✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||||||
18 úsekov |
255,4 km |
11,8 % |
2 - 8 |
5 816 mil. € |
1 065 - 62 652 | 2,3 |
2,3 |
1/2021 - 10/2021 | ||||||||||
1 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 67,6 % | 4 | 321 mil. € | 10 359 | 1 767 | 3 | Týmto úsekom prechádza cca 12 tisíc vozidiel, z toho dvetisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca diaľnica v polovičnom profile kapacitne zvládne aj o polovicu vyššiu dopravnú záťaž. Vnímanie potreby dobudovania druhej rúry Braniska súvisí skôr s uzatváraním tunela počas technologických odstávok z dôvodu údržby a opráv, čomu však nie je namieste prisudzovať rovnakú naliehavosť ako riešeniu iných úsekov, ktoré sú podobnou dopravou po nevyhovujúcej ceste zaťažené celoročne. | 3 | ||||||
2 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,6 km | 31,8 % | 4 | Dargov | 418 mil. € | 9 503 - 9 802 | 870 - 911 | 3 | Týmto úsekom prechádza do 10 tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy aj vďaka pruhom pre pomalé vozidlá v stúpaní na horský priechod Dargov kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž | 3 | |||||
3 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 0,0 % | 6 | Zeleneč nová, Trnava rekonštrukcia | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 862 - 4 344 | 3 | Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale podstatne menej naliehavé ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Triblavinu a Senec. | 2 | ||||
4 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 0,0 % | 8 | Ivanka sever | 149 mil. € | 62 652 | . . . | 6 104 | 1 | 1 | |||||
5 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 0,0 % | 8 | Senec | 234 mil. € | 62 652 | . . . | 6 104 | 2 | 1 | |||||
6 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | 0,0 % | 4 | Hriadky, Pozdišovce | 192 mil. € | 6 207 - 8 525 | 911 - 840 | 2 | Týmto úsekom v roku 2015 prechádzalo 6-až 9-tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž. V prípade citeľného rastu intenzít dopravy je tento úsek najpotrebnejší z celej ešte plánovanej D1 na východ od Košíc, pretože odbremení od tranzitnej dopravy viacero obcí (Sečovce, Hriadky, Horovce, Trhovište) a osobným vozidlám skráti jazdný čas až o 8 minút. To znamená podstatne väčšie spoločenské prínosy ako má predošlý, dvojnásobne nákladnejší úsek s tunelom Dargov. | 2 | |||||
7 | 1/2014 | D1 | 11,3 km | 26,6 % | 4 | 517 mil. € | 23 579 - 28 413 | 3 986 - 4 379 | 2 | 3 | 1/2021 (0,0) | |||||||
8 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 13,3 % | 4 | Hubová, Likavka, Ivachnová | 341 mil. € | 12 491 - 24 900 | 1 959 - 3 852 | 1 | 1 | |||||||
9 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 55,1 % | 4 | Lietavská Lúčka | 555 mil. € | 22 691 - 32 334 | 1 602 - 4 842 | 1 | 2 | |||||||
10 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,8 km | 0,0 % | 4 | Sobrance | 139 mil. € | 4 033 - 8 369 | 461 - 640 | 4 | Jednotlivými úsekmi cesty I. triedy tu prechádza 4-až 8-tisíc vozidiel denne, z toho do 600 ťažkých (nad 3,5 tony). Výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená | 3 | |||||
11 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,1 km | 0,0 % | 4 | Michalovce | 162 mil. € | 10 444 - 14 783 | 876 - 901 | 3 | Týmto úsekom prechádza vyše 10-tisíc, najbližšie k Michalovciam až takmer 15-tisíc vodiel denne. Vďaka nízkemu podielu ťažkých vozidiel (menej ako tisícka nad 3,5 tony) jestvujúca cesta I. triedy zatiaľ kapacitne postačuje | 3 | |||||
12 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 0,0 % | 4 | Prešov západ, Prešov juh | 434 mil. € | 19 072 - 21 988 | 1 935 - 2 218 | 1 | 2 | 10/2021 | ||||||
13 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 0,0 % | 2 | 57 mil. € | 10 312 | 757 | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | ||||||
14 | 12/2017 | D1 | 2,6 km | 0,0 % | 4 | 39 mil. € | 14 624 | 1 378 | 1 | 1 | 1/2021 (0,0) | |||||||
15 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 0,0 % | 2 | 12 mil. € | 2 | 1 | |||||||||
16 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,5 km | 0,0 % | 4 | Záhor | 136 mil. € | 1 698 - 6 812 | 242 - 519 | 4 | Veľmi nízka dopravná záťaž na prihraničnom úseku znamená, že výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená a aj vo vzdialenom horizonte má zmysel uvažovať iba s 2-pruhovým riešením | 3 | |||||
17 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 64,2 % | 4 | Turany 2, Hubová | 1 235 mil. € | 13 676 - 21 949 | 1 888 - 3 445 | 1 | Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem. | 1 | |||||
18 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 0,0 % | 2 | Šárovce, Demandice, Tupá, Šahy, Tešmák, Veľký Krtíš | 553 mil. € | 1 065 - 4 239 | 144 - 733 | 5 | 5 | ||||||
18 úsekov |
255,4 km |
11,8 % |
2 - 8 |
5 816 mil. € |
1 065 - 62 652 | 2,3 |
2,3 |
1/2021 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku