✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
5 - vysoko predražená, 1 - veľmi nízka
| |||||||||||
18 úsekov |
165,4 km |
13,2 % |
4 - 8 |
4 369 mil. € |
11 465 - 93 344 | 1,1 |
1,7 |
11/2015 - 10/2021 |
|||||||||
1 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 0,0 % | 4 - 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 | 2 | 1 | |||||||
2 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 13,3 % | 4 | 341 mil. € | 12 491 - 24 900 | 1 | 1 | 1 | |||||||
3 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 14,0 km | 0,0 % | 4 | 191 mil. € | 14 233 - 18 874 | 3 | 3 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020"> "TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||||
4 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 64,2 % | 4 | 1 235 mil. € | 13 676 - 21 949 | 1 | 1 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||||
5 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 55,1 % | 4 | 555 mil. € | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | 1 | |||||||
6 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 0,0 % | 4 | 410 mil. € | 13 886 - 21 743 | 1 | 1 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||||
7 | 12/2013 | R2 | 10,4 km | 0,0 % | 4 | 11 493 - 12 436 | 1 | 1 | 3 | 11/2015 | |||||||
8 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 18,8 % | 4 | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | |||||||
9 | 7/2016 | R7 | 8,4 km | 0,0 % | 4 | 13 102 - 19 993 | 1 | 1 | 1 | 7/2020 (0,0) | |||||||
10 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 0,0 % | 4 | 434 mil. € | 19 072 - 21 988 | 1 | 2 | 4 | 10/2021 | ||||||
11 | 8/2014 | R2 | 7,9 km | 0,0 % | 4 | 88 mil. € | 14 357 - 15 923 | 1 | 1 | 1 | 5/2017 | ||||||
12 | 7/2016 | R7 | 6,4 km | 0,0 % | 4 - 6 | 27 633 - 44 493 | . . . | 1 | 1 | 1 | 10/2021 | ||||||
13 | 12/2016 | D3 | 5,7 km | 0,0 % | 4 | 269 mil. € | 11 465 - 18 743 | 1 | 2 | 3 | 12/2020 (0,0) | ||||||
14 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 0,0 % | 4 - 6 | 1 | 2 | 1 | |||||||||
15 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 26,8 % | 4 | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | ||||||||
16 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 14,8 % | 4 | 179 mil. € | 15 053 | 1 | 2 | |||||||
17 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 0,0 % | 8 | 149 mil. € | 62 652 | . . . | 1 | 1 | ||||||
18 | 12/2017 | D1 | 2,6 km | 0,0 % | 4 | 39 mil. € | 14 624 | 1 | 1 | 1/2021 (0,0) | |||||||
18 úsekov |
165,4 km |
13,2 % |
4 - 8 |
4 369 mil. € |
11 465 - 93 344 | 1,1 |
1,7 |
11/2015 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku