Železnice Cesty Údaje Výstupy O projekte Podporte nás

1. Výber úsekov ciest (riadky tabuľky)20 / 85

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2025 2026-30 2031-35 2036-40 po 2040
Zobraziť pokročilé možnostiZobraziť mapu

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)14 / 101

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 2 / 5
+
Parametre a objekty 0 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 0 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 1 / 17
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 2 / 8
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 2 / 6
+
Stav a priebeh prípravy 0 / 24
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 0 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 6
+
Pozícia v cestných prioritách vlády SR 1 / 6
+
 
#
dátum
 
 
 
 
plánovaný
 
 
>12 t
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
1 - optimálne,
5 - neprimerané
 
 
 
 
 
 
 
 
20 úsekov
269,3 km
2 - 4
201,7 km
5 189 - 50 895
3,2
3,5
1
8/2019
R2
13,5 km
4
13,5 km
9 007 - 9 998
1 039 - 1 131
2
2
2
3/2020
R2
9,1 km
4
9,2 km
8 780 - 11 203
1 143 - 1 188
3
4
3
6.
7/2023
R2
6,8 km
4
11 764 - 50 895
264 - 2 380
3
3
4
8. - 9.
3/2024
R2
6,2 km
2
6,2 km
5 304
704
2
2
5
13.
8/2024
R2
8,3 km
2
8,3 km
5 277 - 6 250
692 - 710
2
2

Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020">
"Pri všetkých projektoch je pred ich realizáciou potrebné overiť spoločenskú návratnosť v súlade s platnými metodikami a optimalizovať ich náklady. Náklady sa javia vysoké najmä pri projektoch R2 - Križovatka D1 - Trenčianska Turná, R2 - Zacharovce - Figa a R7 - Dolný Bar - Nové Zámky."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020
6
16. - 17.
12/2024
R2
14,1 km
2
14,1 km
5 792 - 7 064
456 - 489
3
2
7
20. - 23.
10/2025
R2
16,0 km
4
16,0 km
9 654 - 12 079
1 040 - 1 450
2
2
8
20. - 23.
10/2025
R2
2,7 km
4
2,5 km
12 862
1 313
3
4
9
24.
12/2025
R2
6,1 km
4
6,5 km
12 157
1 263
3
4

Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020">
"Pri všetkých projektoch je pred ich realizáciou potrebné overiť spoločenskú návratnosť v súlade s platnými metodikami a optimalizovať ich náklady. Náklady sa javia vysoké najmä pri projektoch R2 - Križovatka D1 - Trenčianska Turná, R2 - Zacharovce - Figa a R7 - Dolný Bar - Nové Zámky."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020
10
26.
4/2026
R2
20,7 km
2
20,7 km
6 969 - 10 726
863 - 1 016
4
4
11
28. - 29.
8/2026
R2
10,6 km
2
10,6 km
6 412 - 8 112
655 - 822
4
4
12
32. - 33.
12/2026
R2
18,0 km
2
18,0 km
10 140 - 11 010
792 - 846
3
5
13
37. - 38.
2/2028
R2
7,8 km
2
7,8 km
5 587
470
5
4
14
39. - 40.
3/2028
R2
9,6 km
2
8 634 - 11 116
769 - 937
2
4
15
41.
9/2028
R2
11,5 km
2
11,5 km
7 793
772
2
4
16
44. - 45.
2/2029
R2
18,0 km
2
17,0 km
5 189 - 6 389
489 - 606
5
5
17
47.
7/2029
R2
14,0 km
2
14,0 km
5 809 - 8 826
593 - 844
5
4
18
48. - 49.
9/2029
R2
9,8 km
2
9,8 km
6 452 - 10 032
491 - 590
5
5
19
59.
7/2031
R2
17,5 km
4
16,0 km
12 819 - 29 988
1 311 - 1 980
2
2
20
69. - 70.
8/2034
R2
49,0 km
2
5 762 - 14 648
513 - 720
4
4

Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020

"Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020">
"TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020

"Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020
 
 
 
 
 
20 úsekov
269,3 km
2 - 4
201,7 km
5 189 - 50 895
3,2
3,5
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 10/2021

Legenda

 Po prechode myšou sa zobrazia podrobnejšie informácie o úseku alebo hodnote, ku ktorým patria
Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza, ktorá prebieha opakovane
 
 
Fáza, ktorá sa bude opakovať

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku