mil. € | 62 652 | . . . | 2 | 1 | ||||||
13 | R4 | 6,5 km | 2 | 116 mil. € | 6 651 - 9 113 | 2 | 3 | |||||||
14 | R4 | 7,0 km | 2 | 122 mil. € | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | |||||||
15 | R1 | 14,9 km | 4 | Slovenská Ľupča | 785 mil. € | 8 140 - 13 204 | 3 | 3 | ||||||
16 | R2 | 7,8 km | 2 | 73 mil. € | 5 587 | 5 | 4 | |||||||
17 | D1 | 19,9 km | 6 | úprava SSÚD Trnava | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 | 2 | |||||
18 | R2 | 9,6 km | 2 | 112 mil. € | 8 634 - 11 116 | 2 | 4 | |||||||
19 | R2 | 11,5 km | 2 | 235 mil. € | 7 793 | 2 | 4 | |||||||
20 | R4 | 7,9 km | 2 | Vyšný Komárnik | 129 mil. € | 2 552 - 2 737 | 4 | 3 | ||||||
21 | R3 | 5,0 km | 2 | 63 mil. € | 9 492 - 10 279 | 3 | 2 | |||||||
22 | R2 | 18,0 km | 2 | 176 mil. € | 5 189 - 6 389 | 5 | 5 | |||||||
23 | D4 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | 5 | 5 | V uvedenej trase je potrebné riešiť radšej doplnenie zrýchlených vlakov medzi Bratislavou a Viedňou. Prínosom by bola aj elektrifikácia trate cez Marcheg, prípadne tiež jej zdvojkoľajnenie. | |||||||
24 | D1 | 7,3 km | 4 | Beharovce (úprava velína) | 321 mil. € | 10 359 | 3 | 3 | ||||||
25 | R2 | 14,0 km | 2 | 117 mil. € | 5 809 - 8 826 | 5 | 4 | |||||||
26 | R2 | 9,8 km | 2 | 93 mil. € | 6 452 - 10 032 | 5 | 5 | |||||||
27 | R3 | 7,9 km | 2 | 71 mil. € | 5 441 - 8 427 | 4 | 3 | |||||||
28 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | 4 151 - 11 477 | 3 | 5 | Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase. | ||||||
29 | R3 | 14,0 km | 4 | 191 mil. € | 14 233 - 18 874 | 3 | 3 | |||||||
30 | R2 | 17,5 km | 4 | Zvolenská Slatina | 287 mil. € | 12 819 - 29 988 | 2 | 2 | ||||||
31 | R3 | 8,7 km | 2 | 94 mil. € | 7 211 | 4 | 2 | |||||||
32 | R3 | 10,9 km | 2 | 129 mil. € | 5 586 - 10 745 | 3 | 2 | |||||||
33 | D2 | 8,5 km | 6 | 90 mil. € | 32 968 | . . . | 5 | 5 | ||||||
34 | D2 | 6,9 km | 6 | 107 mil. € | 5 | 5 | ||||||||
35 | D1 | 12,6 km | 4 | 418 mil. € | 9 503 - 9 802 | 3 | 3 | |||||||
36 | D1 | 18,2 km | 4 | 1 | 192 mil. € | 6 207 - 8 525 | 2 | 2 | ||||||
37 | D1 | 15,8 km | 4 | 139 mil. € | 4 033 - 8 369 | 4 | 3 | |||||||
38 | D1 | 12,1 km | 4 | 162 mil. € | 10 444 - 14 783 | 3 | 3 | |||||||
39 | D1 | 15,5 km | 4 | 1 | 136 mil. € | 1 698 - 6 812 | 4 | 3 | ||||||
40 | R3 | 14,0 km | 2 | 305 mil. € | 3 | 3 | ||||||||
41 | R2 | 49,0 km | 2 | 662 mil. € | 5 762 - 14 648 | 4 | 4 | |||||||
41 úsekov |
553,9 km |
2 - 8 |
11 099 mil. € |
1 698 - 62 652 | 3,2 |
3,2 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku